اخبار داغ

قدیری ابیانه در گفت‌وگو با دانا:

انقلابیون یمن به توافق با رئیس جمهورشان دلخوش نباشند/ رئیس‌جمهور یمن وابسته به سعودی‌هاست

انقلابیون یمن به توافق با رئیس جمهورشان دلخوش نباشند/ رئیس‌جمهور یمن وابسته به سعودی‌هاست
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رئیس جمهور فعلی یمن فردی دارای شخصیتی وابسته است که با حمایت‌های عربستان سعودی بر سر کار آمده است و مجبور به اطاعت از آنها است و نباید انقلابیون یمن برای امضای او پای توافقنامه اهمیتی قائل باشند و یا به توافقنامه خوشبین باشند.
[

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص تحولات یمن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: خوشبختانه مردم یمن بیدار هستند و نفوذ کلام انقلاب اسلامی ایران با تحولات یمن در دنیا بیشتر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی بیان کرد: اگرچه برخی به دنبال نسبت دادن تحولات یمن به ایران هستند؛ اما ایران هیچ دخالتی در این تحولات نداشته است و این مردم یمن بودند که خواستار تغییرات و تحولات گسترده در کشور خود هستند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: توافقاتی بین مبارزین و رئیس‌جمهور در یمن صورت گرفته است؛ اما رئیس جمهور یمن در این توافقات نشان داد که اختیاری نداشته و در تعیین نخست وزیر قبلی توافقاتی صورت گرفته بود که رئیس جمهور فردی را معرفی کرد که برخلاف ان توافقات بود.

,

قدیری ابیانه یادآور شد: اگرچه با فشار مردم این نخست وزیر برکنار شد؛ اما رئیس جمهور یمن دوباره شخصی را معرفی کرده است که دوباره آن فرد خارج از توافقات صورت گرفته میان رئیس جمهور و مردم است.

,

وی تأکید کرد: این نشان می دهد که مذاکره انقلابیون یمن با فرد بی اختیاری مانند «عبدربه منصور هادی» به عنوان رئیس جمهور یمن، کار بی فایده ای است؛ چرا که این رئیس جمهور نمیتواند چیزی را اداره کند و بیشتر او را اداره می کنند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رئیس جمهور فعلی یمن فردی دارای شخصیتی وابسته است که با حمایت‌های عربستان سعودی بر سر کار آمده است و مجبور به اطاعت از آنها است و نباید انقلابیون یمن برای امضای او پای توافقنامه اهمیتی قائل باشند و یا به توافقنامه خوشبین باشند؛ چرا که «عبدربه منصور هادی» کسی نیست که حتی اگر بخواهد، بتواند به قول خود پایبند باشد.

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه