اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

ماندگاری طولانی‌مدت بر روی سطوح، راز قدرت سرایت بالای کرووید ۲۰۱۹

ماندگاری طولانی‌مدت بر روی سطوح، راز قدرت سرایت بالای کرووید ۲۰۱۹
پزشک متخصص بیماری های عفونی گفت: مردم نباید بترسند و اطمینان داشته باشند بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به این ویروس بهبود می یابند، ۸ تا ۱۰ درصد امکان بستری شدن بیمار در بیمارستان وجود دارد و تنها در موارد حاد به مرگ بیمار منجر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید ابوسعیدی در ارتباط با ویروس کرونا و اقدامات درمانی که تاکنون برای بهبود بیماری ناشی از این ویروس انجام شده به خبرنگار راه آرمان گفت: کرونا ویروس ها دسته بزرگی از ویروس های تنفسی هستند که شامل چندین نوع است، ویروس مرس و سارس نیز از اعضای این خانواده ویروسی هستند که در برهه ای از زمان شیوع پیدا کرده و کنترل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

پزشک متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: ویروس کرووید ۲۰۱۹ جدیدترین عضو خانواده کرونا ویروس ها محسوب می شود و اخیرا سبب ایجاد اپیدمی در جهان شده است.

,

ماندگاری طولانی بر روی سطوح، راز قدرت سرایت بالای کرووید ۲۰۱۹

, ماندگاری طولانی بر روی سطوح، راز قدرت سرایت بالای کرووید ۲۰۱۹ ,

وی افزود: یکی از خصوصیات بارز این ویروس که آن را از سایرین متمایز می کند سرعت زیاد انتقال و  قدرت بالای سرایت به سایر افراد است، احتمالا راز این خصوصیت به دلیل قدرت ماندگاری زیاد این ویروس بر روی اشیاء غیر زنده باشد.

,

ابوسعیدی مطرح کرد: حدود ۸۰ تا ۸۴ درصد بیماران مبتلا به کرووید ۲۰۱۹ خود به خود بهبود می یابند، فرد زمانی که درگیر می شود نیازمند استراحت کافی هستند و لازم است که مواردی همچون زدن ماسک، قرنطینه خانگی و عدم ارتباط با سایر اعضا خانواده را رعایت کنند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در ۱۰ تا ۱۵ درصد از مبتلایان علائم ذات الریه و پنمونی آشکار می شود، این افراد معمولا در بیمارستان بستری می شود، از میان این بیماران ممکن است ۲ تا ۳ درصد افراد به کام مرگ کشانده شوند.

,

وی یادآور شد: میزان درگیری ایجاد شده توسط ویروس که به فوت بیمار ختم می شود حدود ۲ تا ۳ درصد است و اکثر بیماران بهبود کامل یافته و مجددا سلامتی خود را به دست می آورند به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ نفری که مبتلا می شوند ۹۷ مورد بهبود یافته و ۳ درصد احتمال فوت بیمار وجود دارد.

,

بسیاری از مبتلایان بدون مراجعه به مراکز درمانی بهبود می یابند/ آمار مرگ و میر بدون احتساب شمار بیماران بدون علامت اعلام می شود

, بسیاری از مبتلایان بدون مراجعه به مراکز درمانی بهبود می یابند/ آمار مرگ و میر بدون احتساب شمار بیماران بدون علامت اعلام می شود,

ابوسعیدی با اشاره به شایعه افزایش درصد مرگ و میر ناشی از این ویروس در ایران، تصریح کرد: تاکنون همه بیمارانی که درگیر کرونا بودند، شناسایی نشده اند چرا که این بیماران علائم را به صورت خفیف بروز داده و بدون درمان قابل توجهی بهبود یافته اند از این رو جزء موارد بیماری شناسایی شده محسوب نمی شوند.

,

پزشک متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: بیمارانی که علائم حادتری داشتند با مراجعه به مراکز درمانی و انجام آزمایش شناسایی شدند و درصدی از آن ها به مرگ منجر شده است بنابراین بر اساس آمار فوت شدگان می توان به این نتیجه رسید که نزدیک به ۳ تا ۴ هزار نفر در کشور مبتلا شده اند و ۸۵ درصد آن ها خود به خود بهبود یافته اند.

,

کوکتل دارویی کاهش دهنده عوارض کورنا ویروس

, کوکتل دارویی کاهش دهنده عوارض کورنا ویروس,

وی با تائید استفاده از داروی موثر در درمان ویروس های دیگر کرونا همچون مرس و سارس برای درمان کرووید ۲۰۱۹ بیان کرد: تاکنون دارویی قطعی برای درمان کرووید ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار نگرفته، دارویی به صورت آزمایشی برای درمان مورد استفاده قرار گرفته البته استفاده از برخی داروها که می دانیم قبلا بر روی برخی ویروس ها به خوبی عمل کرده اند که با استفاده از آن ها کوکتلی متشکل از ۴ دارو ساخته شده که با مجوز وزارت بهداشت برای بیماران تجویز می شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مردم توصیه کرد: مهم ترین اقدام شستشوی دست با آب و صابون است به گونه ای که باید در طول روز ۱۵ تا ۲۰ بار شستشوی دست ها انجام شود، این مهم توصیه سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماری ها در جهان است.

,

ابوسعیدی افزود: برخی از وسایل همچون گوشی موبایل، دسته کلید، سوئیچ خودرو و دست گیره های درب ها را با محلول های الکلی (الکل ۶۰ درصد) ضدعفونی کنید چرا که این اقدام سبب می شود تا به راحتی ویروس در مدت ۱ دقیقه از بین برود.

,

وایتکس رقیق شده جایگزین مناسب الکل ۶۰ درصد

, وایتکس رقیق شده جایگزین مناسب الکل ۶۰ درصد,

وی اذعان کرد: اگر افراد در منزل محلول الکل ۶۰ درصد ندارند می توانند از محلول آب ژاول که حاوی هیپوکلرید سدیم است و اصطلاحا به آن وایتکس گفته می شود، برای ضد عفونی سطوح و اشیا استفاده کرد، برای تهیه این محلول ۱۰ سی سی وایتکس را با ۹۰ سی سی آب مخلوط کنید، محلول ساخته شده قابلیت ضدعفونی کردن بالایی دارد.

,

پزشک متخصص بیماری های عفونی ابراز کرد: افرادی که سرفه می زنند و به دنبال آن دچار تب و تنگی نفس نیز هستند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند چرا که در این مراکز طبق پروتکل های درمانی ویژه سیر درمانی انجام و یا بیماران به مراکز تخصصی درمانی این بیماری ارجاع داده می شوند.

,

ابوسعیدی یادآور شد: در صورتی که افراد سالم هستند و هیچ یک از علائم بیماری را ندارند، هیچ نیازی به زدن ماسک ندارند، تاکنون جلوگیری از ابتلا به ویروس به واسطه زدن ماسک ثابت نشده و تنها متعلق به افراد بیمار یا فردی که از بیمار مراقبت می کند، است.

,

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان خود به خود بهبود می یابند

, بیش از ۸۰ درصد مبتلایان خود به خود بهبود می یابند,

وی خاطرنشان کرد: مردم نباید بترسند و اطمینان داشته باشند بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به این ویروس بهبود می یابند، ۸ تا ۱۰ درصد امکان بستری شدن بیمار در بیمارستان وجود دارد و تنها در موارد حاد به مرگ بیمار منجر می شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه برخی در جامعه مبتلا به نوعی از آنفولانزا از ۴۰ روز پیش تاکنون هستند عنوان کرد: با توجه به اینکه موارد قطعی در مدت ۷ تا ۱۰ روز قبل آشکار شده می توان نتیجه گرفت احتمالا آغاز درگیری به ۴۰ روز پیش باز می گردد از این رو احتمال بروز کرونا در این بیماران وجود دارد و می توان با گرفتن عکس و سی تی اسکن از ریه درگیری در آن ها بررسی شود.

,

ابوسعیدی تاکید کرد: در هفته گذشته موارد مشکوک ابتلا به کرونا در استان کرمان بستری شده و نمونه گیری از آن ها انجام شد، برخی از نمونه ها که جواب آن ها رسیده منفی بوده اند و منتظر نتایج نهایی هستیم.

,

وی در خصوص کیت های آزمایشگاهی تشخیص کرونا گفت: درخواست ارسال کیت به آزمایشگاه استان ها صورت گرفته و امیدوار هستیم به زودی در کرمان امکان تشخیص کرونا فراهم شود، در حال حاضر انستیتو پاستور و دانشکده بهداشت دانشگاه تهران این آزمایش را انجام می دهند.

,

پزشک متخصص بیماری های عفونی در پایان خاطرنشان کرد: این کیت طی فرآیندی ژنوم ویروس را شناسایی کرده و درگیری در فرد مبتلا را نمایان می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه