اخبار داغ

نامه 80 گروه جهادی دانشگاه‌های خراسان رضوی به رئیس جمهور:

توجه به روستاها و اجرای اقتصاد مقاومتی راهی برای برون رفت از تهدید تحریم‌ها است

توجه به روستاها و اجرای اقتصاد مقاومتی راهی برای برون رفت از تهدید تحریم‌ها است
روستا سرشار از ذخایر بزرگ میراث فرهنگی و آداب و سنن ایرانی و اسلامی است". بنابراین ما بر خود فرض می دانیم که همچنان دستان خویش را در دستان گرم و با کفایت روستائیان به گرمی بفشاریم تا سایه اقتدارش بر مدیریت روستا، باقی بماند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، 80گروه جهادی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی طی نامه ای به رئیس جمهور  خواستار توجه بیش از پیش به روستاها و اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون رفت از تهدید تحریم ها شدند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,



متن این نامه به شرح ذیل است: پیشرفت آن ‌وقتی است که "درون‌زا" باشد، آن‌ وقتی است که متّکی به استعداد درونی یک ملّت باشد. وزن و اعتبار کشورها و دولت ها و ملّت ها هم وابسته‌ی به همین درون‌زایی است. اگر چنانچه از درون، یک حرکتی، جهشی، رشدی به ‌وجود آمد، به یک کشور، به یک ملّت، وزن میدهد، اعتبار میدهد، ارزش میدهد، ابهّت میدهد. مقام معظم رهبری 17/07/1392

,
,
,



جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم خدا قوت!

ضمن ادای احترام و عرض سپاس نسبت به تلاش های جنابعالی و هیئت محترم دولت از ابتدای پذیرش و بار سنگین مسئولیت در اداره امور جاری کشور عزیزمان، تا به این مقطع زمانی. ما جمعی از دانشجویان جهادگر بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی نیز همچون سایر آحاد مردم سرافزار و شریف کشورمان، تبلور یافتن نام «ایران اسلامی» را در گستره¬ی عالم افتخاری بزرگ می¬دانیم و همواره از پروردگار متعال برای شما و دوستانتان توفیق روز افزون را مسئلت می نماییم. ان‌شاءالله دعای خیر حضرت بقیة ا... الاعظم (عج) نیز بدرقه ی راهتان باشد.

,
,
,
,
,
,
,



جناب آقای رئیس جمهور، ما فرزندان ملّتیم و سالیانی است که با مبنای رسالت محوری و تکلیف مداری در قالب بسیج سازندگی و با راه اندازی گروه های بسیج دانشجویی برای جهاد و خدمت رسانی به مناطق روستایی و نقاط کم برخوردار کشورمان به صورت مستمر حضور می یابیم و به عون الهی فرصتی پدید آمده که درد روستا و روستایی با پوست و گوشت¬مان در آمیخته و با تار و پود جسم¬مان گره بخورد و سنگ صبوری برای رازهای شنیدنی‌هایشان باشیم.

,
,
,



استعداد، توان بالقوه و سهم چشم گیرشان را در سرانه ی تولید ملّی را نیز می فهمیم و می دانیم که همه ی ما به نوعی متنعّم از دست و رنج باصفای آنانیم، امّا دریغ از درک این وضعیت و بذل توجّه از سوی برخی عزیزان مسئول!

,
,
,



رئیس جمهور محترم ما فرمایشات شما را در روز همایش ملّی روستا و در محل سالن اجلاس سران شنیدیم و بیش از پیش دریافتیم که چه فاصله ی نزدیکی است بین دغدغه های ما و نگاه خردمندانه ی اوّل شخص اجرایی این گهر مرز و بوم!

,
,
,



همانگونه مستحضرید روستاهای کشور قلب تپنده ی تولیدات کشاورزی و دامپروری اند و از آنجا که دولت محترم تثبیت خودکفایی برای اقتصاد مملکت و نهادینه سازی اصل محوری اقتصاد مقاومتی و رهایی نسبی از وابستگی اقتصادی معلوم الحال در نظام بین الملل را دنبال می نماید، شایسته است که این واقعیت را بطور جدّی مورد توجّه قرار دهد و در سالی که بنا بر تدبیر حکیمانه رهبر عزیز و معظم انقلاب¬مان، محوریت کار با مدیریت جهادی مدّ نظر قرار گرفته، سزاوار است که حرکتی جهادی در این راستا جریان یابد، این درحالی است که امروزه شبکه ای از فعالان داوطلب بسیج سازندگی در سراسر کشور - از سنوات قبل و به مرور زمان - شکل گرفته است که ظرفیت بسیار مناسبی برای یاری رساندن به دولت محترم می باشد. بدون شک، مشارکت مردمی، ضامن ثمر بخشی سیاست ها و برنامه های دولت است، اما چه سود که بهره مندی از این پتانسیل عظیم نیروهای داوطلب و با انگیزه برای آبادانی و پیشرفت کشور در سیاست ها و برنامه های توسعه روستایی، صورت نمی پذیرد و به تعبیر دیگر، دولت محترم از یک امکان بالقوه و بالفعل که مجموعه ای از توانمندی های تخصصی در عرصه کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی، عمران و آبادانی، اشتغال زایی، بهداشت و سلامت، علمی و آموزشی، برنامه ریزی برای محرومیت زدایی و ... با رویکردی جهادی و روحی متعهدانه غفلت می ورزد.

,
,
,



گرچه گروه های جهادی مجموعه ی بسیج سازندگی در سراسر کشور و بویژه قشر فرهیخته ی دانشجویان جهادگر بسیجی تا آنجا که توان دارند، به تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر خود در این خصوص ادامه خواهند داد تا به نقل مضمون از کلید واژه ها و قول جنابعالی در همایش مذکور "روستا بماند و تبدیل به شهر نشود"، "ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی روستائیان بالا برود"، "توسعه روستاها می تواند، توسعه شهری را پایدار کند و توسعه بدون توجه به طبیعت و محیط زیست پایدار نخواهد بود"، و از همه مهمتر "روستا قبل از آنکه مفهوم اقتصادی داشته باشد، دارای مفهوم فرهنگی است"، "روستا تنها ذخیره برای بخش کشاورزی و مواد غذایی نیست، روستا سرشار از ذخایر بزرگ میراث فرهنگی و آداب و سنن ایرانی و اسلامی است". بنابراین ما بر خود فرض می دانیم که همچنان دستان خویش را در دستان گرم و با کفایت روستائیان به گرمی بفشاریم تا سایه اقتدارش بر مدیریت روستا، باقی بماند، اما مطالبه ی ما این است بجای اتکا به 1+5 و کشورهای غربی، توکل به خدا و توجه بیش از پیش به روستاها و اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه برون رفت از تهدید تحریم ها در دستور کار قرار دهید، که شرایطی فراهم گردد، تا اینگونه فعالیت ها، جایگاه خود را در سیاست و برنامه های دولت باز یابد، تا مشارکت اجتماعی نیز به عنوان ضامن تحقق چشم اندازها و اثر بخشی عملکردها، پدید آید و قطار توسعه ی روستایی با سرعت بیشتری مسیر تعالی را طی نماید.

,
,
,



در پایان ضمن آرزوی سربلندی برای کشورمان، امیدواریم که با تدابیرتان در عمل پاسخی از سوی مسئولین و دست اندر کاران دریافت شود. و ما نیز به عنوان چشمی بیدار در جامعه دانشگاهی کشور نظاره گر اقدامات جهادی و فرهنگی دولت محترم می باشیم و با عنایت به انتظار مورد اشاره ی تان در سخنرانی مذکور که ]مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید ترک روستا و پناه آوردن به شهر را تحقیق کنند[ آمادگی خود را به عنوان محوری ترین عنصر در مجموعه ی مراکز آموزش عالی برای هر گونه فعالیت علمی و تحقیقاتیِ موضوعی اعلام می داریم.

,
,
,



موفق و منصور باشید.


قرارگاه ها و گروه های جهادی دانشجویی :
1- قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی خراسان رضوی
2- قرارگاه جهادی امام هادی (ع)
3- قرارگاه جهادی یاران خراسانی
4- قرارگاه جهادی شهید علم الهدی دانشگاه های شهرستان سبزوار
5- قرارگاه جهادی عمار دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
6- قرارگاه جهادی صراط الحمید دانشگاه علوم پزشکی مشهد
7- قرارگاه جهادی شهید چمران دانشگاه فردوسی مشهد
8- قرارگاه جهادی سربازان ولایت دانشگاه پیام نور مشهد
9- قرارگاه جهادی نورالرضا (ع)
10- گروه جهادی امام رضا (ع)
11- گروه جهادی آل طه دانشگاه پیام نور شهرستان فریمان
12- گروه جهادی شهید بابانظر
13- گروه جهادی طاها
14- گروه جهادی منتظران دانشگاه فنی منتظری مشهد
15- گروه جهادی طه
16- گروه جهادی بقیه الله (عج) مراکز تربیت معلم مشهد
17- گروه جهادی شهید همت
18- گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) مراکز علمی کاربردی مشهد
19- گروه جهادی خادمان مهدی (عج)
20- گروه جهادی شهید خادم الشریعه
21- گروه جهادی خادم المهدی (عج)
22- گروه جهادی شهید فرومندی شهرستان سبزوار
23- گروه جهادی شهید علیزاده دانشگاه های شهرستان جوین
24- گروه جهادی شهید صادقی دانشگاه های شهرستان نیشابور
25- گروه جهادی ردپای یار دانشگاه های شهرستان گناباد
26- گروه جهادی شهید آیت دانشگاه های شهرستان قوچان
27- گروه جهادی جهادگران حکیم دانشگاه حکیم شهرستان سبزوار
28- گروه جهادی المقربون دانشگاه پیام نور شهرستان چناران
29- گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه های شهرستان تربت جام
30- گروه جهادی مهاجران آسمانی شهرستان تربت حیدریه
31- گروه جهادی منتظران خورشید شهرستان تربت حیدریه
32- گروه جهادی سفیران ولایت دانشگاه های شهرستان خواف
33- گروه جهادی شهید آوینی دانشگاه های شهرستان تایباد
34- گروه جهادی شهید جغتایی دانشگاه های شهرستان جغتای
35- گروه جهادی شهید موسوی نژاد شهرستان نیشابور
36- گروه جهادی کوچه گردان عاشق شهرستان گناباد
37- گروه جهادی جهادگران نفس شهرستان سبزوار
38- گروه جهادی شهید شهریاری
39- گروه جهادی شهید احمدی روشن
40- گروه جهادی شهید تهرانی مقدم
41- گروه جهادی سفیران سلامت شهرستان سبزوار
42- گروه جهادی عاشقان ولایت دانشگاه های شهرستان کاشمر
43- گروه جهادی امام سجاد (ع) دانشگاه سجاد مشهد
44- گروه جهادی اصحاب الشهدا دانشگاه خیام مشهد
45- گروه جهادی بشارت
46- گروه جهادی امام حسین (ع) مراکز غیرانتفاعی مشهد
47- گروه جهادی شهید صالحیان
48- گروه جهادی مصباح
49- گروه جهادی علمدار ولایت
50- گروه جهادی میثاق
51- گروه جهادی شهید زروندی شهرستان نیشابور
52- گروه جهادی شهدای گمنام شهرستان نیشابور
53- گروه جهادی شهید اسکندری شهرستان کاشمر
54- گروه جهادی آیه های ایثار شهرستان بردسکن
55- گروه جهادی فاطمیون
56- گروه جهادی عرفان
57- گروه جهادی ثارالله
58- گروه جهادی صیاد دلها شهرستان درگز
59- گروه جهادی رهپویان ولایت شهرستان تربت جام
60- گروه جهادی انصار المهدی شهرستان تربت جام

رونوشت:
- استاندار محترم خراسان رضوی

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه