اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۲۳۴ نفر رسید‌

تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۲۳۴ نفر رسید‌
مهدی شفیعی گفت: از میان ۵۹ مورد آزمایش انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته ، جواب آزمایش ۶ نفر از این تعداد در استان کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس از آغاز این اپیدمی در استان تاکنون مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۳۴ نفر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  راه آرمان ؛ مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان گفت: از میان ۵۹ مورد آزمایش انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته ، جواب آزمایش  ۶ نفر از این تعداد در استان کرمان مثبت اعلام شد که بر این اساس از آغاز این اپیدمی در استان تاکنون مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۳۴ نفر رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: از۶ مورد جدید مبتلا به بیماری کرونا  ۴ مورد آقا و ۲ مورد خانم بوده که ۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در بیمارستان های سطح شهر کرمان بستری هستند و ۲ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان بوده است.

,

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان متوسط سنی افراد جدید تایید تشخیص شده را ۶۸ سال عنوان کرد گفت: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان کرمان را نداشته ایم و جمعا از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۵ مورد فوت قطعی کووید ۱۹ در استان کرمان را داشته ایم.

,

شفیعی با بیان این که در حال حاضر ۱۸ مورد از بیمارن بهبود یافته در نقاهتگاه به سر می برند، توضیح داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از سطح بیمارستان های استان مرخص که ۲ نفر از آنها به نقاهتگاه هدایت شدند .

,

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۸ مورد بستری مثبت قطعی در بیمارستان های سطح استان کرمان را داریم که ۴ مورد به لحاظ وضعیت حال عمومی در بخش ICU بستری و بقیه در بخش های ایزوله عفونی می باشند ضمن این که کارد درمان طی۲۴ ساعت گذشته هیچ یک مبتلا به بیماری کووید۱۹ نشده اند.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشریح کرد: از ابتدای این اپیدمی تا امروز کل موارد بستری قطعی کرونا ویروس، ساعت گذشته هیچ یک به بیماری کووید ۱۸۸ مورد و کل موارد ترخیص شده ۱۲۵ مورد بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه از آغاز اپیدمی کرونا در استان کرمان(اول اسفندماه) تا امروز ۱۳۹۸ مورد تست تشخیصی برای بیماری کووید ۱۹ در آزمایشگاه مرجع کرمان انجام شده است افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۶۸۲ بیمار حاد تنفسی حاد در بیمارستان های سطح استان کرمان بستری شده که از این تعداد ۱۱۲۲ مورد مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ بوده که تاکنون جواب آزمایش ۲۳۷ مورد مثبت قطعی اعلام شده است.

,

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در بررسی های انجام شده میان مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته رد و پای سفر و یا مسافرت به استان ها آلوده دیده نمی شود به واقع درگیری با ویروس کرونا در استان کرمان به داخل شهرها کشیده شده و بحث تردد درون شهری و رفت و آمد با اطرافیان به عنوان عامل انتقال این بیماری هم اکنون در استان مطرح است.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در خوشبینانه ترین حالت فروردین و بدبینانه ترین حالت خردادماه اپیدمی کرونا در کشور وجود خواهد داشت البته همه چیز بستگی به مردم و رعایت بهداشت و مسائل مراقبتی توسط آنان دارد.

,

وی در خصوص ماسک های تولید شده توسط برخی کارگاههای گفت: مردم می توانند ماسک هایی که با نظارت وزارت بهداشت در کارگاهها یی که شرایط اولیه بهداشتی را دارند را بدون نگرانی استفاده کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه