اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

رنگ و بوی خرافه در عزاداری ها سوژه ای برای دشمن بر علیه تشیع است/قمه زنی موجب وهن شیعه است

رنگ و بوی خرافه در عزاداری ها سوژه ای برای دشمن بر علیه تشیع است/قمه زنی موجب وهن شیعه است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت:عزاداری های حسینی باید خرافه زدایی شود چرا که رنگ و بوی خرافه در عزاداری های حسینی سوژه ای برای دشمن بر علیه تشیع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از آناج، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه باید عزاداری های حسینی خرافه زدایی شود، اظهار کرد: تلاش ما برای خرافه زدایی در عزاداری های حسینی است؛ به عنوان مثال اشعاری که در برخی عزاداری ها خوانده می شود  برخلاف اعتقادات اسلامی بوده و صحیح نیست.

برای قمه زنی هیچ مستند شرعی وجود ندارد

وی با بیان اینکه  اشعار عزاداری ها برای امامان نباید در سطح خدایی باشد، اعلام کرد: هیچ مستند شرعی در خصوص قمه زنی در ماه محرم وجود ندارد و این عمل مجوب وهن شیعه است.

وی در خصوص برنامه های ویژه ماه محرم خاطرنشان کرد: برنامه های سازمان در ایام محرم معرفت محو است؛ در بیش از 50 امام زاده استان طرح بصیرت عاشورایی اجرایی می شود و در قالب خیمه های معرفتی پرسش و پاسخ و مشاوره دینی و سخنرانی و مداحی خواهد بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ماه محرم سال جاری، دو ویژه برنامه  در استان برگزار می شود، متذکر شد: تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) روز دوم محرم از 4 بعد از ظهر با حضور مردم و مداحان و ذاکران اهل بیت در برخی امامزاده های استان و همچنین در امام زاده سید حمزه تبریز برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
, برای قمه زنی هیچ مستند شرعی وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,

وی  با بیان اینکه بیش از 50 درصد از نیت های واقفین خیر اندیش به عزاداری امام حسین (ع) بر می گردد،  یادآور شد: همچنین در روز 12 محرم، تجمع خواهران با عنوان رهروان زینبین در امام زاده ها با حضور قاریان استانی و کشوری و مداحان مطرح هیئت های مذهبی با شعار لبیک یا زینب (ع) برگزار می شود و در هفتم محرم حرکت تجمعی مردم تبریز در خیابان ارتش جنوبی ساعت 14:30 با مشارکت تمام دستگاه ها برگزار می شود.

وی اعلام کرد:  در 31 استان کشور، 31 ویژه برنامه برای ماه محرم  و در امام زاده های شهرهای شاخص استان ویژه برنامه ماه محرم برگزار می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه برنامه های سازمان معرفت محور است و خیمه های معرفت برای پاسخ گویی در خصوص عزاداری ها در امامزاده ها برپا می شود، گفت: برنامه های عزاداری بر اساس نیت واقفین در امامزاده ها برگزار می شود و بیشتر عزاداری ها مقید به زمان ماه محرم است.

ضرورت احیای اهداف امام حسین (ع) و خطبه های زینبی در عزاداری ها

وی  با تاکید بر اینکه باید اهداف امام حسین (ع) در عزاداری های حسینی مدنظر باشد ، گفت: هدف از تجمع زینبین در روز 12 محرم، احیای خطبه های حضرت زینب (ع) و امام سجاد (ع) است چرا که اگر امام حسین (ع) با خون خود اسلام را زنده نگه داشت، امام زینب (ع) با خطبه های خود، خون امام حسین (ع) را احیا کرد.
 
تجمع 5 هزار نفری دانش آموزان در هشت محرم در مصلای  تبریز

وی اظهار کرد: همچنین 5 هزار نفر از دانش آموزان استان برای عزاداری در هشتم محرم در مصلای تبریز تجمع می کنند.
 
برگزاری عزاداری های حسینی نقشه های دشمنان را برای انحراف جوانان خنثی می کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تا زمانی که مبانی اعتقادی اسلام در بین جوانان احیا شود و عزاداری های حسینی در بین جوانان باشد، دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند، تصریح کرد:  ترویج عزاداری های حسینی در بین مردم بخصوص جوانان، نقشه ها و تفکرات انحرافی دشمنان را خنثی می کند.

وی در خصوص بودجه عمرانی سازمان اعلام کرد: بودجه عمرانی مختص مساجد است که از بودجه عمرانی یک میلیارد تومانی، 40 درصد آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 93، بیش از 60 وقف در استان اتفاق افتاده است، اعلام کرد: در سال 90، 200 وقف در استان و در سال 93، بیش از 2 هزار وقف در کشور صورت گرفته است

حسینی با اشاره به اینکه از سال 90 با راه اندازی سامانه جامع موقوفات، گزارش دهی در خصوص برنامه ها بسیار دقیق صورت می گیرد، خاطرنشان کرد:  با بهره گرفتن از این سامانه، مکان و زمان دقیق برنامه ها اطلاع رسانی می شود.

وی همچنین متذکر شد: برای اعزام افراد بی بضاعت به عتبات عالیات به صورت دسته جمعی در استان ها در راستای احیای نیت های واقفین خیراندیش سهمیه می دهیم.

برای برنامه های فرهنگی هیچ بودجه ای از دولت نگرفتیم

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف سازمانی دولتی نیست، اظهار کرد: این سازمان نهادی غیردولتی و متولی نیت های واقفین است و برای برنامه های فرهنگی، هیچ بودجه دولتی تخصیص نیافته است و وجود این سازمان بر اساس نیت واقفین است.
 
احداث مرکز فوق تخصصی سرطان در تبریز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه  دولت 100 هزار میلیارد تومان اوراق وقف به تهران و شیراز برای ساخت بیمارستان سرطانی داده است، اظهار کرد: مرکز18 طبقه ای فوق تخصصی سرطان به متراژ 5 هزار و 200 متر در این سازمان احداث می شود که  برای حل مشکل ترافیک در این منطقه، سه طبقه از این مرکز برای پارکینگ اختصاص می یابد.
 
پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علوم و معارف قران کریم استان در سال 94
 
وی خبر داد: در سال 94، دانشگاه جامع علوم و معارف قران کریم استان برای تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد.

,
,
,
,
,
,
, ضرورت احیای اهداف امام حسین (ع) و خطبه های زینبی در عزاداری ها,
,
,
,
, تجمع 5 هزار نفری دانش آموزان در هشت محرم در مصلای  تبریز,
,
,
,
, برگزاری عزاداری های حسینی نقشه های دشمنان را برای انحراف جوانان خنثی می کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برای برنامه های فرهنگی هیچ بودجه ای از دولت نگرفتیم,
,
,
,
, احداث مرکز فوق تخصصی سرطان در تبریز,
,
,
,
, پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علوم و معارف قران کریم استان در سال 94,
,
,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه