اخبار داغ

در گفتگو با فعال سیاسی کرمانی بررسی شد؛

مردم از دولتمردان چه می خواهند؟

مردم از دولتمردان چه می خواهند؟
فعال سیاسی کرمانی گفت: تامین آرامش، آسایش و امنیت در تمامی زمینه ها از جمله مواردی است که مردم از مسئولین انتظار دارند که اقدامات مسئولان در بسیاری از موارد به ویژه در راستای امنیت خدمات قابل تقدیر بوده است و باید قدردان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در این زمینه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری فعال سیاسی کرمانی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص ارزیابی عملکرد دولت گفت: ارزیابی مسئله مهمی است که به عنوان یکی از اصول مدیریت و از جمله وظایف اصلی مدیران به حساب می آید که به تناسب نوع کار و گستردگی سازمان، ساز و کار خاص و ویژه‌ای را می‌طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با طرح این سوال که مردم از دولتمردان چه می خواهند، ابراز کرد: تامین آرامش، آسایش و امنیت در تمامی زمینه ها از جمله مواردی است که مردم از مسئولین انتظار دارند که اقدامات مسئولان در بسیاری از موارد به ویژه در راستای امنیت خدمات قابل تقدیر بوده است و باید قدردان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در این زمینه بود.

,

این فعال سیاسی کرمانی افزود: امروز کشور ما با وجود اشکالات و التهابات در کشورهای اطراف و فشار بیگانگان و استکبار در راستای بر هم زدن امنیت کشور، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل بر اوضاع مسلط بوده و از مرزها کشور حراست و کنترل داخلی را در دست گرفته و امنیت را برقرار می کنند.

,

صابری بیان کرد: چنانچه هر از چند گاهی ازدحام و تجمعی در گوشه‌ای از کشور به وجود می آید، ناشی از ضعف و غفلت از سوی دیگران و بعضا عناصر دولتی در سایر بخش ها بوده که آن هم با همت نیروهای امنیتی و همراهی خوب مردم در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل خسارت برطرف شده است.

,

وی اظهار کرد: به عنوان مثال اعتراضات نیشکر هفت تپه، تجمعات کارگری کارخانجات واگذاری شده به بخش خصوصی و بیکار شدن کارگران و همچنین اعتراضات اخیر که در ابتدا آرام بود ولی در ادامه با شیطنت و فتنه اجنبی پرستان از مسیر خود خارج شد و بدون اغراق می‌توان گفت که ناشی از کم توجهی، دقت ناکافی و حساب نشده عوامل اجرایی در دولت بود.

,

این فعال سیاسی کرمانی با تأکید بر اینکه تأمین آرامش و آسایش مردم در زمینه های دیگر در حد مطلوب نبوده، تصریح کرد: بخشی از مردم دائماً نگران هستند و دغدغه معیشت و اشتغال را دارند و در کنار آن نوسانات پی در پی ارزی، بازار آشفته خودرو و مسکن آرامش را از برخی گرفته است که با کمی دقت و برنامه ریزی مسئولان بهتر از این می توانستند عمل کنند.

,

صابری در خصوص مسئله مسکن عنوان کرد: در ابتدای امر مسئولان مسکن مهر را باعث و بانی تورم و طرحی مزخرف خواندند و تکمیل آن را چند سال به وقفه انداختند که این امر موجب ضرر و زیان ذی نفعان شد؛ پس از آن مسکن اجتماعی را مطرح کردند که در طول شش سال گذشته یک واحد مسکونی، مسکن اجتماعی ساخته نشد و اخیرا هم مسکن ملی را مطرح کرده اند که امیدواریم وصول شود.

,

وی با بیان اینکه مسئله کار و اشتغال از جمله موارد تأمین کننده آرامش و آسایش خانواده ها است، اظهار کرد: هر چند اقداماتی در این راستا انجام شده و گزارش هایی اعلام شده است؛ اما توفیق چندانی حاصل نشده است و بعضا برخی از واحدهای فعال تعطیل و یا نیمه تعطیل شده و این امر موجب بیکاری شاغلین گردیده است.

,

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه دولت در اولویت بندی کارها، برنامه مدونی نداشته است، ابراز کرد: گاها شاهد هستیم که برنامه های اصلی کمرنگ شده اند و بیشتر به حاشیه ها که عمدتا ریشه سیاسی و جنبه تبلیغاتی داشته اند پرداخته می شود.

,

صابری بیان کرد: دولت در حوزه اقتصاد به نیازهای افکار عمومی، نصایح دلسوزان، نخبگان و فرهیختگان در این عرصه توجه لازم را نداشته و گرنه این حجم مشکلات ارزی و حاشیه های عدیده آن به وجود نمی آمد و یا موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به عنوان موضوع اصلی و امر ضروری کشور نبود که مدت زیادی به آن وقت اختصاص داده شد.

,

وی با اشاره به خدمات دولت در عرصه خارجی و بین المللی عنوان کرد: مراودات، مبادلات تجاری و اقتصادی دولت و ارتباطات سیاسی و تعاملات بین المللی فراوان بوده که از نظرها دور نمانده است اما در این زمینه ضعف ها را هم باید پذیرفت، به عنوان مثال در موضوع مذاکرات1+5 و بعد از برجام وضعیت خوبی نداشتیم و با خوش بینی بیش از اندازه پیش رفتیم و به تذکرات و نظرات فرهیختگان و منتقدان عنایتی نشد.

,

این فعال سیاسی ادامه داد: با عجله به تعهدات جمهوری اسلامی ایران عمل شد و طرف مقابل نه تنها کاری نکرد و تحریم کاهش نیافت بلکه تحریم ها افزایش یافت  و دشمن همچنان در تلاش است که با عوام فریبی و استفاده از غفلت و جهل عده ای در جاهای مختلف CFT  و FATF را به ما تحمیل کند.

, CFT , FATF,

صابری با بیان اینکه گفته شد پاسپورت ایرانی عزت پیدا خواهد کرد در حالی که خلاف این امر ثابت شد، اظهار کرد: به نظر می رسد که علی رغم وعده و وعید های فراوان دوران تبلیغات کاندیداها مبنا بر این که با همت و تلاش هیچ فقیری نخواهیم داشت که نیاز به یارانه داشته باشد، امروز فقرا می‌نالند و گلایه دارند.

,

وی تصریح کرد: دولت گوش به فرمان ولایت باشد و از دیدگاه علما، دانشمندان، فرهیختگان، صاحبان صنایع استفاده کند و در مدت باقی مانده گذشته را کمی جبران کند.

,

این فعال سیاسی کرمانی ابراز کرد: به عنوان سرباز ولایت عرض می کنم که چند کار در شرایط کنونی لازم است؛ ندادن وعده و وعیده هایی که می دانید شدنی نیست،  توجه به توان داخلی و رونق تولید و توجه به داشته های فراوان خود؛ توکل بر خدا و قطع دلبستگی بی‌خاصیت به کدخدا.

,

صابری در پایان خاطر نشان کرد: پایبندی به شایسته‌سالاری و پرهیز از حرکات و گزینه های جناحی و باندی، وصول مالیات های کلان از صاحبان قدرت و مراعات حال توده عظیم مستضعف، کاهش گام به گام وابستگی به نفت و بخصوص در تامین هزینه های جاری، توجه به فرهیختگان و دانشگاهیان و استفاده بیشتر از نظرات آنان در سازندگی کشور و باور عمیق به اینکه راه حل مشکلات در داخل است و بی‌جهت جامعه را به همراهی خارج موکول نکنند.

,

انتهای پیام/

,

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه