مدیر روابط عمومی سازمان اوج درباره منطق اقتصادی اکران اینترنتی «خروج» گفت: هزینه تولید این فیلم ۹ میلیارد تومان شده است. فرض کنید الان کرونایی نبود و ما قرار بود در سینما فیلم را اکران کنیم، نهایت با حدود ۱۲میلیارد می فروختیم.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان اوج در گفت وگو با برنامه رادیویی «پشت صحنه» درباره منطق اقتصادی اکران اینترنتی «خروج» حاتمیکیا گفت: هزینه تولید این فیلم ۹ میلیارد تومان شده است. فرض کنید الان کرونایی نبود و ما قرار بود در سینما فیلم را اکران کنیم، نهایت با حدود ۱۲میلیارد می فروختیم. از این رقم یک سوم آن سهم فیلمساز میشود؛ یعنی حدود ۴ میلیارد نصیب فیلمساز می شود.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,وی ادامه داد: طبیعتا وقتی ما دچار کرونا شدیم و سینماها باز شوند؛ این رقم کمتر می شود؛ چون ما چند ماه را از دست دادیم و زمان اکران فیلم ها نیز فشرده تر می شود. یعنی اگه بدون کرونا ۷هفته می توانستیم روی پرده باشیم با کرونا ۵هفته روی پرده سینما هستیم.
,مدیر روابط عمومی موسسه اوج در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه با توجه به اینکه مساله قاچاق فیلم بدیهی بود با چه منطقی فیلم را در اینترنت اکران کردید، تاکید کرد: ما میدانستیم فیلم قاچاق میشود و آمادگی آن را داشتیم و از این اتفاق تعجب نکردیم.اما در اکران اینترنتی حداقل ۷۰درصد فروش در vod ها به فیلمساز می رسد. یعنی اگر ۵۰۰ هزار نفر این فیلم را با قیمت بلیت ۱۲ هزار تومانی ببینند بیش از ۴میلیارد تومن نصیب ما می شود.
,ذوقی اظهارداشت: حتی اگر فروش آنچنانی هم نداشته باشیم باز هم به موفقیت رسیده ایم؛ چون ما دو اتفاق مهم را رقم زدیم. یکی اینکه مسئولیت اجتماعی در ایام کرونا احساس می کردیم و باید انجامش می دادیم. دوم اینکه یک اتفاق جدیدی که در دنیا رایج است را در ایران خلق کردیم. این مسیر هندسه توزیع سینمای ایران را به نفع مردم و فیلمساز تغییر می دهد.
,, ,
در ادامه این گزارش فیلیمو و نماوا اولین آمار فروش آنلاین فیلم سینمایی خروج را اعلام کردند.
,فیلیمو اعلام کرد: پس از گذشت ۲۴ ساعت از اکران آنلاین فیلم "خروج" که برای اولین بار پیش از نمایش عمومی در سینما در پلتفرمهای ویاودی فیلیمو و نماوا عرضه میشود، فیلیمو و نماوا در گزارشی مشترک از نخستین آمار فروش بلیط این فیلم خبر دادند.
,طبق این گزارش و با مجموع آمار هر دو سرویس فیلیمو و نماوا، ۳۳ هزار و ۹۹۵ بلیط در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین "خروج" به فروش رفته است که درآمدی بیش از ۴۰۷ میلیون تومان را برای این اکران آنلاین به همراه داشته است. از طرفی طبق معیارهای سنجش تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیط، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج در دو سرویس ویاودی فیلیمو و نماوا را میتوان حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد کرد. لازم به ذکر است این آمار تنها با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بلیط فروشی سینمای آنلاین خروج در فیلیمو و نماوا به ثبت رسیده و با توجه به ادامهدار بودن سینمای آنلاین، در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد تماشاگران فیلم خروج خواهیم بود.
,خروج تازهترین ساخته ابراهیم حاتمیکیا با بازی فرامرز قریبیان است که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ۹۸ اتفاق افتاد و بنا به تصمیم سازندگان، با توجه به تعطیلی سینماها ناشی از بحران کرونا به اکران اینترنتی در فیلیمو و نماوا رسید.
]
ارسال دیدگاه