اخبار داغ

کارشناس مدیریت انرژی:

مدیریت انرژی یک وظیفه شرعی است/دولت‌ها در اجرای اقتصاد غیرنفتی ضعیف عمل کردند

مدیریت انرژی یک وظیفه شرعی است/دولت‌ها در اجرای اقتصاد غیرنفتی ضعیف عمل کردند
کارشناس مدیریت انرژی گفت: رسانه، آموزش و پرورش و بسیج سه نهادی هستند که وظیفه دارند با عزم ملی و مدیریت جهادی در زمینه مدیریت انرژی گام بردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بسیج مهندسین صنعتی، علی فارسی،‌ کارشناس مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی ایران، در جمع مدیران کانون‌های بسیج مهندسین صنعتی در رامسر گفت: امروزه مدیریت انرژی به‌صورت یک وظیفه شرعی درآمده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

فارسی با بیان اینکه مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی ایران در سال 1380 بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با ژاپن، برای ارتقای مدیریت انرژی در کشور احداث شد، افزود: این موسسه آموزشی و پژوهشی مجهز به 9 آزمایشگاه تخصصی در صنعت و تعدادی امکانات قابل حمل است.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: از این‌گونه موسسات شش مرکز در ژاپن و چند مرکز هم در سایر کشورها وجود دارد که موفق‌ترین آن در ترکیه است که انقلابی را در بحث انرژی ترکیه ایجاد کرده و به‌طور کاملا محسوس مصرف انرژی را پایین آورد.

,

 

,

این کارشناس مدیریت انرژی تاکید کرد: اسراف فقط در انرژی انجام نمی‌شود بلکه در منابع هم اسراف صورت می‌گیرد، وقتی از هر چیزی استفاده درست صورت نگیرد به نوعی اسراف به حساب می‌آید.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه‌های این مرکز بیش از 80 درصد مصرف انرژی صنعت کشور را پوشش می‌دهند، بیان کرد: انجام پروژه‌های ممیزی انرژی و آموزش در محل نیز در این مرکز انجام می‌شود.

,

 

,

فارسی توضیح داد: جایگاه قانونی این مرکز در قانون اصلاح الگوی مصرف پیش‌بینی شده است و طبق ماده 69 قانون اصلاح الگوی مصرف مصوب مجلس در اسفند 89 کلیه واحدهای صنعتی با مصرف سالانه سوخت پنج میلیون مترمکعب گاز یا سوخت مایع معادل آن و تقاضای قدرت الکتریکی بیش از یک مگابایت، ملزم شده‌اند که مدیر انرژی داشته باشند و همچنین مدیران انرژی آنها باید از کسانی که دارای گواهینامه مرکز ملی انرژی هستند انتخاب شوند.

,

 

,

وی هشدار داد: مشکل محیط زیست به مراتب حادتر از منابع انرژی است، همان‌طور که در بحث منابع انرژی، بحث آب حادتر از سایر منابع انرژی است.

,

 

,

فارسی انتقاد کرد: چند سالی است که بحث اقتصاد غیر نفتی مطرح شده است ولی متاسفانه دولت‌ها گامی به‌سوی آن بر نمی‌دارند، اگر به این موضوع پرداخته و به رهنمودها عمل می‌شد تحریم به یک چالش عظیم تبدیل نمی‌شد.

,

 

,

این کارشناس مدیریت انرژی با ابراز اینکه هزینه بالای انرژی در همه دنیا وجود دارد، گفت: مصرف انرژی در ایران هزینه‌های ملی دارد.

,

 

,

وی ادامه داد: رویه مصرف انرژی در سال‌های گذشته بدون ترمز و توقف روند افزایشی داشته و بیشترین افزایش برای حامل انرژی زغال‌سنگ است و این در حالی است که آلودگی محیط زیستی زغال‌سنگ سه برابر سایر سوخت‌های فسیلی است.

,

 

,

فارسی ابراز داشت: در سیاست‌های ابلاغی رهبری فرمودند بعد از برنامه پنجم توسعه باید مصرف انرژی کشور حداقل به دو سوم برسد ما به راحتی می‌توانستیم به آن برسیم و باید در این راستا حرکت کنیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه در سیاست‌های ابلاغی اصلاح الگوی مصرف یک بحث مهم الگوهای فرهنگی و توسعه و ترویج فرهنگ است، گفت: آموزش تخصصی و پیشگامی دولت از مفاد این قانون است که باید مورد توجه قرار بگیرند.

,

 

,

این کارشناس انرژی افزود: رسانه، آموزش و پرورش و بسیج سه نهادی هستند که وظیفه دارند با عزم ملی و مدیریت جهادی در زمینه مدیریت انرژی گام بردارند.

,

 

,

وی در ادامه گفت: یکی از مصادیق اصلی امر به معروف و نهی از منکر بحث اتلاف انرژی است.

,

 

,

وی در پایان ابراز داشت: بسیج باید از ضریب نفوذ بالای خود استفاده کرده و از ظرفیت‌های خود در آموزش‌های تخصصی استفاده کند.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه