اخبار داغ

فردا، آغاز بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر

فردا، آغاز بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر
رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر از فردا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر صالحی امشب در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقارن این ایام مبارک با بتن‌ریزی واحد دو نیروگاه اتمی بوشهر و در آینده نزدیک واحد سه را به فال نیک می‌گیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه 1395 فوت بعد از برجام توانستیم یک قرارداد در ارتباط با نیروگاه‌های جدید با روس‌ها ببندیم، افزود: دو نیروگاه جدید که واحد دو و سه خواهد بود، هرکدام  هزار و 50 مگاوات قدرت دارند.

,

وی ادامه داد: از همان دو سال پیش که قرارداد را بستیم و قسط اول را پرداخت کردیم، کار کارگاهی شروع  و قریب به سه میلیون مترمکعب خاکبرداری  و امکانات وسیعی بسیج شد.در سایت بوشهر فردا شاهد خواهید بود در این دو سال کار بسیار عمده‌ای انجام گرفت و شمع‌کوبی‌های لازم هم در حد وسیع انجام گرفت.

,

صالحی بیان کرد: فردا عملیات بتن‌ریزی به صورت نمادین انجام خواهد شد چون که قبلا شروع شده بود  و کار ادامه یافت و جا دارد از پیمانکاران ایرانی تشکر کنیم، بالاخره ما بدهی قابل توجهی به آنها داریم و از دولت می‌خواهیم توجه ویژه‌ای برای تأمین مالی این پروژه  داشته باشند. از پیمانکار روس هم تشکر می‌کنیم، به آنها هم بدهی داریم ولی شرایط ما را درک می‌کنند.

,

منبع: فارس

,

انتهای پبام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه