اخبار داغ

پس از تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان

ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه علامه طباطبایی لغو شد

ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه علامه طباطبایی لغو شد
دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در واکنش به مصوبه دولت مبنی بر ادغام این دانشگاه با دانشگاه علامه دست به تحصن زدند.که پس از گذشت ساعاتی طبق اعلام معاون اداری مالی دانشگاه، این ادغام لغو شد.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ساعتی پیش تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی دست به تحصن زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این دانشجویان که تعدادشان حدود 500 نفر است ، در اعتراض به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه علامه تجمع کردند.

,

در همین رابطه یکی از دانشجویان معترض در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: در دولت قبل دانشکده علوم اقتصادی قرار شد تا با دانشگاه علامه ادغام شود و مدتی هم چنین اتفاقی افتاد ولی بعد از مدتی این مصوبه لغو و دانشکده علوم اقتصادی تبدیل به دانشگاه شد و اقدام به جذب دانشجو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اما ظاهرا چند روز پیش رئیس جمهور طی مصوبه‌ای دستور ادغام دوباره این دانشگاه را صادر کرد. البته هنوز این خبر به صورت رسمی منتشر نشده ولی هنگامی که دانشجویان متوجه این امر شدند با مراجعه به دفتر رئیس دانشگاه تایید این خبر را گرفتند.

,

این دانشجوی معترض خاطرنشان کرد: منجذب رئیس دانشگاه در گفت و گو با دانشجویان این خبر را تایید کرده و دانشجویان به همین دلیل دست به تحصن زدند.

,

همچنین در ادامه یکی دیگر از دانشجویان معترض که خواست نامش عنوان نشود در گفت و گو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا، بیان داشت: اکثر دانشجویان به این موضوع معترض هستند و تا زمانی که تعیین تکلیف نشود دست از تحصن برنخواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اضافه کرد: نمره بیشتر دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی جز برترین ها بوده و دانشجویان به همین دلیل نمی خواهند با دانشگاه علامه ادغام شوند چرا که سطح علمی خود را بالاتر دانسته و نمی خواهند به دانشگاه علامه منتقل شوند.

,

در همین رابطه در ابتدای تجمع دکتر رنگ‌ریز معاون اداری مالی دانشگاه علوم اقتصادی در جمع دانشجویان حاضر شد و توضیحاتی را درباره چگونگی و علل این ادغام ارائه کرد.

,

دکتر رنگ‌ریز در جمع دانشجویان گفت: پس از گذشت یک ماه از آغاز بکار مدیریت جدید دانشگاه نامه‌های بسیاری از سوی برخی همکاران به شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم ارسال شد. دلایل و بهانه‌های مختلفی از جمله اینکه رییس دانشگاه نمی‌تواند استادیار باشد و یا تعداد اعضای هیات علمی اندک است، مطرح کردند.به نحوی که از مهرماه پارسال تا فروردین‌ماه امسال 350 نامه به وزارت علوم ارسال شده است. مگر ما چه فعالیتی انجام داده‌ایم که اینگونه اعتراضات انجام می‌شود. اگر ما ضدنظام هستیم و مشکلی داریم، چرا مسوولیت‌ها به عهده ما سپرده‌اید.

,

وی با بیان اینکه در دوران مدیریت قبلی تعداد دانشجویان دانشگاه به وزارت علوم سه هزار نفر اعلام شده بوده، گفت: در صورتی که پس از شفاف‌سازی در دولت فعلی مشخص شد که این دانشگاه 1506 دانشجو دارد و بنا بود بودجه دانشگاه به همین علت نصف شود اما با رایزنی‌های دکتر منجذب سرپرست دانشگاه 11 میلیارد تومان از بودجه دانشگاه حفظ شد.

,

معاون اداره مالی دانشگاه علوم اقتصادی با اشاره به مشکلات موجود این دانشگاه گفت: در حال حاضر 39 عضو هیات علمی با 30 رشته در این دانشگاه وجود دارد و 26 کارمند نیز مشغول به فعالیت هستند. بحثی که وجود دارد این است که یک شبه این دانشکده تبدیل به دانشگاه شده و همان افرادی که این کار را انجام داده‌اند، امروز حامیان دانشجویان معترض شدند.

,

وی افزود: اکنون آخر ماه است و ما نتوانسته‌ایم حقوق پرسنل را پرداخت کنیم.

,

 

,

رنگ‌ریز با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید با افزایش 340 نفر دانشجو توانستیم دانشگاه را پابرجا نگه داریم، افزود: ماندگاری یا عدم ماندگاری این دانشگاه به من و آقای منجذب سپرده شد و سه گزینه برای ادغام پیش روی ما قرار داشت.

,

معاون اداره مالی دانشگاه علوم اقتصادی گفت: دانشگاه خواجه‌نصیر، خوارزمی و علامه طباطبایی گزینه های ادغام بودند و با روسای هر سه دانشگاه مذاکراتی انجام شد که روسای دانشگاه خواجه‌نصیر و خوارزمی از این موضوع استقبال کردند اما از آنجایی که نگاه دانشگاه‌های فنی به علوم انسانی نگاهی یک بعدی و ابزاری است، با ادغام با این دو دانشگاه موافقت نکردیم. حتی دانشگاه خواجه‌نصیر پیشنهاد کرد تا این دانشگاه به عنوان پردیسی جداگانه زیرنظر دانشگاه خواجه‌نصیر اقدام به فعالیت کند.

,

رنگ‌ریز با اشاره به اینکه گزینه نهایی دانشگاه علامه‌طباطبایی است افزود: شرط اولیه ما برای ادغام با این دانشگاه این بود که هیچ‌کدام از 226 کارمند این دانشگاه اخراج نشوند. طبق توافقاتی صورت گرفته است، از آنجا که در زمان دکتر شریعتی هیات امنای دانشگاه علامه، تاسیس دانشکده علوم بانکی و مالی را تصویب کرده بودند، مقرر شد اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم مالی و حسابداری در همین دانشگاه تحت عنوان دانشکده علوم مالی و بانکی به فعالیت بپردازند و اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم مالی و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی نیز به این دانشگاه منتقل شوند.

,

معاون اداره مالی دانشگاه علوم اقتصادی با بیان اینکه مابقی دانشجویان و اعضای هیات علمی نیز مطابق دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علامه در دانشکده این دانشگاه مشغول به فعالیت و تحصیل می‌شوند، گفت: توافق شد آن دسته از اعضای هیات علمی‌ دانشگاه علوم اقتصادی که حاضر نیستند به دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه علامه بروند، در این دانشگاه اقدام به فعالیت کنند.

,

رنگ‌ریز در مورد مدرک دانشجویان نیز اظهار کرد: در این زمینه هنوز به توافق نرسیده‌ایم اما گزینه‌های پیش‌رو این است که آن دسته از دانشجویانی که در سال 93 در این دانشگاه تحصیل می‌کردند، مدرک دانشگاه علوم اقتصادی دریافت کنند و گزینه دیگری این است که تمام دانشجویان با مدرک دانشگاه علامه طباطبایی فارغ‌التحصیل شوند. اختیار این مطلب دردست دانشجویان است و می‌توانیم با مذاکره با دانشجویان به نتیجه برسیم.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه