اخبار داغ

تاکسی های فرسوده الیگودرز در انتظار تعویض

تاکسی های فرسوده الیگودرز در انتظار تعویض
مدیر عامل سازمان حمل و نقل درون شهری گفت : در حال حاضر تعداد 286 تاکسی فرسوده در الیگودرز برای تعویض خوروهای خود تا پایان شهریور ثبت نام کرده اند که تعدادی از این خودروها مدت زمان زیادی است که از تاریخ ثبت نام آنها گذشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا وبه نقل از هیجار ، در سال 1306خودرویی به نام"بد فورد"  ( Bed Ford) ساخت آمریکا به عنوان اولین اتومبیل کرایه ای شهروندان تهرانی را از نقطه ای به نقطه ای دیگر جابجا می نمود. که بعدها به این خودروی کرایه ای نام  تاکسی که واژه ای فرانسوی است نهاده شد. همانطوریکه می دانید در حال حاضر تاکسی یکی از وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شود که در شهرستانها ، به دلیل کم بودن جمعیت ، عدم استفاده از اتوبوس ، مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی ، بیشترین جابجایی مسافر درون شهری را انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, هیجار,

 در شهر الیگودرز نیز بیشترین جابجایی مسافر توسط حدود 600 دستگاه تاکسی موجود در این شهر انجام می شود . اما مشکلی که سالهاست مردم و رانندگان تاکسی این شهر را رنج می دهد . فرسوده بودن تعداد زیادی از این تاکسی هاست. 

,

تاکسی،الیگودرز،مردم،نارضایتی،فرسوده،شهر،عمومی

, تاکسی،الیگودرز،مردم،نارضایتی،فرسوده،شهر،عمومی,

 نارضایتی مردم ازتاکسی های فرسوده در شهر

,

مهدی کاظمی یکی از کسبه بازار الیگودرز که هر روز برای رفتن به محل کار خود از تاکسی استفاده می کند در این باره می گوید: برخی از تاکسی های مسیر بیمارستان 17 شهریور که محل تردد هر روز من است به حدی فرسوده و کثیف می باشند که آدم رغبت نمی کند سوار آنها شود .

,

وی به ابراز ناراحتی همه شهروندان از وضعیت فرسودگی تاکسی ها و چند مینی بوسی که به عنوان تنها وسایل حمل و نقل درون شهری به مردم خدمت می کنند اشاره می کند و ادامه می دهد : این وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده در شان مردم الیگودرز نیستند و مسولان باید در این مورد هر چه سریعتر اقدام کنند .

,

رضا مهدوی یکی از شهروندان به روشن شدن تاکسی های فرسوده با هل توسط مسافران اشاره می کند و می گوید: درب این تاکسی به سختی باز و بسته می شود و در برخی موارد راننده این کار را انجام می دهد.

,

 

,
تاکسی،الیگودرز،مردم،نارضایتی،فرسوده،شهر،عمومی
, تاکسی،الیگودرز،مردم،نارضایتی،فرسوده،شهر،عمومی, تاکسی،الیگودرز،مردم،نارضایتی،فرسوده،شهر،عمومی,

انتظار 6 ساله رانندگان تاکسی های فرسودن جهت تعویض

,

پرویز نجفی یکی از رانندگان تاکسی های مسیر 17 شهریور نیز می گوید : مدل تاکسی من 1376 می باشد و مقدار زیادی از درآمد روزانه ام را خرج تعمیر این خودرو می کنم . باور کنید از هزینه های بالای تعمیر این خودرو خسته شده ام و به ناچار با آن امرا معاش می کنم و به قول قدیمی ها تاکسی من آفتابه خرج لحیم است .

,

 وی در مورد اقدام برای تعویض خودرو خود گفت : الان حدود 6 سال است که برای تعویض تاکسی ام ثبت نام کرده ام که تابه حال هیچ نتیجه ای نداشته است .

,

مازیار جمشیدی دیگر راننده تاکسی می گوید: تاکسی یک وسیله نقلیه شخصی نیست بلکه یک وسیله نقلیه عمومی و متعلق به همه مردم است و ما هم به عنوان خدمتگذاران مردم روزانه طبق وظیفه به مردم خدمت می کنیم وی به صدای ناهنجار موتور و بدنه تاکسی های فرسوده اشاره می کند و ادامه می دهد: از مسولان می خواهم اول به خاطر رفاه مردم و دوم به خاطر کمک به رانندگان این ناوگان که بتوانند حداقل درآمد برای تامین امرار معاش زندگی خود را داشته باشند این تاکسی ها را تعویض نمایند.

,

وی اضافه می کند:  مدل تاکسی من 1374 می باشد و تا الان حدود 19 سال است که این خودرو به هشهریان خدمت می کند و برای تعویض آن 6 سالی است که ثبت نام کرده ام.

,

 

,

 ثبت نام بیش از 200تاکسی فرسوده جهت تعویض

,

مدیر عامل سازمان حمل و نقل درون شهری افزود : همانگونه که مستحضرید ، نظریه توسعه پایدار  شهری یکی  از  شاخصه های رسیدن  به  توسعه پایدار را گسترش حمل و نقل  عمومی  کارآمد در شهر ها دانسته و به  نوعی مسیر  پیشرفت یک  شهر را با نگاهی به سامانه حمل و نقل همگانی و امور ترافیکی مورد  ارزیابی و  تجزیه  وتحلیل  قرار می دهد . لذا در حال حاضر تعداد 286 تاکسی فرسوده در الیگودرز برای تعویض خوروهای خود تا پایان شهریور ثبت نام کرده اند که تعدادی از این خودروها مدت زمان زیادی است که از تاریخ ثبت نام آنها گذشته است .

,

 رضا غروبی به متولی این امر که ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور اشاره می کند و می افزاید: تنها کاری که ما برای این رانندگان عزیز می توانیم انجام دهیم ثبت نام و پیگیری می باشد که ما تا به حال این وظیفه را انجام داده ایم و اجرای طرح خروج تاکسی های فرسوده ، باید توسط ستاد حمل ونقل انجام شود .

,

وی ادامه داد : علیرغم تأمین خودروهای مذکور متاسفانه همچنان مالکان  این تعداد تاکسی منتظر پرداخت تسهیلات بانکی برای تعویض خودروی خود می باشند که  بانک  عامل  از پرداخت  تسهیلات خودداری می کند  و سازمان حمل ونقل  موضوع را  از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری نموده است .

,

 همچنین غروبی از راه اندازی سایت سازمان حمل ونقل خبر داد و افزود: با راه اندازی سایت مذکوربه آدرس: www.aligoudarztaxi.com و ارسال ایمیل به آدرس: taxialigudarz@yahoo.com ویا پیامک به شماره  30008002241210 همشهریان  عزیز می توانند علاوه بر ارائه انتقادات و پیشنهادات  خود ، نسبت  به  دریافت  اخبار و  اطلاعات ترافیکی و قوانین  مربوط به حمل و نقل  عمومی و با ثبت شکایت آنلاین با ما در ارتباط باشند .

, www.aligoudarztaxi.com,

 همچنین از این پس رانندگان محترم تاکسی می توانند  بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان برای دریافت مرخصی آنلاین از طریق مراجعه به سایت مذکور اقدام  نمایند.

,

انتهای پیام/ف

,

  

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه