اخبار داغ

عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران عنوان کرد

نیاز کشور به ۳۰۰ دستگاه رادیوتراپی/درمان ۵۰ درصد سرطان ها با اشعه

نیاز کشور به ۳۰۰ دستگاه رادیوتراپی/درمان ۵۰ درصد سرطان ها با اشعه
عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران، از نیاز کشور به حداقل ۳۰۰ دستگاه رادیوتراپی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ربیع مهدوی گفت: درمان سرطان نیازمند نظام‌های مختلف علمی است. از کلینیک گرفته تا رادیولوژی و فیزیک رادیوتراپی که باعث می‌شود، بتوان یک درمان کامل را انجام داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اهمیت فیزیک رادیوتراپی در حوزه درمان سرطان‌ها، افزود: چگونگی استفاده از اشعه در زمینه درمان سرطان، یکی از نکات قابل توجه است که می‌بایست به آن دقت شود.

,

این متخصص فیزیک رادیوتراپی، با عنوان این مطلب که تقریباً ۵۰ درصد سرطان‌ها در قسمتی یا تماماً از اشعه برای درمان استفاده می‌شود، گفت: اشعه، یکی از پر کاربردترین شیوه‌های درمانی برای از بین بردن تومورهای سرطانی است.

, کاربردترین,

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: اساساً هدف ما این است که به دنبال کاهش عوارض استفاده از اشعه باشیم. زیرا، اشعه یک تیغ دو دم است که اگر درست استفاده نشود، می‌تواند عوارض و صدمه به بیمار وارد کند و اگر درست استفاده شود، باعث خواهد شد علاوه بر روند مطلوب بیماران مبتلا به سرطان، هزینه‌های نظام سلامت را کاهش می‌دهد.

,

وی افزود: کار اشعه از بین بردن تومورهای سرطانی است و اگر به درستی استفاده نشود، می‌تواند سلول‌های سالم را تخریب کند و در نتیجه آن، بیمار دچار عوارض گوناگونی می‌شود.

,

عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران، اظهار داشت: در ایران هم مثل سایر کشورهای دنیا، کاربرد اشعه برای درمان سرطان‌ها زیاد است، اما با توجه به ترافیک بالای بیماران و کمبودهای تجهیزاتی و نیروی انسانی، با مشکلاتی مواجه هستیم.

,

‌مهدوی با اشاره به اهمیت رادیوتراپی در حوزه درمان سرطان‌ها، گفت: تعداد دستگاه‌های رادیوتراپی در کشور بسیار اندک و انگشت شمار است. در حالی که حداقل بیش از ۳۰۰ دستگاه رادیوتراپی نیاز داریم.

,

وی افزود: برای ارائه یک درمان استاندارد، نیاز است که به ازای هر یک میلیون جمعیت، حدود سه تا چهار دستگاه رادیوتراپی داشته باشیم.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه