اخبار داغ

اولویت اول سیستم بهداشتی ، خودمراقبتی است

اولویت اول سیستم بهداشتی ، خودمراقبتی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خود مراقبتی بهترین راه برای پیشگیری از بیماری ها است و اولویت اول سیستم بهداشتی در استان خودمراقبتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از خبرنگار پیک دانشجو ،حسین کریم  ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در نشست شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی سخن می گفت اظهار داشت :راهکار دانشگاه در خصوص پیشگیری از بیماری ها ایجاد حساسیت در مردم نسبت به آن است و هرکسی می تواند با مراقبت از سلامت خود به ارتقای سطح بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی کمک کند.

, ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ,

وی به بیماری دیابت به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت درصد بالایی از جامعه مبتلا به این بیماری هستند اما متاسفانه بسیاری از آنان از بیمار بودن خود آگاه نیستند در حالی که باید ضمن اطلاع از وضعیت بیماری به تغییر الگوی زندگی خود ( خوردن غذای سالم، عدم استعمال دخانیات، ورزش و ...) بپردازند .

,

ریاست دانشگاه با اشاره به اینکه برای مبارزه با بیماری های واگیر می بایست از روش های نوین و طرح های کارآمد استفاده کنیم افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری هایی نظیر سل ، فلج اطفال، هاری، التور، ایدز و ... باید برنامه ریزی های همه جانبه  انجام شود.

,

وی گفت مردم باید با توجه به وضعیت کشورهای همسایه و وجود تردد در مرزها حساسیت بیشتری نسبت به سلامت خود داشته باشند و هرگونه علایم بیماری را جدی بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه