اخبار داغ

ورود غیرقانونی دستگاه‌های‌ تصفیه‌ آب

ورود غیرقانونی دستگاه‌های‌ تصفیه‌ آب
درحالی که شرکت آب و فاضلاب استان تهران نصب دستگاه‌های تصفیه آب را برای مشترکان خانگی غیرضروری دانسته است برخی از شرکت‌های فروش و نصب دستگاه‌های تصفیه آب اقدام به تماس با مشترکان تهرانی کرده و آن‌ها را برای خرید ترغیب می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از فارس، علی‌رغم اینکه بارها شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر کیفیت آب تهران تاکید کرده و آن را از هر لحاظ مورد تایید وزارت بهداشت و دارای استاندارد می‌داند که این روزها برخی از شرکت‌های واردکننده دستگاه‌های تصفیه آب با مشترکان تهرانی تماس گرفته و با اعلام اینکه آب تهران کیفیت لازم را ندارد آنها را برای خرید این دستگاه‌ها ترغیب می‌‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
*تبلیغات منفی شرکتهای فروش دستگاه‌های تصفیه آب در خصوص کیفیت آب تهران
,
 
,
برخی از کارشناسان آب اعلام می‌کنند که استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب موجب از بین رفتن سختی آب می‌شود و آن را به آب مقطر و یا آب سبک تبدیل می‌کند،این در حالی است که طبق پژوهش‌های انجام شده در سطح کشورهای مختلف آب سبک در دراز مدت موجب بروز آسیب‌های جدی به قلب و عروق و اختلال در رشد استخوانی کودکان می‌شود.
,
 
,
 این در حالی است که برخی از شرکت‌های فروش و نصب‌کننده دستگاه‌های تصفیه آب نیز در تماس با مشترکان تهرانی با تبلیغات منفی ،کیفیت آب تهران را نامناسب جلوه می‌دهند و عنوان میکنند با آزمایشات انجام شده در حضور خود مشترک به وضوح می‌توان پائین بودن کیفیت آب تهران را مشاهده کرد.
,
 
,
مدیران وزارت نیرو و شرکت‌های آبفا اعلام کرده‌اند که وجود این دستگاه‌های تصفیه آب در بازار دلیل بر پائین بودن کیفیت آب نیست.
,
 
,
مدیران شرکت آبفا همچنین معتقدند در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به دلیل حذف کلر باقیمانده و املاح موجود در آب، احتمال آلودگی میکروبی را افزایش داده و کیفیت آب را به مخاطره می‌اندازد.
,
 
,
بر این اساس  شرکت آبفا فعالیت برخی از شرکت‌ها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.
,
 
,
شرکت‌های وارد کننده دستگاه‌‌های تسویه برای ترغیب هرچه بیشتر مشترکان آب در تماس با آنها اعلام می‌کنند که این دستگاه‌های تصفیه آب موردتایید وزارت بهداشت است و حتی در شبکه سراسری یک و 5 سیما نیز این دستگاه‌ها تبلیغ می‌شوند.
,
 
,
*نماینده یک شرکت:مورد تایید وزارت بهداشت هستیم/ برگه‌ ترخیص از گمرک موجود است
,
 
,
خبرنگار فارس در تماس با یکی از این شرکت‌های واردکننده دستگاه‌های تصفیه آب متوجه شد که این دستگاه‌ها با مارک «سافت واتر»‌ که فیلتر چهارم آن آمریکایی است در بازار عرضه می‌شود. قیمت این دستگاه با نصب در محل 560 هزار تومان است.
,
 
,
موضوع جالبی که در گفته فروشندگان و نصب‌کنندگان این دستگاه‌ها وجود دارد این است که این دستگاه‌ها مورد تایید وزارت بهداشت است و برگه‌های ترخیص آن از گمرک موجود است.
,
 
,
انتهای پیام/گ
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه