اخبار داغ

اهتزاز پرچم سیاه بر فراز گنبد امام حسین

اهتزاز پرچم سیاه بر فراز گنبد امام حسین
پرچم سیاه بر فراز گنبد امام حسین به اهتزاز درآمد خبرگزاری رسا ـ پرچم سرخ گنبد امام حسین(ع) در آستانه محرم الحرام تعویض شد و پرچم سیاه بر فراز این حرم مطهر به اهتزاز درآمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از رسا،مراسم تبدیل پرچم حرم مطهر امام حسین(ع) دقایقی پیش به مناسبت فرارسیدن روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان با حضور خیل سوگواران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


در این مراسم، پرچم سرخ گنبد ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نشانه عزا و سوگواری با پرچم سیاه تعویض شد تا پرچم سیاه به مدت 2 ماه بر فراز این بارگاه به اهتزاز درآید.

علما، اندیشمندان، نمایندگان مراجع تقلید و جمع کثیری از زائران در این مراسم معنوی حضور داشتند.

صالح الحیدری رییس اوقاف شیعه عراق در این مراسم به سخنرانی پرداخت و تأکید کرد که عراقی ها همانند امام حسین با شعار «هیهات منا الذله» به جنگ با دشمنان می پردازند.

وی شعار «لبیک یا حسین(ع)» را شعاری جاویدان خواند. پس از آن بود که خیل حاضران با مشت های گره خورده فریاد «لبیک یا حسین» سر دادند.

افضل الشامی معاون تولیت آستان قدس حسینی نیز دقایقی به سخنرانی پرداخت و پیروزی عراقی ها در بسیاری از مناطق بر تروریست های داعش را نتیجه پایبندی به آرمان های اباعبدالله(ع) دانست.

پس از آن بود که مراسم تعویض پرچم در فضایی بسیار معنوی و با فریاد «لبیک یا حسین» تعویض شد و مداحان به مرثیه سرایی پرداختند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه