اخبار داغ

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو:

تمام نوشابه های انرژی زا وارداتی نیستند/بازرسی های دوره ای در این زمینه انجام می شود

تمام نوشابه های انرژی زا وارداتی نیستند/بازرسی های دوره ای در این زمینه انجام می شود
کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره نوشابه های انرژی زا گفت: قابل ذکر اینکه اگر واردکنندگان ضوابط و مقررات را اجرا می کرد وارداتش مشکلی نداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایفدونا،خانم مهندس شهرزاد بهروزی،کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره نوشابه های انرژی زا  گفت: قابل ذکر اینکه اگر واردکنندگان ضوابط و مقررات را اجرا می کرد وارداتش مشکلی نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ایفدونا,

وی گفت: از آذر ماه سال گذشته این محصولات به همراه یک سری از محصولات دیگر بعنوان محصولات آسیب رسان به سلامت معرفی شدند و تصمیم بر این گردیدکه واردات آنها به کشور ممنوع شود. بنابر موارد ذکر شده محصولاتی که در بازار مشاهده می شود آنهایی هستند که مجوزشان مربوط به قبل از این تاریخ است و به هیچ محصولی مجوز جدید داده نشده است محصولاتی هم که از قبل مجوز گرفته بودند تا پایان امسال مجوزشان تمدید شده است.

, ,

خانم مهندس بهروزی در ادامه اظهار داشت: تمام نوشابه های انرژی زا وارداتی نیستند بسیاری از نوشابه های انرژی زا تولید داخل هستند و آنچه بنده عرض نمودم درباره محصولات وارداتی بود، البته در آینده نزدیک برای محصولات داخلی هم تصمیم گیری هایی می شود.

, ,

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان برای انتخاب محصول در سطح عرضه مخصوصا برای محصولات وارداتی حتما باید به برچسب فارسی نویس توجه نمایند ومحصولاتی را برگزینندکه دارای شماره بهداشتی ورود باشد این کد نشان دهنده مجوز سازمان غذا و دارو است اظهار داشت: در برچسب فارسی نویس نیز باید تاریخ تولید،انقضاء نام تجاری، نام واردکننده و ... باید باشد.

, ,

کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا نوشابه های مشکل زا نیز داشته ایم گفت: نوشابه انرژی زای مشکل داری که بخواهیم به صورت خاص نام ببریم نداشته ایم اما به طور کلی آن را جزء محصولات آسیب رسان به سلامت معرفی کرده ایم، مجوزاتی که قبل از اینها صادر کرده ایم، 3ساله یا 2ساله با 1ساله بوده که تا پایان مجوز می توانند کار کنند از نظر حقوقی ولی مجوز تمام اینها تا پایان سال تمام می شود و از اینجا وزارت بهداشت کار خودش را شروع کرده بعنوان سازمانی که سلامت محور است جلوی ورود این محصولات را گرفته است.

, ,

 خانم مهندس بهروزی در ادامه بیان کرد: چون محصولات کارخانه های  داخلی زیر نظر دانشگاه ها هستندو  بازرسی های دوره ای داریم و مسئولان فنی به عنوان نماینده های ما آنجا هستند و نظارتهای ما روی محصولات داخلی بیشتر است ولی در آینده نزدیک نیز آنها تعیین و تکلیف می شوند که در این زمینه طرح هایی مثل کنترل در سطح عرضه را هم داریم که کارشناسان به صورت دوره ای از محصولات نمونه برداری می کنند و به آزمایشگاه های مورد تائید ارسال می شود و از نظر فاکتورهای بحرانی بررسی می شود.

, ,

وی در پایان گفت: حتما در طرح برچسب محصولات می بایست مصرف کننده مطالعه داشته باشد؛  مثلا در مورد نوشابه های انرژی زا حتما باید در برچسب درج شود که بیماران فشارخونی، قلبی عروقی، کودکان، حساس به کافئین، زنان باردار و شیرده مجاز به مصرف این محصول نیستند. 

, ,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه