اخبار داغ

تغییر رویکرد خاطرات آیت‌الله؛

دفتر خاطرات هاشمی به دهه80 رسید/احمدی‌نژاد در سیبل خاطرات!

دفتر خاطرات هاشمی به دهه80 رسید/احمدی‌نژاد در سیبل خاطرات!
این خاطرات که در مورد اکثر آنها شک و شبهاتی نیز وجود دارد، اغلب در شرایطی به وقوع پیوسته که یا در آنها هاشمی رفسنجانی تنها بوده و یا اینکه سایر افراد حاضر در خاطره از دنیا رفته اند و در قید نیستند تا این خاطرات را تایید یا رد کنند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که تا چندی پیش خاطرات خود از دوران جنگ، سال های انقلاب و دوران حضور در کنار امام (ره) را بازگو می کرد و در سایت شخصی اش منتشر می شد، حالا این روزها روی به خاطره گویی از دوران معاصر آورده و این بار محمود احمدی نژاد و دولت سابق را هدف قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این خاطرات که در مورد اکثر آنها شک و شبهاتی نیز وجود دارد، اغلب در شرایطی به وقوع پیوسته که یا در آنها هاشمی رفسنجانی تنها بوده و یا اینکه سایر افراد حاضر در خاطره از دنیا رفته اند و در قید نیستند تا این خاطرات را تایید یا رد کنند. نمونه بارز آنها نیز خاطراتی است که هاشمی رفسنجانی از توصیه های ایشان امام(ره) در حضور فرزندشان حاج احمد آقا مطرح می کردند. حالا نیز نوبت به احمدی نژاد رسیده و در روزهای اخیر، هاشمی با خاطره گویی از اتفاقات دوران احمدی نژاد، پروژه تخریب وی را نیز آغاز کرده است.

,

 

,

پرده اول: احمدی نژاد اصل انحراف است

, پرده اول: احمدی نژاد اصل انحراف است,

 

,

هاشمی رفسنجانی اخیرا در دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکل هایی دانشجویی 5 استان دانشگاه آزاد اسلامی در بخشی از سخنانش به اقیانوسی از خرابی و فساد و دزدی در دولت قبل اشاره می کند. به جلسه جالبی با هیأت رئیسه خبرگان در همین رابطه. اتاقی را هم در انتهای سالن به میهمانان نشان می دهد ومی گوید: همین جا، به آقایان گفتم که  چرا تمام کارهای این دولت را تایید می‌کنید؟ فردا جواب مردم و خدا را چه می دهید؟ بعد هم به آقایی که نایبم در خبرگان بود، گفتم: حالا که رسوا شده، می گویی فلان کس باعث انحرافش شده. اصل انحراف خود اوست. اگر اشتباه کردی، صادقانه به مردم بگو اشتباه کردم. نه اینکه پشت فلان کس قایم شوید و بگویید انحراف کار او بوده؟. مردم این حرفها را باور نمی کنند.

,

 

,

پرده دوم: یک دروغ در دولت احمدی‌نژاد

, پرده دوم: یک دروغ در دولت احمدی‌نژاد,

 

,

من به دعوت ملک عبدالله و برای شرکت در کنفرانس گفت‌وگوی ادیان به مکه رفتم و در خلال سفر تفاهمات خوبی برای کم‌کردن اختلافات از طریق یک مجمع علمایی داشتیم و هم‌زمان با سفرم، آنها محدودیت‌های حجاج ایرانی، مخصوصا حضور زنان در بقیع را برداشتند و مراسم سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) شبانه و با حضور اکثر زائران ایرانی حاضر در مدینه و شیعیان، در قبرستان بقیع برگزار شد و حتی ما را به فدک بردند که باعث رونمایی از این قطعه ارزشمند گم‌شده در دل تاریخ 1400 ساله اسلام شد. وقتی برگشتیم، ناگهان وزیر امور خارجه دولت احمدی‌نژاد اعلام کرد که از آقای ری‌شهری که نماینده ولی فقیه در سازمان حج بود، در فرودگاه جده انگشت‌نگاری شد و به ایشان توهین کردند. من موضوع را از خود آقای ری‌شهری پرسیدم و گفت: اصلا چنین چیزی نبود. خود ایشان به آقای متکی زنگ زد که چرا چنین خبری را پخش کرده‌اید؟ در جواب گفت: من تحت فشار بودم که چنین خبری را بسازم و بگویم. ببینید مصالح جهان اسلام و منافع کشور را فدای اختلافات سیاسی خویش کردند و پس از آن دیدید که عربستان چه رویکردی نسبت به ایران داشت و چه ضررهایی که به‌خاطر این تخاصم ساختگی متوجه جهان اسلام، مخصوصا کشورهای اسلامی در منطقه شد.

,

 

,

بدون شک دوران محمود احمدی نژاد به خصوص عملکرد وی در دولت دهم حواشی بسیاری برای نظام و انقلاب ایجاد کرد اما شکی نیست که کارشکنی های ایجاد شده در این دوران نیز در به وجود آمدن این حاشیه ها بی تاثیر نبود. مخالفت های گاه و بیگاه آیت الله با دولت سابق و ادعای تقلب در انتخابات 88 سبب شد تا دولت منتخب مردم روزهای ناآرامی را در طول سال های 88 تا 92 سپری کند. اما معلوم نیست حالا که احمدی نژاد و یارانش از قدرت فاصله گرفته اند، چرا هاشمی رفسنجانی بازهم برای تخریب چهره دولت سابق از خاطره گویی های خود استفاده می کند. اقدامی که به نظر می رسد بیشتر به سبب ترس از بازگشت احمدی نژاد و یارانش صورت می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه