اخبار داغ

تظاهرات گسترده در الجزایر زیر باران شدید

تظاهرات گسترده در الجزایر زیر باران شدید
پایتخت الجزایر و شمار دیگری از مناطق این کشور امروز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده با وجود باران شدید بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رسانه های الجزایری، مناطق مختلف الجزایر امروز در سی و هشتمین جمعه متوالی شاهد تظاهرات برای رفتن تمام چهره های نظام عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور مستعفی این کشور بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تظاهرات کنندگان با سردادن شعار خواهان تغییرات شده و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زیر نظارت چهره های نظام گذشته الجزایر را رد کردند.
,
 
,
آنها از جمله شعار می دادند که "نه به انتخابات زیر نظرباندها" و "جنبش ما مسالمت آمیز است" و "خواهان اجرای ماده هفت و هشت قانون اساسی و بازگشت حاکمیت به مردم و آزادی معترضان بازداشت شده هستیم".
,
 
,
باران شدید و بدی آب و هوا نیز باعث نشد که مردم در شهرهای شمالی الجزایر از جمله پایتخت به خیابانها نیایند و خواسته خود برای تغییرات و رفتن چهره های نظام گذشته را تکرار نکنند.
,
 
,
اعتراضات و مخالفت ها با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درحالی است که رقابت ها برای این انتخابات رسما از ۱۲ دسامبر آغاز خواهد شد و مسئولان انتخابات اعلام کرده اند که پرونده پنج نامزد از بین ۲۳ نامزد را پذیرفته به دادگاه قانون اساسی ارسال کرده اند تا فهرست نهایی را هفته آینده اعلام کند.
,
 
,
عبدالقادر بن صالح رئیس جمهور موقت الجزایر چند روز پیش هشدار داد که "آزادی تظاهرات" باید با احترام به اراده کسانی باشد که تمایل به شرکت در انتخابات دارند و دولت با کسانی که در این مسیر مانع تراشی کند، برخورد خواهد کرد.
,
 
,
احمد قاید صالح فرمانده ستاد ارتش الجزایر نیز در سخنرانی خود در برابر فرماندهان نظامی در شهر الجزیره گفت: انتخابات ریاست جمهوری برای بنیان نهادن ارکان دولت ملی در زمان مقرر برگزار خواهد شد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه