اخبار داغ

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد خبر داد

خسارت کرونا به اقتصاد موسسات فرهنگی و هنری خلیل آباد

خسارت کرونا به اقتصاد موسسات فرهنگی و هنری خلیل آباد
مریم افتخاری گفت: این دوماه خسارت سنگینی به موسسات و مراکز آموزشی و آموزشگاه های فرهنگی شهرستان خلیل آباد وارد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم افتخاری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ در خصوص خسارت کرونا به آموزشگاه ها و موسسات دارای مجوز اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام وزارت بهداشت در خصوص تعطیلی مراکز آموزشی همزمان با تعطیلی مدارس از همان اوایل اسفند که مدارس تعطیل شدند مراکز آموزشی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تعطیل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه هفته گذشته برای بازگشایی مراکز آموزشی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شد و تقریباً یک بازه 2 ماهه این مراکز تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: در این دوماه خسارت سنگینی به موسسات و مراکز آموزشی و آموزشگاه های فرهنگی شهرستان خلیل آباد وارد شد.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد با تاکید بر اینکه این مراکز در این دو ماه هیچ آموزشی نداشتند و نمی توانستند هزینه ای برای آموزش دریافت کنند، تصریح کرد: ولی در کنار این اجاره مکان، قبوض آب و برق و تلفن و... نیز هزینه هایی بود که به آموزشگاه ها وارد شد.

,

وی با اشاره به اینکه سفارش کارهایی که قبل از شیوع کرونا به برخی از آموزشگاه ها داده شده بود کنسل شد و این نیز لطمه دیگری به بحث آموزشگاه ها و مراکز آموزشی دارای مجوز فرهنگ و ارشاد بود، اذعان کرد: در بحث خسارت نیز برآورد هزینه ای صورت گرفت و به اداره کل ارسال شده است.

,

افتخاری با بیان اینکه امیدواریم اداره کل از طریق وزارت ارشاد بتواند خسارت ها را جبران کند، عنوان کرد: صاحبان ملک هم اگر همکاری و همراهی با مراکز و آموزشگاه های خصوصی دارای مجوز فرهنگ و ارشاد در خصوص بخشش اجاره بها داشته باشند کمک خوبی می تواند به کاهش خسارت ها داشته باشند.

,

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون که آموزشگاه ها و مراکز مجاز به انجام فعالیت های آموزشی خود با رعایت پروتکل های بهداشتی هستند ولی خانواده ها نیز استقبالی از این کلاس ها به دلیل شیوع کرونا ندارند، تشریح کرد: باز بودن آموزشگاه ها هیچ دردی از متصدیان این مراکز و آموزشگاه ها دوا نکرده است.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد همچنین در ادامه بیان کرد: آموزشگاه تجسمی، کامپیوتر، موسسه قرآنی و... دارای مجوز نیز در این ایام تعطیل بوده اند و خسارت هایی که اعلام شده تنها در حد اجاره بها و قبوض است و اگر بخواهیم هزینه های آموزشی را اعلام کنیم مبلغ آن خیلی بالاتر می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه