اخبار داغ

حمید ابراهیمی در گفتگو با دانا؛

تئاتری ها همیشه خسارت زده، تنها و بلاتکلیف بوده اند/ دولت باید به فکر آینده ما باشد

تئاتری ها همیشه خسارت زده، تنها و بلاتکلیف بوده اند/ دولت باید به فکر آینده ما باشد
نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما گفت: تئاتری ها همیشه یک قوم خسارت زده، تنها و بلاتکلیف بوده اند و کرونا بدترش کرده است، اندک درآمدی هم اگر بود با آمدن کرونا از بین رفته است.
[

حمید ابراهیمی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در خصوص وضعیت این روزهای تئاتر و هنرمندان تئاتری در شرایط کرونایی گفت: تئاتری ها همیشه یک قوم خسارت زده، تنها و بلاتکلیف بوده اند و کرونا بدترش کرده است، اندک درآمدی هم اگر بود با آمدن کرونا از بین رفته است.

, حمید ابراهیمی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: فکر می کنم تا چند وقت دیگر بیشتر تئاتری ها به مسافرکشی و دستفروشی روی بیاورند چون مجبورند خرج خانواده بدهند، همین الان هم کسانی را می شناسم که مجبور شده اند به این کارها تن بدهند. چون هیچ گونه بیمه و مزایای این چنینی ندارند.

,

بازیگر سریال حکایت های کمال اظهار داشت: تئاتر آنلاین به چه کار می آید؟ تئاتر باید زنده باشد اگر اینگونه نباشد که تئاتر نیست و به تله تئاترهایی که قبلا ساخته می شد تبدیل می شود؛ تئاتر یک هنر زنده است و نفس به نفس بازیگر باید پیش رفت، یک سری اتفاقات در تعامل بین تماشگر و صحنه رخ می دهد این بخشی از تئاتر است ولی در تئاتر آنلاین وقتی که از قاب تلویزیون یا موبایل تئاتر ببینم که اسمش را نمی توان تئاتر گذاشت جدا از این موارد از نظر بهداشتی هم ایمن نیست.

, حکایت های کمال ,

وی خاطر نشان کرد: در دوران پسا کرونا قطعا تئاتر با ریزش مخاطب مواجه می شود، تئاتر ما بعد از مدت ها و تبلیغ و زحمت کشیدن تازه به جایی رسیده بود که تعدادی مخاطب پیدا کرده بود، کرونا باعث می شود که همان مخاطبان اندک تئاتر هم کم کم تئاتر را فراموش کنند و از سبد فرهنگی زندگیشان حذف کنند، بالاخره بعد از کرونا مردم هنوز بابت سلامتشان می ترسند و به سمت تئاتر نمی روند و از جهت دیگر لزومی برای دیدن تئاتر نمی بینند.

,

ابراهیمی در پایان در خصوص حمایت هایی که دولت باید از هنرمندان تئاتری انجام دهد گفت: هر انسان ایرانی که در این مملکت زندگی می کند باید برایش مزایا و حقوقی در نظر گرفته شود، چه بیکار باشد یا سرکار برود، دولت باید به فکر آینده ما باشد، چه کسی باید این کار را نجام دهد نمی دانم؛ کسانی که در راس امور هستند باید به فکر ما باشند ولی متاسفانه تا به الان نبوده اند.

, ابراهیمی ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه