اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :

دوستان داخلی عربستان درباره حکم شیخ نمر، موضع بگیرند/ در انتظار اعلام موضع وزارت خارجه هستیم

دوستان داخلی عربستان درباره حکم شیخ نمر، موضع بگیرند/ در انتظار اعلام موضع وزارت خارجه هستیم
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکم اعدام روحانی شیعه در عربستان، از دوستان و نزدیکان عربستان در داخل خواست در خصوص این حکم اظهار نظر کرده و موضع بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،احمد شوهانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار صدور حکم اعدام برای "شیخ نمر" روحانی فعال و مبارز عربستانی را، اقدامی ضد حقوق بشری توصیف کرده و از این که مجامع حقوق بشری و غرب در این باره سکوت کرده اند،انتقاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,  ایلام بیدار,

وی گفت: چگونه است وقتی اتفاقی در ایران می افتد، انواع هیات های غربی وارد کشور شده و وبا انواع متهمین دیدارهایی را برقرار می کنند، اما وقتی پای یک روحانی شیعه در میان است، همه خفقان گرفته و سکوت می کنند.

,

شوهانی برخوردهای دوگانه غرب با حقوق بشر را کاملا مشهود دانسته و گفت:حساب عربستان که جداست و این کشور حتی به موافقان خود هم رحم نمی کند چه برسد به این که کسی بخواهد مخالف آل سعود باشد. در این میان مساله اساسی استانداردهای دوگانه حقوق بشری است که یک زندانی با سابقه آنچنانی و معلوم در ایران، طرفدار پیدا می کند و یک روحانی مبارز، کمی آن طرف تر به اعدام محکوم می شود و آب از آب تکان نمی خورد.

,

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از چهره هایی نظیر هاشمی رفسنجانی که رابطه نزدیکی با عربستان دارند خواست تا در خصوص حکم اعدام شیخ نمر نیز اظهار نظر کرده و عربستان را از انجام این اقدام حقوق بشری نهی کنند.

,

به اعتقاد وی دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز هنوز موضعی در خصوص اعدام شیخ نمر نگرفته و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در انتظار اعلام موضع وزارت خارجه است.

,

وی گفت: وظیفه قانونی وزارت خارجه، اظهار نظر و اعلام موضع در این نوع موضوعات است ولی با این وجود هنوز واکنشی از وزارت خارجه ندیده ایم.

,

شوهانی این را نیز گفت که موضوع اعدام شیخ نمر به صورت جدی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی  قرار گرفته و در روزهای آینده از مسئولین وزارت خارجه برای بررسی این موضوع دعوت خواهد شد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه