اخبار داغ

یادداشت/

شباهت حسن روحانی به روسای جمهور سابق

شباهت حسن روحانی به روسای جمهور سابق
حسن روحانی یک ایرانی است و هزاران هزار مدرک جورواجور هم حتی اگر جور شود تا بخواهد اصالت ایرانی او را زیر سئوال ببرد، نمی تواند در برابر حقیقت ایرانی بودن وی، کاری از پیش ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار: اصولا ما ایرانی ها در هر سطحی که بوده ایم و هستیم، بسیار شبیه هم بوده ایم. از من روزنامه نگار بگیر تا نانوایی که بسیار شبیه همکارش است و نماینده ای که از همکارش مو نمی زند و معلمی که عادت کرده است مثل دیگر همکارنش باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

اظهارات و سخنان حسن روحانی در گفت و گوی ویژه خبری با مردم، چه قدر به روسای جمهور قبلی می ماند. چه قدر شبیه آنها بود و چه قدر روسای جمهور ما از هر زادگاه  و پایگاه سیاسی که باشند، شبیه هم حرف می زنند.

,

در بیان نقطه نظرات این روسای جمهور، سخن گفتن از کاستی ها و ناکامی ها، جایگاهی ندارد، بازی با اعداد که نه، که بازی با اعشار حرف اول را می زند و همه چیز اصولا رو به بهبودی است، مردم با انتخاب این رییس، بهترین انتخاب را کرده اند و این دولت خود را خدمتگزار ملت می داند، همه چیز دارد خوب می شود و حالا اصلا مهم نیست حرکت در مسیر بهبود شرایط را، مردم و شهروندان حس بکنند یا نه.

,

در بیان روسای جمهور ایران، همه از دم ، معتقدند که تورم را کاسته اند ولی در زاویه دیگر هیچ گاه معلوم نمی شود بالاخره این تورم کی، چرا و چگونه بالا رفته است.

,

در فرمایشات روسای جمهوری اسلامی ایران، رکود همواره  به پایان رسیده و یا اصولا وجود ندارد، اما دلیل این که همچنان در جیب شهروندان پولی وجود ندارد، توجیهات دیگری می طلبد که از ان به عنوان فاصله پایان رکود تا آغاز رونق یاد می شود.

,

در اظهارات روسای جمهوری ما، چیزی با عنوان یاداوری شعارهای تبلیغاتی از قبیل ساماندهی صد روزه اقتصاد، آوردن نفت سر سفره مردم و ... وجود ندارد و صد البته جای این شعارها را موارد جدیدتر ی می گیرد که در واقع به راحت ترین شیوه ممکن به آینده موکول خواهند شد.

,

اینها بخشی از اظهارات رییس جمهور فعلی ماست:

,

"در سه ماهه اول سال 93 تحرک خوبی در بخش‌های اقتصادی دیدیم؛ مثلاً در بخش گردشگری رشد فوق‌‌العاده داشتیم و 2برابر فصل اول سال گذشته رشد در این بخش مشاهده کردیم."

,

"در تولید خودرو در سه ماهه اول سال به نسبت به سه ماهه سال گذشته 80 درصد رشد داشته‌ایم."

,

"علت اینکه حرکت اقتصادی در ایران آغاز شد اعتماد و امید مردم بود، مردم به دولت اعتماد کردند و دولت به کارشناسان، صاحب‌نظران، دانشگاهیان و کل مردمی که حامی دولت بودند اعتماد کرد که این امر ریشه در سرمایه اجتماعی دارد و دولت و ملت به یکدیگر نزدیک‌تر شدند."این دولت، دولت راستگویان است".

,

"همه این‌ها نشان می‌دهد که شرایط عوض شده است و ملت ما شرایط را عوض کرده‌اند".

,

چه قدر این حرفها آشنای ملتی است که روسای جمهورشان همه شبیه هم اند.

,

اصولا وقتی یادت می آید رییس جمهور قبلی در پارس جنوبی در استان بوشهر از همه پیشرفت های دولت می گفت و از اعداد و اعشاری که روی کاغذ، همه چیز را به بهترین شرایط ممکن رسانده بودند و  درست در همان ساعت رییس جمهور کشور دیگری در آنسوترها در آخرین سخنرانی اش در کنگره کشورش،  مدام از کاستی ها میگفت و از راههایی که نتوانست برود و از گام هایی که متزلزل شد و از ایده هایی که به مرحله اجرا نرسید، چه قدر از شهروندانش عذرخواهی کرد و پوزش طلبید چه قدر حالت خراب می شود.‬

,

ما شبیه همیم و اصولا همه چیزمان به همه چیزمان می آید. کافی است به جای بازی با عدد و رقم،  کمی واقع نگر باشیم. فقط اندکی....

,

______________

,

مصطفی محمدی دانشجوی ارشد حقوق

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه