اخبار داغ

4 ماده حیاتی برای جلوگیری از سرماخوردگی

4 ماده حیاتی برای جلوگیری از سرماخوردگی
در فصل زمستان وظایف دستگاه ایمنی بدن افزایش می یابد زیرا باید بدن انسان را از سرما و نوسان دما حفظ کند از این رو بدن در زمستان به ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به تابستان نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از العالم، در باره 4 ماده ای که نقش مهمی در سلامتی انسان در فصل زمستان دارند، بیشتر بدانید.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, العالم,

1- ید: کسانی که از خستگی و اضطراب دائمی رنج می برند ممکن است با کمبود ید مواجه باشند.

,

ید از جمله مواد معدنی است که در عملکرد قلب تاثیر مثبت دارد و در ماهی، شیر، نمک طعام یددار یافت می شود.

,

کمبود شدید ید به نقص در عملکرد غده تیروئید مربوط می شود از این رو نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد و مراجعه به پزشک ضروری است.

,

هر انسان بالغ باید بین 108 تا 200 گرم روزانه ید مصرف کند.

,

2- ویتامین ث: همیشه تصور می شود که پرتقال مهم ترین منبع ویتامین ث است اما باید توجه داشت که سیب زمینی هم یک منبع بسیار غنی از این ویتامین است.

,

با این که همه مردم در فصل زمستان به مصرف مرکبات روی می آورند؛ اما سیب زمینی با داشتن ذخایر غنی از پتاسیم باعث تصفیه مایعات سمی از قلب و کلیه ها می شود.

,

سیب زمینی از بهترین انواع سبزیجات برای بیماران رماتیسمی و التهاب معده و امراض کلیوی به شمار می آید.

,

3- ویتامین ها: ویتامین ها ترکیبات حیاتی برای سلامتی جسم انسان هستند که آن را از میکروب ها و ویروس ها محافظت می کند.

,

بدن در زمستان به شدت به ویتامین "دی" نیاز دارد. این ویتامین مسوول شکستن و جذب مواد معدنی در بدن است.

,

ویتامین "ای" نیز برای رشد سلول ها و بافت های بدن به کار می رود. سه نوع ویتامین "ث" "دی" و "ای" به اضافه چندین ویتامین دیگر ضد اکسیداسیون هستند.

,

4- روی: در هوای سرد، روی بهترین سلاح برای دفاع از جسم است. ترکیبات مختلفی از روی در داروخانه ها عرضه می شود و با آن که بدن به میزان کمی از این ویتامین نیاز دارد اما نقش تعیین کننده ای در محافظت از حس بویایی و سطح قند خون در بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند.

,

این ویتامین همچنین برای التیام زخم ها ضروری است و کمبود آن موجب سرماخوردگی های مکرر و ضعف حس بویایی و نیز اختلال در رشد کودکان می شود.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه