اخبار داغ

آغاز انتخابات پارلمانی پیش از موعد در اوکراین

آغاز انتخابات پارلمانی پیش از موعد در اوکراین
مردم اوکراین امروز و در شرایطی که این کشور در بحران سیاسی و اقتصادی شدیدی قرار دارد، به پای صندوق‌های رای گیری می‌روند تا 424 نماینده جدید پارلمان را در انتخاباتی پیش از موعد مقرر انتخاب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، مردم اوکراین امروز، یکشنبه (26 اکتبر، 5 آبان ماه) به پای صندوق‌های رای گیری می‌روند تا در انتخاباتی پیش از موعد مقرر، 424  نماینده جدید پارلمان اعلاء (رادا) را تغییر دهند که تنها 2 سال (از دوره 5 ساله نمایندگی قانونی) را سپری کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ایتارتاس,

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که اوکراین طی ماههای گذشته با بحران شدید سیاسی و اقتصادی مواجه بوده و مناطق شرق و جنوب این کشور در شرایط سخت درگیری نظامی بین استقلال طلبان و نیروهای دولتی قرار دارد.

,

تصمیم گیری در مورد لغو اختیارات پارلمان فعلی اوکراین در تاریخ 25 ماه آگوست (اواسط شهریورماه) از سوی «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین و دقیقا 3 ماه بعد از روی کار آمدن دولت جدید، اتخاذ شد. اهمیت انتخابات پارلمانی کنونی از آن جهت است که ترکیب دولت آینده اوکراین را مشخص خواهد کرد که در شرایط فعلی برای این کشور می‌تواند تعیین کننده باشد.

,

حوزه‌های رای گیری امروز، یکشنبه راس ساعت 9 صبح به وقت محلی آغاز به کار خواهند کرد. در روسیه نیز 6 حوزه رای گیری زیر نظر سفارت اوکراین برای جمع آوری آرای اتباع اوکراینی ساکن فدراسیون روسیه فعال خواهد بود. 3 حوزه رای گیری نیز در کشور بلاروس برای این منظور در نظر گرفته شده است.

,

این در حالی است که حدود 3 میلیون نفر از مردم  ساکن استان‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین در انتخابات پارلمانی کنونی شرکت نخواهند کرد.

,

نظرسنجی‌های صورت گرفته در آستانه انتخابات از سوی سازمان‌های اجتماعی نشان داده است که ترکیب این دوره از پارلمان اوکراین متشکل از 6 الی 7 حزب سیاسی فعال در اوکراین خواهد بود. ضمن اینکه طبق این نظرسنجی‌ها «بلوک پترو پروشنکو» حزب طرفدار رئیس جمهور، از بیشترین محبوبیت بین مردم برخوردار است و حدود یک سوم از مردم قصد دارند به نامزدهای این حزب رای بدهند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه