اخبار داغ

معاون فرهنگی دفترنمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گلستان و گیلان:

آیت الله مهدوی کنی در اطاعت از ولایت فقیه همواره ثابت قدم بود

آیت الله مهدوی کنی در اطاعت از ولایت فقیه همواره ثابت قدم بود
آیت الله مهدوی کنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یار وفادار و مبارز در کنار امام خمینی(ره)، مجاهدت داشت و رنج تبعید و زندان را به جان خرید و بعد از پیروزی انقلاب نیز تا پایان عمر همواره در راه اطلاعت از ولایت فقیه ثابت قدم ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از زرین نامه؛ یکی ازمسائل مهم درانقلاب ها وقیام ها مسئله همراهی مردم مخصوصاً خواص بارهبران انقلاب ها است که مردم از جهت همراهی یا عدم همراهی به سه دسته تقسیم می شوند:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین نامه,

الف: قبل ازپیروزی ورسیدن به قدرت

,

ب: بعدازپیروزی وتشکیل حکومت ودولت

,

ج: دوره انتقال رهبری به رهبران بعدی

,

این تقسیم بندی، درزمان قیام رهبران الهی هم وجود داشت، به عنوان مثال درزمان پیامبرمکرم اسلام (ص) گروهی همانند عمار و پدر و مادرش با جان ومال در کنار پیامبر(ص) برای پیروزی جنگیدند و برسرپیمان خود استوارماندند.

,

گروهی بعد از پیروزی و تشکیل حکومت اسلامی به پیامبرکمک کردند مثل سلمان و گروه سوم بعد از انتقال رهبری به حضرت علی(ع) فرمایش پیامبر را پذیرفتند و اطاعت محض از فرامین پیامبر(ص) داشتند مثل سلمان، ابوذر، مقداد و...

, ،,

اما در مقابل در طول تاریخ درهرسه برهه، مبارزه منفی علیه رهبران الهی دیده شد.

,

این قاعده از حیث منفی آن متاسفانه در انقلاب شکوهمند ایران اسلامی هم محقق شد، عده ای قبل از پیروزی مخالف حرکت امام (ره) بودند و گروهی بعد از تشکیل حکومت اسلامی چون به اهداف و اغراض خود نرسیدند با امام (ره) مقابله کردند و گروه آخر بعد از ارتحال امام(ره) مواضع منفی نسبت به مقام معظم رهبری (دامت برکاته) داشتند و از کشتی انقلاب پیاده شدند.

, ،,

در این میان افرادی در هرسه جهت با انقلاب، اهداف و آرمان های آن، همراه بودند، یکی از آن افرادی که درهر سه عرصه خوش درخشید حضرت آیت ا...مهدوی کنی بود، چون قبل از پیروزی درکنار امام(ره)، به عنوان یار وفادار و مبارز مجاهدت داشت و رنج تبعید و زندان را به جان خرید و بعد از پیروزی به دستورامام (ره) مسئولیت های زیادی مثل شورای انقلاب، شورای نگهبان، کمیته امداد، هیات حل اختلاف مسئولان نظام، وزارت کشور، نخست وزیری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای بازنگری قانون اساسی وعضویت درنهادهای دیگرنظام را پذیرفت وهمراهی خود را نشان داد و به انقلاب ومردم خدمت کرد.

,

وهمچنین بعد از ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل عظیم الشان (ره) در کوران حوادث داخلی و خارجی که برای نظام اسلامی بوجودآمده بود، همیشه همدل و همفکر صدیقی برای مقام معظم رهبری (دامت برکاته) بود و درهر سه برهه از تاریخ انقلاب همراه، همگام و ثابت قدم در اطاعت از ولایت فقیه بود و بهترین تعبیر را حضرت آقا درباره آن عزیزسفرکرده داشتند که فرمودند: آیت الله مهدوی کنی عالم دینی، سیاستمدار صادق و انقلابی صریح بود.

,

ضمن تسلیت ارتحال آن عالم فرهیخته و مجاهد نستوه، رحمت و رضوان الهی را برای ایشان خواستاریم.

,

نویسنده: حجت الاسلام نورعلی دیلم معاون فرهنگی و امور روحانیون دفترنمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه