اخبار داغ

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

کسری بودجه نداریم/حساب ذخیره ارزی باید در سال آینده فعال شود

کسری بودجه نداریم/حساب ذخیره ارزی باید در سال آینده فعال شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه دولت در سال جاری کسری بودجه نخواهد داشت، گفت: حساب ذخیره ارزی را باید جدی گرفت و این حساب در قانون بودجه سال آینده باید فعال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، علی طیب‌نیا در حاشیه نشست هم‌اندیشی مسئولان هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری اعلام کرد: امسال کسری بودجه نداریم و پول حاصل از صادرات نفت که 5، 6 ماه طول می‌کشد به تدریج در بودجه استفاده می‌شود و در حال حاظر پول فروش نفت از ماه‌های قبل دریافت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی هم باید در هزینه‌های دولت صرفه‌جویی شود و هم وابستگی درآمد دولت به نفت کاهش یابد.

,

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: تلاش برای وصول درامدهای مالیاتی در راستای کاهش وابستگی به درآمد نفتی انجام می‌شود، همانطور که در حال حاضر کاهش قیمت نفت بر کاهش درآمد اثر می‌گذارد، اما با تکیه بر درآمدهای مالیاتی باید آثار منفی کاهش قیمت نفت خنثی شود.

,

طیب‌نیا تحریم‌های کنونی را از یک منظر به فال نیک گرفته و گفت: در شرایط تحریم برای حل و فصل مشکل اقتصاد و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی باید کاهش قیمت نفت را جبران کنیم و هم باید به فکر این باشیم که دولت با درآمدهای مالیاتی اداره شود که مستلزم همراهی دولت و مردم است.

,

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش که آیا سهم صندوق توسعه ملی از بودجه سال 94 کاهش می‌یابد، گفت: در سال‌های گذشته در قانون برنامه سوم و چهارم حساب ذخیره ارزی پیش‌بینی شده بود که فلسفه آن این بود که بخشی از درآمد مازاد نفتی به حساب ذخیره ارزی واریز شود و اگر در آینده با کاهش قیمت نفت مواجه شدیم، این کمبود از محل ذخیره ارزی تأمین شود اما در قانون برنامه پنجم حکم دیگری آمد که علاوه بر حساب ذخیره ارزی صندوق توسعه ملی هم تشکیل شد، اما در بودجه 93 برای درآمدهای مازاد نفتی امکان واریز به حساب ذخیره ارزی وجود نداشت.

,

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: حساب ذخیره ارزی را باید جدی گرفت و در قانون بودجه سال آینده باید فعال شود.

,

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که چه تعداد از افراد پردرآمد برای حذف یارانه نقدی شناسایی شده‌اند، گفت: کارگروهی برای شناسایی افراد پردرآمد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده که در حال بررسی و شناسایی افراد پردرآمد است.

,

طیب‌نیا همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به جلسه امروز شورای پول و اعتبار،‌آیا بحث دریافت کارمزد از تراکنش‌های کارت‌خوان‌ها بررسی می‌شود یا نه، گفت: هنوز دستور جلسه را ندیدم اما در مورد مطلبی که هنوز تصویب نشده، نباید نگرانی داشته باشید. از طرفی شورای پول و اعتبار سخنگو دارد و می‌توانید از او سؤال کنید.

,

طیب‌نیا در مورد توقف برخی کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه، گفت:‌این مشکل برای دو کشور بوجود آمده و وزیر راه و شهرسازی مأمور رسیدگی و حل و فصل این مسئله شده است.

,

وی در مورد تخلفات اداری گفت: یک مشکل فرهنگی این است که عده‌ای تخلفات اداری را به زرنگی تعبیر می‌کنند و این باید در جامعه حل شود و مردم که حلال و حرام را رعایت می‌کنند، باید کار تخلف را زشت و کار خوب را پسندیده بدانند.

,

وی همچنین در مورد قیمت نفت در بودجه سال آینده گفت:‌هنوز جمع‌بندی در این زمینه انجام نشده است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه