اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان مطرح شد؛

مکتب حاج قاسم از بین رفتنی نیست/ برخی سعی دارند مردم را از شرکت در انتخابات ناامید کنند/ امروز آمریکای درون به مراتب خطرناک تر از آمریکای برون است

مکتب حاج قاسم از بین رفتنی نیست/ برخی سعی دارند مردم را از شرکت در انتخابات ناامید کنند/ امروز آمریکای درون به مراتب خطرناک تر از آمریکای برون است
در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان مطرح شد: اگر یک حاج قاسم رفت ده ها حاج قاسم دیگر روی کار آمد و این تسلایی بر این‌ مصیبت بزرگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از “راه آرمان” حجت الاسلام صباحی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با دعوت به تقوای الهی اظهار کرد: ترک واجبات مصداق بارز بی تقوایی است و هر کسی غیر از وظائف واجب مالی حقوق دیگری بر گردن دارد که دستگیری از فقرا از جمله این حقوق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

خطیب جمعه کرمان افزود: روایت های زیادی در این زمینه وجود دارد و امیرِ عمل به این روایت ها امیرالمومنین(ع) است و ما نیز طبق دستور قرآن وظیفه داریم به آن عمل کنیم.

,

حجت الاسلام صباحی در ادامه به روایتی از ابوبصیر اشاره کرد و گفت: ابوبصیر می گوید در محضر امام صادق بودیم و عده ای از پولدار ها هم حضور داشتند و در خصوص زکات و افرادی که زکات می دهند صحبت شد که امام فرمودند که زکات و زکات دهنده مسئله ای روشن است و اگر کسی زکات ندهد نمازی از او قبول نمی شود.

,

وی با بیان اینکه متقین کسانی هستند که حق مشخص و معلومی برای فقرا در زندگی آن ها وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به سخت شدن وضعیت معیشتی همه باید به هم کمک کنند و در فامیل و خانواده خود گروه هایی را برای کمک به فقیرترهای فامیل تشکیل دهید.

,

خطیب جمعه کرمان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) با بیان روایتی، خاطر نشان کرد: امام باقر (ع) از قول پدر بزرگوار خود می فرمایند که وقتی حضرت زهرا مریض شد عباس ابن عبدالمطلب به عیادت ایشان آمد ولی فرزندان حضرت به دلیل وخامت حال ایشان اجازه ملاقات به او ندادند.

,

حجت الاسلام صباحی اضافه کرد: او شخصی را پیش حضرت علی(ع) فرستاد و گفت من از بیماری حضرت زهرا (س) بسیار متاثر شدم و فکر می کنم اولین کسی به پیامبر ملحق شود فاطمه است لذا مهاجرین و انصار را جمع کن تا برای شرکت در تشییع جنازه فاطمه شرکت کنند تا به ثوابی برسند.

,

وی افزود: حضرت علی که مطهر صفات خداست و یکی از صفات خدا سریع الرضا است در پاسخ به او می گوید که نظر شما محترم است ولی فاطمه پیوسته مظلوم بوده است، حق او را ندادند و جلوی ارث او را گرفتند، نه سفارش پیغمبر را گوش کردند نه حرمت فاطمه را نگه داشتند لذا اجازه دهید به حرف شما عمل نکنم و خود فاطمه سفارش کرده است همه چیز مخفیانه باشد.

,

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: این روایت نشان می دهد یکی مال مردم را با بسم الله بخورد بنابراین اگر فاطمه زهرا نبود فهم دین مشکل می شد و اینکه امروز حقانیت امیرالمومنین(ع) را راحت می فهمید مدیون حضرت زهرا هستید چرا که اجازه نداد عده ای سوء استفاده کنند و دیگران را به شبهه بیاندازند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: جا دارد یادکنیم از شهید سلیمانی از ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) و ما سرداری را از دست دادیم که مجاهد خستگی ناپذیر بود و ۴۱ سال از عمر ۶۳ ساله خود را به طور کامل در جنگ بود.

,

خطیب جمعه کرمان سردار سلیمانی را فرد مخلص و چهره بین المللی خواند و اظهار کرد: شهید سلیمانی فرارتر از یک فرد و صاحب یک مکتب بود و به دست اشق الاشقیا شهید شد و در ردیف شهدای بزرگ این انقلاب یعنی شهید مطهری و چمران قرار گرفت.

,

حجت الاسلام صباحی یادآور شد: آمریکا ضربه سختی به ما زد و داغ سنگینی بر دل های ما گذاشت و دل و جگر همه ما از این مصیبت سوخت و مقام معظم رهبری در منزل شهید سلیمانی بلند بلند گریه می کند و می گوید من نیامدم شما به من تسلیت بگویید بلکه آمدم شما به من تسلیت بگویبد.

,

وی با بیان اینکه برای تسلای مصیبت از دست دادن سردار سلیمانی باید اقداماتی انجام شود و گفت: برای تسلا سه کار لازم است که اولین آن این است که همه تلاش کنند جای خالی ایشان را پر کنند و در این راستا باید رجال سیاسی، نظامی، اداری و دولتی همه وارد عرصه شوند.

,

خطیب جمعه کرمان با اشاره به حضور سردار سلیمانی در همه عرصه ها بیان کرد: وزیر بهداشت می گفت برای دور زدن تحریم های دارویی از سردار سلیمانی کمک می گرفتیم، برای حوادث طبیعی همه می گفتند قاسم سلیمانی به داد ما می رسد، عراقی ها با حضور حاج قاسم جان دوباره ای می گرفتند و او در هر جایی که نیاز بود خالصانه حضور پیدا می کرد.

,

وی ادامه داد: حاج قاسم جوان روستایی، پاک، بنا زاده، نان حلال خورده و ساده بودو امروز از این نوع جوانان زیاد است لذا باید نوجوانان و جوانان ما کمر همت را ببندند و پاشنه کفش خود را بکشند و کاری کنند که ۳۰ سال دیگر همه بگویند اگر یک حاج قاسم رفت ده ها حاج قاسم دیگر روی کار آمد و این تسلایی بر این‌ مصیبت بزرگ است.

,

امام جمعه رفسنجان: برخی سعی دارند مردم را از شرکت در انتخابات ناامید کنند

, امام جمعه رفسنجان: برخی سعی دارند مردم را از شرکت در انتخابات ناامید کنند,

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت آغاز ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بهمن ماه تحقق وعده های الهی و ماه غلبه حق بر باطل است و خداوند ملت حق گرای ایران را در این ماه به پیروزی رساند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته بیان کرد: مطالب مهم و کلیدی بیان نمودند که نیازمند تفسیر هستند، رهبر انقلاب فرمودند “باید تلاش کنیم تا قوی شویم ” ، امروز اقتدار لازمه بقا در نظام جهانی است اگر حاکمیتی بخواهد بماند نیازمند اقتدار و قدرت است، اگر اقتدار نداشته باشد زیر پا له می شود.

,
,

عسکری بیان کرد: سلطه فرهنگی آرام آرام می خزد، نفوذ مثل هجوم نیست، آرام آرام فرهنگ را عوض می کند و دشمن بر فرهنگ مان سلطه پیدا می کند .

,

وی افزود: ما اقتداری درون گرا می خواهیم ، برخی در ایران به دنبال اقتدار هستند اما می خواهند با وابستگی ها به قدرت های بزرگ آن را ایجاد کنند .

,

امام جمعه رفسنجان گفت: در برجام نیرنگ کردند و گفتند موشک تولید نکنید اگر رهبری نظام کوتاه آمده بودند آیا بعد از به شهادت رساندن سردار ما می توانستیم کاری انجام دهیم؟

,

وی خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب تعبیر جدیدی در ادبیات مقاومت اسلامی ابداع کردند و ان هم رزمندگان بدون مرز است؛ این توصیف حکایت از نگاه جامع و جهان شمول در حمایت از انسان ها دارد ، دفاع از مردم مظلوم در سراسر دنیا بدون چشم داشت برای رفع سلطه است.

,

خطیب جمعه رفسنجان به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان کرد: خیلی ها می خواهند در مردم احساس ناامیدی کنند تا در انتخابات شرکت نکنند در حالی که حضور مردم بسیار موثر است.

,

وی تصریح کرد: سعی کنید بهترین ها را انتخاب کنید، در راس معیارهای انتخاب اصلاح تقواست و در کنار آن جهادی و با صداقت عمل کردن و ولایت مدار بودن، اجازه اختلاف و تفرقه به دشمن را ندهید.

,

امام جمعه رودبارجنوب: تشییع پیکر شهدای مقاومت زنده بودن انقلاب را به رخ جهانیان کشید
حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه آمدن رهبری در پشت تریبون نمازجمعه را نشان دادن اقتدار ولایت و رهبری ،به دنیا دانست و اظهار کرد: دنیا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن ومردم آن هیچ ترسی از آمریکا و دشمنان ندارند.

, امام جمعه رودبارجنوب: تشییع پیکر شهدای مقاومت زنده بودن انقلاب را به رخ جهانیان کشید,
,

وی در ادامه با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری سپاه، “رزمندگان بدون مرز هستند”،افزود: این یعنی اینکه در هر جای دنیا مظلومی نیاز به کمک داشته باشد رزمندگان سپاه حضور پیدا خواهند کرد.

,

خطیب جمعه رودبارجنوب با اشاره به اینکه رهبری سه روز مهم شهادت شهید سلیمانی، تشیع سردار دلها و یارانش، سیلی سپاه به آمریکا را یوم الله نامید، عنوان کرد: این اتفاقات چشمهای غبار گرفته را باز نمود و زنده بودن انقلاب را به رخ جهانیان کشید و دشمنان را به خضوع در برابر عظمت انقلاب اسلامی ایران واداشت.

,

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند” نبوت تمام پیامبران زمانی کامل و تایید شد که به شناخت کامل ومحبت کامل نسبت به حضرت زهرا (س) رسیدند”.

,

حجت الاسلام والمسلمین گروهی به افت شدید قیمت محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: مسئولان بایستی برای افت قیمت محصولات کشاورزی خصوصاً خیار سبز فکر وتدبیری بیاندیشند تا مردم بیش از این متضرر نشوند.

,

امام جمعه رودبارجنوب در پایان به خسارات سیل اخیر جنوب کرمان و سیستانوبلوچستان اشاره کرد و افزود: برای سیل زدگان همه دست به دست هم بدهند تا مشکل سیل زده ها هر چه زودتر حل شود.

,

امام جمعه ریگان: امروز آمریکای درون به مراتب خطرناک تر از آمریکای برون است
حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ریگان اظهار داست:روز در هم کوبیدن پایگاه آمریکایی عین الاسد را باید گرامی بداریم.

, امام جمعه ریگان: امروز آمریکای درون به مراتب خطرناک تر از آمریکای برون است,
,

وی افزود: برخی روزنامه هایی که در خدمت زر و زور هستند و آب به آسیاب دشمن می ریزند بعد از شهادت سردار سلیمانی در روزنامه هایشان تیتر زدند که انتقام نگیرید چون دو طرف ایرانی و آمریکایی را وارد جنگ تمام عیار خواهد کرد.

,

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت: امروز خطر آمریکای درون به مراتب خطرناک تر از آمریکای برون است و مردم دیدند با سیلی محکم سپاه به پایگاه نظامی عین الاسد جنگ تمام عیار رخ نداد.

,

وی عنوان کرد: هدف قرار دادن پایگاه عین الاسدتوسط سپاه منافع برخی ها را در داخل به خطر انداخت.

,

امام جمعه شهرستان ریگان ابراز داشت:دور کردن سایه جنگ از سر مردم ایران از مهم ترین کارهای سپاه قدس بود.

,


امام جمعه فهرج: پیشرفت نظام در سایه ی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی درون کشور/ایران اسلامی از حیث امنیت در منطقه سرآمد است

,
, امام جمعه فهرج: پیشرفت نظام در سایه ی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی درون کشور/ایران اسلامی از حیث امنیت در منطقه سرآمد است,

حجت الاسلام والمسلمین خیرالله ابراهیمی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به خطبه های ۲۷ دی ماه مقام معظم رهبری پیرامون اقتدار نظام گفت: در وضعیت خاص امروز جامعه اگر خواستار اقتدار بیش از پیش هستیم باید قوی تر شویم و در برابر ناملایمات کوتاه نیاییم.

,

وی افزود: راه قوی شدن نگاه به درون و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است نه اینکه مذاکرات را مسیر پیشرفت بدانیم.

,

امام جمعه فهرج در ادامه به فشار حداکثری کشورهای عربی پیرامون گرفتن حق میزبانی از نمایندگان فوتبال ایران بواسطه عدم امنیت کشور اشاره کرد و گفت:ایران اسلامی از لحاظ امنیت در منطقه سرآمد و این بهانه ها برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح و برنامه ریزی شده است.

,

ابراهیمی ترور سردار سلیمانی را از جمله حربه های دشمن برای تخریب جبهه مقاومت دانست و اظهار داشت: استکبار در شرایطی کشور ایران را تروریست خطاب میکند که خود اقدام به ترور سردار سلیمانی نمود و به آن نیز اقرار و اعتراف کردند.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش اقتدار شورای نگهبان در رد تعدادی از نامزدهای انتخاباتی را ستود و بیان داشت: شورای نگهبان با آینده نظام شوخی ندارد و افراد متخلف را در زمان خود پایش و رد صلاحیت می کنند.

,

امام جمعه کوهبنان: نمایندگانی انقلابی را انتخاب کنیم که دلسوز و پرکار باشند

, امام جمعه کوهبنان: نمایندگانی انقلابی را انتخاب کنیم که دلسوز و پرکار باشند,
 
,


نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام عباس جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی و قضایی ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، جمعی از مردم ولایت مدار کوهبنان در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان برگزار شد.

,
,


در این‌مراسم‌حجت الاسلام عباس جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در هفته گذشته کمک مردم کوهبنان به سیل زدگان انجام شد که بازهم نیاز به مساعدت های بیشتر به مناطق سیل زده وجود دارد در حالی که در زمان زلزله کوهبنان، همگان به کمک مردم این منطقه شتافتتد.

,
,


وی ادامه داد: در‌ماه بهمن، ماه بسیار مبارکی قرار داریم که زحمات حضرت امام (ره) و شهیدان به ثمر نشست و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ماه بهمن در حقیقت ماه مقاومت، ایثار، پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است.

,
,


امام جمعه کوهبنان افزود: روحیه ایمانی مردم باعث ایستادگی در برابر دشمنان شد باید روحیه انقلابی همواره حفظ شود و از اسراف و تبذیر پرهیز شود.

,
,


وی تاکید کرد: روحیه طبقه بندی کردن مردم بسیار مضر است گروهی را آسیب پذیر و گروهی را ثروتمند جلوه دادن روحیه انقلابی گری نیست.

,
,


خطیب جمعه کوهبنان ابراز داشت: باید در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و از آنان نترسیم در برابر دشمنان فشل و سست نشویم که اینها از پیغام های ماه بهمن است.

,
,


وی یادآور شد: چهارشنبه ۹ بهمن سالروز شهادت سید زنان عالم حضرت زهرا(س) است که پس از ۹۵ روز این حادثه پرمصیبت اتفاق افتاد چون سران فتنه بدنبال دنیا طلبی بودند و این حادثه را رقم زدند.

,
,


حجت الاسلام جعفری گفت: جا دارد در روز شهادت بی بی دوعالم هیات های مذهبی شهرستان به سمت مسجد جامع شهر کوهبنان حرکت کنند و در مراسم شهادت بی بی دو عالم و یادواره شهدای شهر کوهبنان و مراسم گرامی داشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند.

,
,


وی خاطر نشان کرد:امروز راهپیمایی مردم عراق بر علیه آمریکاست آنان از انقلاب اسلامی درس گرفتند که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند در حالی که هر جا آمریکایی ها قدم گذاشتند فتنه و آدم کشی به همراه داشته است.

,
,


امام جمعه کوهبنان بیان داشت: کمتر از یک ماه به انتخابات مجلس داریم از جمله وظایف شرعی و ملی ما شرکت در انتخابات است که همانند شرکت در جبهه هاست لذا هیچ کس خود را از این وظیفه مهم و خطیر کنار نکشد.

,
,


وی ادامه داد: باید تلاش کنیم نمایندگانی مومن ، انقلابی و پرکار داشته باشیم که به فکر مردم باشند اولین شرط انتخاب این است که طرف باید ایمان داشته باشد .

,
,


خطیب جمعه کوهبنان تاکید کرد: باید افرادی انقلابی را انتخاب کنیم که دلسوز و پرکار باشند و در انتخاب کاری به جناح بندی های سیاسی نداشته باشیم و فقط انقلابی بودن شخص منتخب ملاک انتخاب ما باشد.

,
,


وی ابراز داشت: مجلس خوب می تواند به دولت کمک کند تا ضعف ها و نقص ها بر طرف شود مردم در انتخاب ها دقت کنند تا افرادی صالح ، سالم و مومن را انتخاب کنند.

,
,

 

,

امام جمعه فاریاب: حمایت رئیس جمهور از کاندیداهای رد صلاحیت شده جای تاسف دارد


خطبه های نماز جمعه این هفته فاریاب توسط حجت الاسلام رفیعی امام جمعه اقامه گردید؛ حجت الاسلام رفیعی درابتدا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را محضر فرزند برومندش امام زمان (عج) و نمازگزاران و دوستداران آن حضرت تسلیت گفت.

, امام جمعه فاریاب: حمایت رئیس جمهور از کاندیداهای رد صلاحیت شده جای تاسف دارد,
,
,
,

وی از آحاد ملت که در راهپیمائی خود جوش مردمی در جمعه گذشته به دفاع از سپاه و فرماندهان دلاور شرکت نموده بودند تشکر کرد.

,

خطیب جمعه فاریاب در ادامه به تبیین خطبه های هفته گذشته امام حی انقلاب پرداخت و گفت: حضرت آقا فرمودند اقتدار و باید همه مردم همتشان قوی باشد و منظور اقتدار فرهنگی وملی و هویتی و اقتصادی و قضائی و نظامی است.

,

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: رهبر انقلاب تعبیر دیگری هم داشتند که جنتلمن های مذاکره همان تروریستهای فرودگاه بغداد هستند همین دولت های خبیث که سردار عزیز ما را شهید کردند.

,

خطیب نماز جمعه بیان کرد: دولت خبیث انگلیس همان است که در دوران قاجار باعث کشته شدن نیمی از جمعیت کشورمان در اثر گرسنگی شد.

,

وی در ادامه افزود: تحریک اخیر گروه های معاند جیره خوار بعد از سقوط هواپیمائی اوکراین و حضور سفیر خبیث این کشور در جمع معترضین نیز از دخالت های دیگراین دولت خبیث است.

,

حجت‌الاسلام رفیعی بیان کرد: با این همه دخالت و دشمنی اروپا جای تعجب است که رئیس جمهور کشورمان میگوید من بلدنیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکل نگاه به داخل داشته باشم.

,

وی درادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: حمایت شما از نمایندگان و کاندیداهای رد صلاحیت شده ایی که مشکل اقتصادی و اخلاقی و .. دارند جای بسی تاسف دارد.

,

امام جمعه فاریاب ادامه داد: شما که از گران شدن بنزین خبر دارنبودی چطور از نحوه رسیدگی به صلاحیتها خبر دارید و اعتراض می کنید.

,

/انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه