اخبار داغ

طرح عربستان برای ایجاد ناامنی در یمن

طرح عربستان برای ایجاد ناامنی در یمن
در حالی که گروه‌های مختلف سیاسی در یمن برای تشکیل دولت در این کشور آماده می‌شوند، رسانه‌های سعودی با انتشار اخباری جهت دار تلاش دارند اوضاع این کشور را به سمت ناامنی سوق دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،گروه‌های سیاسی در یمن برای تشکیل دولت این کشور در حال رایزنی هستند و کمیته‌های مردمی در این کشور برای برقراری امنیت در حال مبارزه با تکفیری ها و القاعده هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


در مقابل رسانه‌های سعودی با انتشار اخباری به نقل از منابع ناشناس تلاش دارند با استفاده از حضور کمرنگ رسانه‌های همسو با انصارالله درگیری‌ها را بین حوثی‌ها و قبایل و مردم این کشور جلوه دهند.

این در حالی است که مردم یمن در استان‌های الحدیده، ذمار، حجه و دیگر استان‌هایی که کمیته‌های مردمی مسئولیت حفظ امنیت را در آنها به دست گرفته‌اند با انصار الله و نیروهای امنیتی همکاری کامل داشته‌اند و در چند استان طی جلساتی از تلاش‌های انصارالله برای حفظ امنیت تقدیر کرده‌اند.

 در همین زمینه، روزنامه «عکاظ» عربستان به نقل از منابع امنیتی که هویت آنها را نیز مشخص نکرد گزارش داد: از ورود بیش از 100 فرد انتحاری به صنعا پایتخت یمن خبر داد. و در پی این خبر از اهالی پایتخت خواسته است که از نزدیک شدن به مواضع حوثی‌ها در صنعا خود داری کنند.

از دید تحلیلگران سیاسی انتشار این خبر در حالی که یمن با انتخاب نخست وزیر جدید به سمت همگرایی و توافق سیاسی پیش می رود، تردید برانگیز است. روزنامه سعودی عکاظ تلاش دارد تا به مخاطب القا کند حضور انصار الله در پایتخت که در کنار ارتش حافظ نظم و امنیت در کشور است، عامل تهدید کننده است.

از سوی دیگر روزنامه سعودی« الشرق الاوسط» در خبری دیگر به نقل از منابعی در دفتر ریاست جمهوری یمن نوشت: جنبش انصارالله از حمایت خود از خالد محفوظ البحاح نخست وزیر جدید این کشور دست کشیده است.

اعلام این خبر در حالی است که انصارالله از ابتدا حمایت خود را از خالد بحاح اعلام کرد و تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی در نقض این حمایت اولیه صادر نکرده است.

حمله رسانه‌ای عربستان همزمان با استقرار نیروهای نظامی این کشور که مجهز به جدیدترین تجهیزات هستند، در مرزهای جنوبی با یمن صورت می‌گیرد. ریاض حضور نظامی خود را بعد از تحولات جدید در همسایه جنوبی و برکناری «دولت صنعا» تقویت کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه