اخبار داغ

مسئول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان کرمان مطرح کرد؛

همکاری ۱۳ هزار بسیجی کرمانی در راستای مبارزه با کرونا

همکاری ۱۳ هزار بسیجی کرمانی در راستای مبارزه با کرونا
سیاووش مسلمی گفت: در حال حاضر ۷۲۴ پایگاه بسیج در سطح استان کرمان اعلام آمادگی کرده که با هماهنگی مراکز بهداشت در حال فعالیت هستند همچنین ۲۴ هزار نفر بسیجی در این پایگاه ها سازماندهی شده اند که از این تعداد ۱۳ هزار نفر با مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ سیاووش مسلمی مسئول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص فعالیت های انجام شده توسط بسیجیان استان در مبارزه با ویروس کرونا گفت: از آغاز اپیدمی بیماری کرونا در استان کرمان جلسات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص جلوگیری از انتشار این بیماری توسط بسیجیان برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۲۴ پایگاه بسیج در سطح استان کرمان اعلام آمادگی کرده که با هماهنگی مراکز بهداشت در حال فعالیت هستند همچنین ۲۴ هزار نفر بسیجی در این پایگاه ها سازماندهی شده اند که از این تعداد ۱۳ هزار نفر با مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کنند.

,

مسلمی به ضدعفونی اماکن شهر کرمان اشاره کرد و افزود: ۵ هزار و ششصد نفر از بسیجیان استان در جهت ضدعفونی و گند زدایی اماکن شهر از جمله بازار، مسیر های تردد مردم و… سازماندهی شده و زیر نظر معاونت بهداشت عمومی در حال فعالیت هستند.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه استان کرمان با بیان این که یکی از مشکلات استان کرمان کمبود الکل برای مصارف بیمارستانی و ضدعفونی بود، توضیح داد: تولید الکل در استان کرمان چیزی حدود ۲ هزار و هفتصد لیتر بود در حالیکه نیاز استان به  ۶ هزار لیتر الکل بود از این رو از طریق رایزنی با استان خوزستان ۱۸ هزار لیتر الکل وارد استان شد که با کمک اداره کل صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی تبدیل به مواد ضدعفونی شد.

,

مسئول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان کرمان تاکید کرد: حدود ۱۱ هزار لیتر از مواد ضدعفونی به ۵ دانشگاه علوم پزشکی سطح استان داده شد و ۱۱ هزار لیتر دیگر به ادارات ، نهاد ها و ارگان ها تخصیص داده شد و از این طریق بخش زیادی از نیازمندی استان به مواد ضدعفونی کننده توسط سپاه استان تامین شد.

,

وی با اشاره به این که استان برای ضدعفونی سطح شهر و محیط نیز با مشکلات و کمبود هایی روبرو بود؛ تشریح کرد: با یکی از کارخانه های تولید پرکلرین در استان اصفهان هماهنگی شد و از این طریق توانستیم ۴ تن پودر پرکلرین را دریافت کنیم و این مقدار از مواد ضدعفونی کننده بین شهرداری ها، نهادها و ارگان ها توزیع شد.

,

مسلمی تاکید کرد: گروه های بسیجی و جهادی کرمان مواد ضدعفونی سطوح مورد نیاز کل استان را با نظارت شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی  تولید و تامین کرده و رایگان میان نهادها، ارگان ها و افراد جهادی که در حوزه ضدعفونی سطح شهر فعالیت می کنند، توزیع می کنند.

,

مسئول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان کرمان در خصوص غربالگری افراد جامعه توسط بسیجیان گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان و سیرجان از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور فرماندهان نواحی تصمیم گرفته شد که که هر خانه بهداشت با هماهنگی سه پایگاه بسیج را تحت نظر بگیرد و از این طریق  در هر پایگاه ۴ نفر در اختیار خانه سلامت قرار گرفته تا بتوانند طرح غربال گری را انجام دهند.

,

وی به گشت های مشترک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در این طرح ماشین های غیربومی توسط بسیجیان شناسایی و به خارج از شهرستان هدایت شده و در صورت مشاهده موردی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی برای قرنطینه معرفی می شوند.

,

مسلمی ادامه داد: در خصوص محدودیت های اعمال شده برای ورود و خروج ماشین ها نیز اگر چه مسئولیت برعهده ناجا است اما سپاه نیز در این مورد کمک می کند و بسیجیان با حضور در مکان های ایست و بازرسی به کمک ناجا شتافته اند.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان اظهار کرد:همچنین تعدادی از بسیجیان در حوزه ثبت اسامی افرادی که در غربالگری شرکت می کنند به دانشگاه علوم پزشکی کمک می کنند.

,

وی توضیح داد:  کارگاه تولید ماسک در استان کرمان توسط بسیجیان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی در حال فعالیت است و این ماسک ها به مراکز بهداشت، خدمات درمانی، شهرداری  و وردوی های شهر از جمله ترمینال های مسافربری، راه آهن و فرودگاه ها داده می شود همچنین تعدادی کارگاه دیگر در حال تولید لباس های مخصوص پزشکان و کادر درمانی بیمارستان نیزهستند.

,

مسئول طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان کرمان اظهار کرد: نقاهتگاه هایی که در استان کرمان برپا شده است توسط بسیج جامعه پزشکی استان مدیریت می شود تا از این طریق بیماران پس از بهبودی در نقاهتگاه استراحت و در نهایت با نظر پزشک معالج ترخیص شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه