اخبار داغ

چهره یک فرعون مصر کامل شد

چهره یک فرعون مصر کامل شد
ماسک «فرعون نیکوکار» یا توتان خامون مصر در حالی بیانگر زیبایی و قدرت ملوکانه است که تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد، وی دندان هایی برآمده داشته، پاچنبری بوده و با کمک عصا راه می رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایرنا،  این را باستان شناسانی که بر روی بقایای جسد فرعون مصر کار می کنند، کشف کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


بر خلاف تصویری که از او به عنوان پادشاهی جوان و شیفته ارابه رانی ترسیم کرده اند، توتان برای راه رفتن نیازمند استفاده از عصا بوده است.

ترکیب بیش از دو هزار اسکن کامپیوتری و ارزیابی مخزن ژنی خانواده توتان خامون این فرضیه را نیز ثابت کرده که پدر و مادر او خواهر و برادر بوده اند.

این فرعون مصر در قرن 14 پیش از میلاد مسیح زندگی می کرد.

به گفته دانشمندان، خویشاوند بودن پدر و مادر توتان، او را به لحاظ غیرقابل درمانی، نامتعادل کرده بود و همین هم عامل مرگ زودرس او در اواخر دوره نوجوانی بوده است.

برخی افسانه ها حکایت از آن دارد که او به قتل رسیده یا در تصادف با یک ارابه کشته شده است، اما اکنون دانشمندان به این باور رسیده اند که او در اثر یک بیماری ارثی فوت کرده است. علاوه بر این، نقص پای او به این فرعون اجازه شرکت در مسابقه ارابه رانی را نمی داده است.

یافتن 130 عصا در مقبره این فرعون گواه دیگری بر این مدعا است.

قرار است جزییات بیشتری از این تحقیقات در یک برنامه مستند تلویزیونی در غرب به تصویر کشیده شود.

«هوتن اشرفیان» یکی از اعضای تیم جراحی امپریال کالج لندن گفت: بسیاری از اعضای خانواده این فرعون از نوعی معلولیت رنج می بردند که ریشه اش اختلالات هورمونی بوده است. او گفت، اسلاف این فرعون تا کهنسالی زندگی کردند ولی نسل های بعدی، مرگشان زودتر بوده است. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه