اخبار داغ

امیرمحمد زند در گفتگو با دانا؛

دولت به مردم کمک کند تا در خانه بمانند/ وضعیت الان مانند جنگ است؛ با دشمنی می جنگیم که دیده نمی شود

دولت به مردم کمک کند تا در خانه بمانند/ وضعیت الان مانند جنگ است؛ با دشمنی می جنگیم که دیده نمی شود
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: دولت باید به مردم کمک کند تا بتوانند خودشان را قرنطینه کنند، نمی شود که همه کارها را مردم انجام دهند، اگر قرار باشد مردم همه کارها را انجام دهند پس دولت چکار می کند؟
[

امیرمحمد زند بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با شیوع کرونا در کشور بیان داشت: در زمینه کرونا، به جای روحیه دادن به مردم، باید آگاهی آن ها را بالا ببرند. من 3 هفته است که خودم را قرنطینه کرده ام ولی با یک نفر و دو نفر فایده ندارد، باید همه مردم خودشان را در خانه قرنطینه کنند ولی متاسفانه می بینیم که به مسافرت، شمال و خرید می روند، انگار نه انگار که داریم دچار یک فاجعه انسانی می شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: دولت باید به مردم کمک کند تا بتوانند خودشان را قرنطینه کنند، نمی شود که همه کارها را مردم انجام دهند، اگر قرار باشد مردم همه کارها را انجام دهند پس دولت چکار می کند؟ رئیس جمهور محترم باید برای مردم وام یا تسهیلاتی در نظر بگیرند، به کسانی که نمی توانند سر کار بروند 2 ماه فرصت دهند تا در خانه بمانند؛ الان در یک موقعیت خط قرمز قرار گرفته ایم، درست مانند جنگ است، حالا با دشمنی می جنگیم که دیده نمی شود.

,

این بازیگر کشورمان اظهار داشت: دولت باید اداره ها را ببندد، من واقعا تعجب می کنم، مگر زمان جنگ (جنگ با کرونا) که بمباران می شود و همه مردم جانشان در خطر است کم کردن یک یا دو ساعت از وقت اداری چه کمکی به آن ها می کند؟ کسی که سرکار یا بیرون می رود یک ساعت یا چند ساعت بیرون باشد چه فرقی می کند؟ مهم این است که آدم ها در این مدت با هم ارتباط نزدیک نداشته باشند و فاصله هایشان با هم حفظ شود، دستشان به جایی نخورد و تمام سطوح ضدعفونی شود.

,

وی در ادامه بیان کرد: اگر می بینند که مردم هم رعایت نمی کنند باید حالت حکومت نظامی شود، شهر ها را تعطیل کنند تا مردم در خانه بمانند؛ الان در کشور ایتالیا جریمه تعیین کرده اند، کسانی که از خانه بیرون بیایند جریمه می شوند، از هر خانواده فقط یک نفر آن هم به صورت محدود برای خرید مایحتاج بیرون می روند، اگر بیشتر از این شود و در شهر اجتماعی شکل بگیرد جریمه می شوند و با آن ها برخورد قانونی می کنند.

,

زند اذعان داشت: یک بخشی از این بحران را دولت و بخش دیگر را مردم باید حل کنند، مثلا بانک مرکزی گفته بود که مردم یک ماه دیرتر اقساطشان را بازپرداخت کنند، خدا خیرشان بدهد، ولی باید اداره ها را تعطیل کنند، به مردم وام های بلاعوضی بدهند، دو ماه حقوق مردم را جلوتر بدهند.

,

بازیگر سریال ستایش عنوان کرد: من همین الان هم قرارداد یک فیلم سینمایی ام را که در حال کلید زدن بود به خاطر شیوع کرونا متوقف کردم، بچه پولدار هم نیستم، روی گنج هم ننشسته ام، ما هم مثل همه مردم عادی مخارج داریم، الان نزدیک 3 هفته است که در خانه مانده ام و نرفته ام مادرم را ببینم، به خاطر این که خطرناک است.

,

وی ادامه داد: همین الان من یک استوری از عکس خیابان های خلوت چین و جاده های شمال ایران گذاشته ام، درست است که می گوییم دولت باید مدیریت کند اما خود مردم هم باید به فکر خودشان باشند، اگر الان یک دشمن خارجی به ایران حمله می کرد این گونه پشت هم بودیم؟ ما که ادعا داریم مرد جنگ هستیم.

,

امیرمحمد زند اظهار داشت: من اولین نفری بودم که راجع به ماسک انتقاد کردم و ویدیو منتشر کردم؛ گفتند ماسک ها از شنبه به صورت رایگان توزیع می شود؛ این دولت هم که همیشه همه کارها را از شنبه یا جمعه شروع می کند، بعد هم که دیدیم نیست.

,

وی در ادامه گفت: البته این قضیه احتکار و نبود ماسک و ژل ضدعفونی دست چیزی است که در تمام دنیا فراگیر شده است، آمریکا هم که این همه ادعا دارد با همین مشکل مواجه شده است، در ایتالیا و آلمان و جاهای دیگر هم که دوستان ویدیو می فرستند از همین مشکل می گویند.

,

بازیگر سریال ترور خاموش گفت: انگار این ویروس کرونا را ساخته اند که یک سری تاجر ماسک و ژل دست به سود برسند؛ این قدر ماجرای این ویروس عجیب و غریب است که آدم سر در نمی آورد که چه شده است، هدفشان چیست؟ نمی دانم چه کسانی قرار است از این وضعیت منفعت ببرند؛ اما در حال حاضر دولت و مردم باید به هم کمک کنند تا این مشکل حل شود.

,

امیرمحمد زند در پایان گفت: مردم هم باید کمک کنند، همیشه در سیل و زلزله و ... این مردم هستند که کمک می کنند، همین الان هم که پویش مردمی برای بیمارستان مسیح دانشوری راه انداخته اند مردم کمک می کنند. پزشکان و پرستارانی که در این روزها زحمت می کشند تعداد زیادی از آن ها هفته هاست که خانواده هایشان را ندیده اند، آن ها هم خسته می شوند، تعدادی از آنها فوت می کنند و نیروی متخصص جایگزینی برایشان نداریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه