اخبار داغ

پیام تسلیت؛

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی درگذشت آیت‌الله امینی

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپی درگذشت آیت‌الله امینی
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پیام سیدعباس صالحی آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

,

خبر ارتحال عالم مجاهد و یار دیرین انقلاب اسلامی، عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله ابراهیم امینی (ره) پس از تحمل دوره بیماری موجب تالم و تأثر گردید.

,

آن فقید سعید از نخستین روزهای شکل گیری نهضت اسلامی به عنوان شاگرد امام خمینی (ره) در صف مبارزه با نظام ستمشاهی حاضر بود و پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، در مسیر تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اخلاقی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

,

صراحت و صداقت، در کنار مشی معتدل و خیرخواهانه از ویژگی‌های بارز آن فقیه اندیشمند بود و با نگاه دلسوزانه و مهرجویانه، تا پایان عمر پربرکت خویش، دغدغه حفظ اعتماد مردم به نظام اسلامی و پشتیبانی آنان از دستاوردهای انقلاب را داشت.

,

اینجانب فقدان این عالم نیک اندیش را به محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید، علما و حوزه‌های علمیه، مردم شریف قم، نجف آباد و آحاد ملت شریف ایران، بالاخص بیت معزز آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و در نخستین روز ماه رحمت و مغفرت، شهر امن الهی، رمضان المبارک از درگاه خداوند منان، علو درجات و رحمت واسعه برای آن فقید و صبر و اجر برای بازماندگان مکرم مسالت دارم.

,

بر اساس این گزارش، فرزند ایشان از خاکسپاری آن مرحوم در روز شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد.

,

خانواده مرحوم آیت الله امینی تاکید دارند با هدف رعایت فاصله اجتماعی در این ایام دشوار کرونایی، مراسم آیت‌الله امینی به صورت عمومی برگزار نخواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه