اخبار داغ

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا با تقویت جریانات شمالی وزش باد شمال استان را فرا می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی در گفت وگو با عصرهامون، اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی انتظار می رود فردا با تقویت جریانات شمالی، وزش باد شدید شمال استان و با شدت کمتر نوار شرقی و مرز غربی استان را فراگیرد به طوریکه در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

وی ادامه داد: وزش این باد موجب کاهش چند درجه ای دمای هوا می شود به نحوی که انتظار می رود اواسط هفته دماهای زیر صفر در زاهدان و نواحی سردسیر استان ثبت شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری گفت: هم اکنون آسمان زاهدان و بخش هایی از نواحی مرکزی استان ابری است و احتمال دارد در طول روز بارش های پراکنده در این مناطق روی دهد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: تمرکز سامانه بارشی بر روی تنگه هرمز و استان هرمزگان است بنابراین به صیادان استان که در مسیر این تنگه تردد دارند توصیه می شود تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی در بخش دیگری به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در 24 ساعت گذشته زرآباد با دمای 33.1 درجه سلسیوس گرمترین شهر استان و جزو گرمترین های کشور شد و زاهدان با دمای 2.5 درجه سلسیوس بالای صفر سردترین شهر استان شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه