اخبار داغ

دامن زدن به سناریوی اسیدپاشی با پول بیت‌المال توسط رسانه دولتی+عکس

دامن زدن به سناریوی اسیدپاشی با پول بیت‌المال توسط رسانه دولتی+عکس
این روزها خبرهایی نیز به گوش می رسد که نشان می دهد این جریانات پس از راه اندازی شایعات و موج سواری روی آن، در پی برگزاری تجمعاتی در شهرهای مختلف هستند. از دانشگاه ها نیز خبر می رسد برخی جریان ها به دنبال تعطیلی کلاس های دانشگاهی در پی اعتراض به اسیدپاشی های اصفهان دارند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا این روزها ماجرای اسیدپاشی های اصفهان نقل اکثر محافل مردمی شده و به یمن راه افتادن شبکه های اجتماعی موبایل، دیگر اینگونه خبرها در عرض چند دقیقه به همه جا مخابره می شود و در آن سوی مرزها نیز عده ای آماده اند تا یک رویداد، ذهن مردم را درگیر خود کند تا از همین مسئله، بت بزرگی ساخته و آن را بر سر نیزه کنند تا بر علیه نظام جمهوری اسلامی بهره گیرند. در این مسیر برخی از عوامل داخلی دشمن نیز با این جریانات هماهنگ شده و در تخریب وجهه بین المللی ایران به رسانه ها و مطبوعات غربی خوراک می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

حالا در این شرایط فقط کافیست تا یک رسانه، درست یا غلط، نسبتی را به فرد یا گروهی متصل کند. راه انداختن شایعه توسط یک رسانه کار ساده ای است که تنها با چند کلیک می توان این اقدام را انجام داد و این روزها رسانه های زنجیره ای داخل کشور همین رویه را در پیش گرفته اند و با خوراک دهی به آن طرف مرزها، در پی تخریب چهره بین المللی ایران هستند. اقدامی که در ماه های اخیر نیز بارها شاهد آن بودیم که منجر به گزارش های دروغ احمد شهید در سازمان ملل نیز شد.

,

 

,

ماجرای اسیدپاشی های صورت گرفته در اصفهان نیز دستاویزی شد تا جریان ضد انقلاب هم نوا با برخی فتنه گران داخلی، آن را به جریان حزب الهی جامعه تعمیم دهند. اما همزمانی وصله چسباندن به حزب الهی ها با روند تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر، در کنار پازل خط دهی رسانه های زنجیره ای به اسیدپاشان، نشان می دهد که نه تنها این کار نمی تواند اقدامی از سوی حزب الهی باشد، بلکه به نظر می رسد دست های پشت پرده ضد انقلاب نیز در میان است و بوی فتنه نیز به مشام می رسد.

,

 

,

موج سواری روی یک سوژه ضد امنیتی

, موج سواری روی یک سوژه ضد امنیتی,

 

,

طی روزهای گذشته رسانه های زنجیره ای موج سواری روی سوژه اسیدپاشی را آغاز کرده و دائما قصد دارند اقدامات به وجود آمده را به حزب الهی ها و مبارزه با بدحجابی ربط دهند. این در شرایطی است که طبق آمار پلیس و اعلام خانواده قربانیان، 2 تن از قربانیان اسیدپاشی جزو بانوان محجبه بوده اند و همین امر نشان می دهد که ماجرای اسیدپاشی ها هیچ ارتباطی به جریان حزب الهی ندارد.

,

 

,

البته آغاز این موج جدید رسانه ای در شرایطی است که این روزها مجلس شورای اسلامی درگیر و دار تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد. مجلس در شرایطی در حال تصویب این قانون است که لیبرال ها و جریان های ضد انقلاب به شدت با این مسئله به مقابله پرداخته اند. حتی فشار رسانه های زنجیره ای برای مخالفت با قانون امر به معروف و نهی از منکر موجب شد تا حسن روحانی نیز نسبت به این قانون در حال تصویب موضع گیری کند. حالا می توان گفت که نشانه ها حاکی از آن است که بین اسیدپاشی های شهر اصفهان، طرح قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس، خط دهی و موج سواری رسانه های زنجیره ای با اسیدپاشی های اصفهان، ارتباطی نهفته است. ارتباطی که ممکن است در آینده حتی پای بسیاری از مدعیان این روزهای حقوق بشر را پای میز محاکمه بکشاند.

,

 

,

این اقدامات رسانه های زنجیره ای حتی تا جایی پیش رفته که ایسنا، رسانه ای که از پول بیت المال ارتزاق می کند، سراغ اسیدفروشی های شهر رفته و گزارشی از نحوه تهیه اسید تهیه کرده است. البته ایسنا در این گزارش از عدم نظارت انتقاد کرده که همین عدم نظارت دقیق را می توان به دولت یازدهم تعمیم داد. اما بازی کردن با یک سوژه ضد امنیتی که احساسات مردم را نیز جریحه دار کرده چه معنایی می تواند داشته باشد؟

, ایسنا، رسانه ای که از پول بیت المال ارتزاق می کند، سراغ اسیدفروشی های شهر رفته و گزارشی از نحوه تهیه اسید تهیه کرده است., ایسنا، رسانه ای که از پول بیت المال ارتزاق می کند، سراغ اسیدفروشی های شهر رفته و گزارشی از نحوه تهیه اسید تهیه کرده است.,

 

,

, ,

 

,

این در شرایطی است که این رسانه ها طی روزهای اخیر به اسیدپاشان اینگونه القا کردند که با فراگیر شدن این حادثه در سایر شهرهای کشور، می توان امنیت ملی ایران را زیر سوال برد. البته اسیدپاشی جرمی جدیدالظهور نیست و هرازگاهی در صفحات حوادث روزنامه‌ها اخبار تلخ و سیاه آن منتشر می‌شود اما آنچه مورد اخیر را از سایر موارد متمایز کرده است حواشی و حاشیه‌سازی‌های عمدی و قابل تامل پس از این قضیه است. حاشیه‌سازی‌هایی که عامدانه و از روی ناجوانمردی به قربانیان برچسب بدحجاب زدند، به جای مرهم بر دردشان زخمی دیگر نشاندند و قربانی پنجمی آفریدند.

,

 

,

بنابراین گزارش این روزها خبرهایی نیز به گوش می رسد که نشان می دهد این جریانات پس از راه اندازی شایعات و موج سواری روی آن، در پی برگزاری تجمعاتی در شهرهای مختلف هستند. از دانشگاه ها نیز خبر می رسد برخی جریان ها به دنبال تعطیلی کلاس های دانشگاهی در پی اعتراض به اسیدپاشی های اصفهان هستند که البته این موضوع بیشتر به یک طنز شباهت پیدا کرده است چرا که معمولا اقشار مختلف در جامعه خیلی تحت تاثیر القائات این چنینی قرار نمی گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه