اخبار داغ

سناریوی از پیش طراحی شده توسط ضد انقلاب؛

دست‌های پشت پرده جنایت اسیدپاشی اندک‌اندک آفتابی می شوند

دست‌های پشت پرده جنایت اسیدپاشی اندک‌اندک آفتابی می شوند
«آمریکا حملات غیرانسانی علیه زنان در ایران را که گفته می‌شود به دلیل نداشتن حجاب بوده محکوم می‌کند. ما از دولت ایران می‌خواهیم عاملان این امر را محاکمه کند. تظاهرات هزاران نفری نمایش چشمگیری از همبستگی با زنان ایران است.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا اصرار رسانه‌های ضدانقلاب و حامیان فتنه بر نسبت دادن ماجرای اسیدپاشی به «آمران به معروف» و «بدحجاب» جا زدن قربانیان این جنایت، از یک سناریوی از پیش طراحی شده حکایت می‌کند.

کیهان نوشت: محافل فتنه‌گر، مدعیان دروغین حقوق‌بشر و حامیان خارجی آنها معمولاً هنگامی که عناصر ضدانقلاب به هنگام ارتکاب جرم یا با انواعی از اسناد مجرمیت بازداشت می‌شوند، اصل را بر برائت می‌گذارند اما اکنون همین محافل بدون کوچک‌ترین سندی ضمن نسبت دادن عامل- یا عاملان- اسیدپاشی به «آمران به معروف و نهی از منکر»، به شخصیت و حجاب قربانیان جنایت انجام گرفته اخیر توهین می‌کنند. آنها ضمناً با همین دستاویز خودساخته به قانون حمایت از عفاف و حجاب و «حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر» حمله می‌کنند حال آن که شهروندان متعددی صرفاً به جرم حمایت از نوامیس مردم در برابر اراذل و اوباش، مورد حملات جنایتکارانه قداره‌بندها قرار گرفته و بعضاً جان خود را از دست داده یا دچار مصدومیت‌های شدید شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,


دم خروس هنگامی بیرون می‌افتد که همزمان با تجمع چند تن از عناصر ضد انقلاب در مقابل مجلس و تحرکات برخی عناصر نفوذی در تجمع شماری از مردم اصفهان، نماینده آمریکا در سازمان ‌ملل وارد صحنه می‌شود! در تجمعات اخیر شعارهایی از این دست شنیده شد:‌«اسیدپاشی جنایت، قانونگذار حمایت»!، «طرح صیانت از حجاب و عفاف، تبعیض آشکار علیه زنان»!، «طرح حمایت از آمران به معروف را از دستور مجلس خارج کنید»،‌ «ننگ ماست ننگ ما، مجلس شورای ما»!، «اجازه ندهیم جنایت علیه زنان با اسم دین و اسلام قانونی شود»؟!‌ «بسیجی، داعشی مرگ به تو مرگ به تو»! «مرگ بر افراطیون دینی» و...

,
,


پس از چند روز فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل آفتابی شد و در صفحه توئیتر نوشت: «آمریکا حملات غیرانسانی علیه زنان در ایران را که گفته می‌شود به دلیل نداشتن حجاب بوده محکوم می‌کند. ما از دولت ایران می‌خواهیم عاملان این امر را محاکمه کند. تظاهرات هزاران نفری نمایش چشمگیری از همبستگی با زنان ایران است.»

,
,


همزمان رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا مدعی شد گفتمان اسلامی اسیدپاش تربیت می‌کند و سحام نیوز از قول فائزه هاشمی ادعا کرد تاکنون نشانه‌ها [!؟] دال بر این است که اسیدپاشی یک مسئله عمومی است و نه شخصی و انتقام‌جویانه. اگر قرار باشد مانند سایر اتفاقات، کسانی که جرم را مرتکب شده‌اند پشتشان به جایی گرم باشد و مجازات نشوند، این قضیه خطرناک خواهد بود.

,
,


درهم پوشانی با نشریات و رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی نیویورک تایمز و نوول ابزرواتور در سیاه نمایی علیه ایران استقبال کرده و مدعی شدند اسیدپاشی علیه افراد بدحجاب و همسو با طرح حمایت از آمران به معروف بوده است.
همچنین در حالی که سایت کلمه مدعی بود برخی مسئولان(!؟) تحریک به اسیدپاشی کرده‌اند، شورای هماهنگی سبز (گروهک چند نفره مقیم پاریس) پس از سالها، آفتابی شده و مدعی شد اسیدپاشی از خشونت‌گرایی دینی برمی‌خیزد.

,
,
,


اما خبرگزاری ایرنا در تحلیلی مستند به واقعیت می‌نویسد: پردازش رسانه‌ای به موارد حملات اسیدی در اصفهان که دو مورد آن کاملاً شخصی و جزیی بوده و دو مورد دیگر به علت نامعلوم بودن انگیزه و ناشناس بودن مهاجم یا مهاجمان، همچنان در حال بررسی است، در نوع خود شدیدترین و بدترین پردازش را داشت و این در حالیست که احتمال دارد علت این دو مورد نیز مسائل شخصی باشد زیرا مشخص شده که افراد مورد تهاجم بی‌حجاب یا بدحجاب نبوده‌اند. در واقع در سایه جریان‌سازی شبکه‌های اجتماعی و غوغاسالاری کم‌سابقه، این حادثه به یک بمب خبری با آثار تخریبی نامحدود تبدیل شد.

,
,


یادآور می‌شود براساس مبانی اولیه جرم‌شناسی، منتفعان از یک جنایت جزو مظنونان و متهمان اصلی شمرده می‌شوند و اکنون باید پرسید اگر فراتر از مسائل شخصی، انگیزه‌های سازمان یافته برای جنایت اسیدپاشی در اصفهان قائل شویم، باید پرسید چه کسانی از این جنایت سود می‌برند؟!

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه