اخبار داغ

وی او دی ها و چالش نظارت -2؛

پژمانفر: هیچ انگیزه‌ای در ارشاد برای حل مشکل VODها وجود ندارد/ آقای لاریجانی به من گفت اصلا این‌ها را پخش نکنید که قبیح است!

پژمانفر: هیچ انگیزه‌ای در ارشاد برای حل مشکل VODها وجود ندارد/ آقای لاریجانی به من گفت اصلا این‌ها را پخش نکنید که قبیح است!
پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی، با انتقاد از نابسامانی آثار تولیدی شبکه نمایش خانگی، گفت: برخی از این آثار هنجارهای اخلاقی جامعه و به ویژه خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهد، با این وجود هیچ انگیزه‌ای در ارشاد برای حل مشکل VODها وجود ندارد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به وضعیت «شبکه نمایش خانگی» و نابسامانی تولیدات این حوزه و آسیب‌های آنها اظهار داشت: متاسفانه فرصت‌طلبی برخی جریانات فرهنگی در شبکه نمایش خانگی باعث شده تا با مسائل و معضلات جدیدی در درون خانواده‌ها مواجه باشیم؛ به عنوان مثال، رفتارها و فرهنگ‌های جدیدی که والدین را در مقابل فرزندان و فرزندان را در مقابل والدین قرار می‌دهد، از جمله تبعات تربیتی این آثار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: نابسامانی تولیدات شبکه نمایش خانگی، مشکلاتی را در جامعه ایجاد کرده و ایجاد خواهد کرد که به راحتی قابل حل نیست؛ همانطور که سینما و سایر رسانه‌های جمعی می‌توانند ابزاری برای رشد فرهنگی و تربیتی جامعه باشند و یا بالعکس، گسست بین نسل‌ها را افزایش دهند، تولیدات شبکه نمایش خانگی هم می‌تواند همین دو کارکرد متفاوت را داشته باشد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه وزارت ارشاد در حوزه شبکه نمایش خانگی نه تنها هیچ نوع دخالت سازنده‌ای ندارد، بلکه بستر را برای این مصایب و مشکلات فراهم می‌کند؛ یعنی آثاری که چنین مشکلاتی دارد به راحتی تولید می‌شود و حتی گاهی یک عذرخواهی ساده هم نمی‌کنند.

,

پژمانفر اظهارداشت: آسیب‌های این حوزه جدی است و من به برخی آقایان از جمله وزیر ارشاد گفتم، برخی فیلم‌هایی را که از زیرمجموعه شما مجوز می‌گیرند، مخصوصا تولیدات شبکه نمایش خانگی را که برخی‌هایش دوبله شده است، آیا واقعا در کنار خانواده‌تان می‌توانید تماشا کنید؟!

,

, ,

وی افزود: یک بار هم این موضوع را در قالب سوال از وزیر ارشاد در صحن مجلس مطرح کردیم که منجر به کارت زرد برای وی شد، اما فکر می‌کنم هیچ انگیزه‌ای در وزارت ارشاد برای حل این مسئله وجود ندارد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی تولیدات شبکه نمایش خانگی در موضوعاتی مانند حجاب و عفاف یا سبک زندگی و یا ترویج تجمل‌گرایی از آثار سینمایی فاجعه‌بارتر است، گفت: من یکبار برخی از این صحنه‌های VOD را داشتم آماده می‌کردم تا برای سوال از وزیر در صحن مجلس پخش بشود، آقای لاریجانی به من گفت اصلا این‌ها را پخش نکنید که قبیح است! من به ایشان گفتم، چطور اشاره به بخشی از این‌ها آنهم در صحن مجلس زشت است، اما بچه‌های مردم در خانه‌ها نشسته‌اند و این‌ها را آزادانه تماشا می‌کنند!

,

پژمانفر درباره متولی نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی و اینکه همچنان زیرمجموعه وزارت ارشاد باشد یا صدا و سیما، اظهارداشت: راهکار منطقی این نیست که کار را از یک بخش بگیریم و به بخش دیگر بسپاریم، به امید اینکه بهتر عمل کنند؛ ما باید تلاش کنیم تا مسئولیت‌مان را در قبال تولید فیلم مناسب و حمایت از آثار سازنده ایفا کنیم.

,

وی تصریح کرد: واقعیت این است که متاسفانه امروز برای تولید آثار فاخر که ارزش‌های سازنده را در جامعه ترویج کنند یا معضلی را ریشه‌یابی و حل کنند، کار خاصی را مشاهده نمی‌کنیم و با این شرایط، چه توقعی از جامعه داریم.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: انتظار این است که دستگاه‌های متولی آثار هنری، اعم از صدا و سیما و وزارت ارشاد، به گونه‌ای رفتار کنند که میان کسانی که آثار فاخر و سازنده می‌سازند و کسانی که به هنجارهای اخلاقی و فرهنگی جامعه توجه نمی‌کنند، فرقی باشد و از گروه اول واقعا حمایت کنند؛ همانطور که در دنیا هم مرسوم است که از تولیدات منطبق بر هنجارهای هر جامعه، توسط مسئولان همان کشور حمایت می‌شود.

,

پژمانفر خاطرنشان کرد: مجلس آینده (یازدهم) قطعا تلاش خواهد کرد تا ضوابط مشخص‌تری برای ساماندهی تولیدات سینمایی و شبکه نمایش خانگی بگذارد و به سهم خودش،از این بهم‌ریختگی و هرج و مرجی که وجود دارد، جلوگیری کند.

,

گفت و گو: نسیم اسدپور

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه