اخبار داغ

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم:

نگاه دولت به آموزش و پرورش، نگاهی یتیم‌داری و صغیرداری است

نگاه دولت به آموزش و پرورش، نگاهی یتیم‌داری و صغیرداری است
سمیه رفیعی با بیان اینکه جایگاه، اعتبار و منزلت معلم در جامعه باید بازتعریف شود، گفت: جامعه‌ای که در آن جایگاه یک پزشک با جایگاه یک معلم که آن پزشک را تربیت کرده یکسان باشد، جامعه بیماری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان طی نشست مجازی با حضور سمیه رفیعی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره مسائل آموزش و پرورش به گفت‌وگو پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سمیه رفیعی در این نشست ضمن ابراز رضایت از تشکیل این جلسه، نگاه دولت به آموزش و پرورش را نگاهی یتیم‌داری و صغیرداری دانست و افزود: اگر این نگاه اصلاح نشود آینده کشور با مخاطره روبه رو خواهد بود.

,

وی از طرح مطالبات اصیل و تراز اول در این جلسه ابراز خرسندی کرد و افزود: برخی از رفتار های نادرست رسانه ای موجب ضریب دادن به مسئله معیشت معلمان و تنزل سطح دغدغه مندی در عرصه آموزش و پرورش بوده است.

,

رفیعی اظهار کرد: جایگاه، اعتبار و منزلت معلم در جامعه باید بازتعریف شود. جامعه‌ای که در آن جایگاه یک پزشک با جایگاه یک معلم که آن پزشک را تربیت کرده یکسان باشد، جامعه بیماری است.

,

وی در ادامه مشکل بعدی در آموزش پرورش را عدم تعاملی بودن و نگاه از پایین به بالا عنوان کرد و افزود: باید کنشگری صحیح در این عرصه صورت گیرد.

,

نماینده منتخب مردم ضمن تاکید بر تقدم روشنگری بر مطالبه‌گری، تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را به طرح مطالبات دقیق از نمایندکان دغدغه مند در عرصه آموزش و پرورش ، ارزیابی، ارزشگذاری و اعتبار سنجی این مطالبات دعوت کرد.

,

وی در پایان از شرکت کنندگان در جلسه خواست که این جلسات به مطرح کردن دغدغه‌ها محدود نشود و کارهای تخصصی و پژوهشی نیز در این امر صورت گرفته و با نمایندگان به اشتراک گذاشته شود.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به ظهور نسل انقلابی و نواندیش در آموزش و پرورش که خروجی دانشگاه فرهنگیان خواهند بود اشاره کرد و سرمایه‌گذاری برای این نسل و دانشگاه فرهنگیان را لازم و ضروری دانست.

,

وی عدم توجه به آموزش پرورش و غفلت جمعی جریان انقلاب از آن را علت خروج بدنه آموزش پرورش از مسیر انقلاب عنوان کرد و ضرورت اولویت بخشی به مسئله نظام تعلیم و تربیت توسط نمایندگان را در دستور کار قرار داد.

,

صدیقی تصریح کرد: نقص جریان فکری، تصمیم گیری از خارج از بدنه آموزش و پرورش برای این سازمان و حضور افراد غیرمتخصص در راس امور آن از عوامل تضعیف نظام تعلیم و تربیت کشور است.

,

وی در پایان ضمن تاکید بر نقش معلم در پایه گذاری تمدن اسلامی، تربیت منابع انسانی طراز انقلاب اسلامی و سرمایه گذاری جدی و طولانی مدت در مسائل آموزش و پرورش را از عناصر تحول این نظام برشمرد و افزود: مجلس جمهوری اسلامی می تواند بسترساز و شتاب دهنده رشد نسل نو اندیش، انقلابی و معتقد به مسئله تحول در عرصه آموزش و پرورش باشد.

,

در ادامه این جلسه معصومه علی‌محمدی معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری حوزه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران ضمن اشاره به وجود نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش، به اهمیت والای نقش نظام تعلیم تربیت در تمدن‌سازی و تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کردند.

,

وی در ادامه برخی سیاست‌گذاری‌های موجود در آموزش و پرورش را ناصحیح و مغایر با آرمان های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری دانسته و به مسئله مهم عدالت آموزشی و وارد کردن ضربه مهلک به آن با سیاست گذاری های غلط همچون طرح خرید خدمات تاکید کرد.

,

علیمحمدی در پایان بزرگ ترین دغدغه جامعه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را سند تحول بنیادین و اجرای درست آن برشمرده و به لزوم توجه ویژه نمایندگان به این سند اشاره کرد.

,

در ادامه مهناز خسروی فرد مسئول بسیج دانشجویی پردیس شهیده بنت الهدی صدر قزوین به اهمیت مسئله تحول در آموزش پرورش و ضرورت آشنا کردن بدنه آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین به‌‌عنوان یک ریل گذاری صحیح و نسخه شفابخش تأکید کرد.

,

وی ضمن گله مندی از عدم اجرا سند تحول بنیادین یا اجرای نادرست این سند به چندین نمونه از این موارد اشاره کرد و گفت: راهکار ۲-۱۰ که مربوط به مسئله رتبه‌بندی معلمان است، به شیوه نادرست اجرا شد. راهکار ۳-۵ که مربوط به توانمندسازی دانش‌‌آموزان مناطق محروم است به شیوه درست اجرا نشده و نمونه بارز آن محرومیت تحصیل این دانش‌‌آموزان در مقوله آموزش مجازی است و راهکار ۴-۹ سند، مربوط به گسترش و تقویت مدارس غیردولتی است که ما در این مقوله نیز نیاز به بازنگری در قوانین داریم.

,

خسروی فرد اظهار داشت: در حال حاضر مدارس غیر دولتی به عنوان یک بنگاه اقتصادی و صرفا با تمرکز بر آموزش محوری و عدم توجه به مقوله تربیت در حال فعالیت هستند که با سند تحول بنیادین مغایرت دارد.

,

وی گفت: راهکار ۷-۱۱ مرتبط با تقویت زمینه پژوهش‌گری دانشجو معلمان است که در این زمینه نیز این راهکار به درستی محقق نشده و در بسیاری از پردیس‌ها کمبود پژوهشکده و کتابخانه مناسب، مشهود است.

,

این فعال دانشجویی اظهار داشت: راهکار ۱-۱۱ مرتبط با توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان است که اخیرا در صدور طرح واگذاری دانشگاه فرهنگیان به پیام نور، این موضوع نیز مورد غفلت واقع شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه