اخبار داغ

تمایل تهران برای همکاری با قاهره

تمایل تهران برای همکاری با قاهره
رئیس دفتر حفاظت منافع ایران با بیان اینکه تهران بر مشترکات تمرکز دارد، گفت: اگر یک درصد اختلاف باشد اما در ۹۹ درصد قضایا بین دو کشور توافق وجود دارد که نباید اختلافات ولو جزئی، موجب غیرفعال شدن برقراری روابط همه‌جانبه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، محمد محمودیان رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در یک نشست مطبوعاتی در قاهره، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اینکه تجارب و دستاوردهایش را در اختیار مصر و جهان اسلام قرار دهد، خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با گشودن دست‌هایش برای توسعه روابط با مصر، آماده است تجربیات و دستاوردهایش در زمینه‌های مختلف را در خدمت مصر و جهان اسلام قرار دهد.

محمودیان عنوان کرد که مصر جایگاه و تمدنی قدیمی دارد و یکی از اضلاع مهم در منطقه است.

وی به مواضع مشترک دو کشور در قبال سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: مواضع ایران و مصر در مورد مسئله سوریه و عراق مشترک و نزدیک به هم است و وحدت این کشورها به نفع ایران و مصر می‌باشد.

محمودیان با ذکر این نکته که ایران با دولت و مردم مصر تعامل دارد و به انتخاب مردم و آرای صندوق‌های رای در مصر احترام گذشته، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مایل است با مصر همکاری همه جانبه داشته باشد.

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره افزود: عشق به اهل بیت(ع) که از نقاط اشتراک مردم دو کشور است به مثابه قدرتی بزرگ در روابط و برطرف کردن درگیری‌های طائفی در منطقه است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر مشترکات تمرکز دارد، گفت: اگر یک درصد اختلاف باشد اما در ۹۹ درصد از قضایا بین دو کشور توافق وجود دارد که نباید اختلافات ولو جزیی، باعث غیرفعال شدن برقراری روابط همه جانبه شود.

محمودیان همچنین نسبت به درگیری مذهبی در منطقه و سوء استفاده از اختلافات ساده برای تشدید درگیری هشدار داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در امور شهروندان اهل سنت ایران دخالت نمی‌کند.

وی همچنین در بخشی از این نشست خبری درباره ائتلاف بین‌المللی علیه داعش یادآور شد: آمریکا خود حامی تروریسم است و لذا ایران شرکت در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را رد می‌کند.

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در بخش دیگری از این نشست خبری درباره مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و 1+5 تاکید کرد: گفت‌وگوهای وین درباره پرونده هسته‌ای ایران زمان خواهد برد و ایران بر حق خود به منظور استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز که غرب مخالف دستیابی سایر کشورها به آن می‌باشد، ثابت قدم خواهد بود.

وی عنوان کرد: ایران به دنبال مذاکره برای مذاکره نیست و خواهان دستیابی به نتیجه است که رضایت طرفین را در بر داشته باشد.

محمودیان تاکید کرد: ایران علی‌رغم تحریم‌ها توانسته دستاوردهای علمی و فنی و از جمله فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را به دست آورد و ایران بر اساس فتوای رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی، سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه