اخبار داغ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان:

محدودیت‌های کرونایی مانع خدمت رسانی به مردم نشد/ خسارت سنگین سیل به منازل مسکونی جنوب کرمان

محدودیت‌های کرونایی مانع خدمت رسانی به مردم نشد/ خسارت سنگین سیل به منازل مسکونی جنوب کرمان
علی اکبر سلطانی نژاد گفت: معمولا در حوادثی همچون سیل بیشترین آسیب متوجه منازل مسکونی است، بنیاد مسکن با حضور سریع خود در منطقه ضمن برآورد خسارات عملیات بازسازی و احداث منازل مسکونی آسیب دیده را آغاز کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر سلطانی نژاد در خصوص روند بازسازی و احداث منازل تخریب شده بر اثر سیلاب در جنوب کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: به دلیل اینکه بخش جازموریان مقصد تمام سیلاب ها و روان آب های حوزه هلیل رود است، به دنبال شدت سامانه بارشی در منطقه کهنوج، در بخشی از شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب سبب جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارت در بخش زهکلوت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان مطرح کرد: بنیاد مسکن ضمن همکاری با مدیریت بحران استان در عملیات امداد رسانی مداخله دارد اما رسالت اصلی ما برای دوره بعد از امداد و نجات است، معمولا در حوادث این چنینی سنگین ترین مرکز خسارت بخش مسکن است.

,

وی افزود: بنابراین از نظر تعداد و هزینه عمده ترین حساسیت متوجه بخش مسکن است از این رو با توجه به اینکه بنیاد مسکن متولی رسیدگی به این بخش از خسارات است، در منطقه حضور داشته و برای بازسازی و تعمیر منازل مسکونی آسیب دیدگان آماده خدمت رسانی است.

,

سلطانی نژاد عنوان کرد: بنیاد مسکن با حضور خود در ساعات اولیه وقوع سیل در مناطق جنوبی استان، با وجود محدودیت های کرونایی که در منطقه حاکم بود، حضور پیدا کرده و اجازه ندادیم که بازسازی و تعمیر منازل مسکونی خسارت دیدگان به تعویق افتد.

,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان بیان کرد: اکیپ بنیاد مسکن با حضور در منطقه ضمن برداشت اطلاعات مهندسی از میزان خسارات در منطقه، در همان روزهای ابتدایی منازل خسارت دیده را به دو بخش واحدهای تعمیراتی و احداثی تقسیم بندی کرد.

,

وی یادآور شد: در جریان وقوع سیلاب اخیر خسارت گسترده ای به اسباب و اثاثیه منازل مسکونی به ویژه در بخش زهکلوت و جازموریان وارد آمد، در اولین اقدام کمک بلاعوضی از سوی این ارگان تهیه شد و کمک های نقدی برای تامین لوازم خانگی در اختیار سیل زدگان قرار گرفت.

,

سلطانی نژاد ابراز کرد: بنیاد مسکن یک واحد اداری، مختص زهکلوت در منطقه مستقر کرده است و روز دوازدهم فروردین کلنگ بازسازی منازل خسارت دیده با حضور معاونت عمرانی استانداری زده شد، لازم به ذکر است که عملیات عمرانی و بازسازی منطقه هم از همان روز آغاز شده است.

,

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان تصریح کرد: بنیاد مسکن در نظر دارد در فرصتی مناسب، هر چند محدودیت هایی برای اکیپ اجرایی وجود دارد، با مشارکت مردم تعمیر و احداث منازل مسکونی در کوتاه ترین زمان ممکن را انجام دهد.

,

وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت تسهیلاتی برای ساکنین منطقه که منازل آن ها دچار خسارت شده در نظر گرفته شده از این رو به دنبال آن هستیم تا این تسهیلات هر چه سریع تر دریافت شود، در این راستا با بانک های عامل هماهنگی های لازم صورت گرفته و با دریافت این تسهیلات روند بازسازی منازل مسکونی سرعت بیشتری پیدا کند.

,

سلطانی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در تلاش است با تامین مجموعه های فنی و زیر ساختی در منطقه ظرف مدت معقولی منازل مسکونی را با مشارکت مردم بازسازی و احداث کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه