اخبار داغ

حلب در محاصره ارتش سوریه+عکس

حلب در محاصره ارتش سوریه+عکس
یگان‌های ارتش سوریه در جریان عملیات گسترده روز گذشته در شهر حلب و ریف آن، ضمن آزادسازی تعدادی دیگر از روستاها و شهرک‌های ریف حلب، موفق شدند، محاصره شهر حلب را تکمیل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، یگان‌های ارتش سوریه روز گذشته شنبه، روز پرباری را در مناطق مختلف شهر و استان حلب پشت سر گذاشتند و بسیاری از مناطق و شهرک‌های ریف شرقی و ریف شمالی حلب شاهد پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

,

, ,

,

, ,

تصویر اول موقعیت استان حلب در کشور سوریه و تصویر دوم تقسمیات اداری استان حلب است

,

 

,

براساس جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از شهر و استان حلب یگان‌های ارتش سوریه طی عملیات‌های گسترده روز گذشته خود موفق شدند، مواضع و استحکامات گروه‌های تروریستی مسلح از جمله «داعش» را در بسیاری از شهرک‌ها و روستاهای ریف شرقی و شمالی حلب هدف قرار دهند و با منهدم کردن آنها و به هلاکت رساندن ده‌ها تروریست تکفیری و انهدام خودروهای حامل تجهیزات نظامی و سلاح آنها، ضربات مهلکی را به این گروه‌ها وارد کنند.

,

 

,

,

, ,

,

, ,

تصویر اول گروه‌های تروریستی در ریف جنوبی حلب و تصویر دوم نیروهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها

,

 

,

این گزارش‌ها تاکید می‌کنند که یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، پس از تسلط ارتش سوریه بر شهر استراتژیک «مورک» در ریف شمالی حماه، راه‌های امدادی و کمک رسانی گروه‌های مسلح در ریف شمالی حلب را به طور کامل قطع کنند.

,

این در حالی است که یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مراکز تجمع گروه‌های مسلح در نقاط مختلف شهر حلب از جمله کوی‌های بستان القصر، الشیخ خضر، الشیخ مقصود غربی و شرقی، سیف الدولة، الشیخ سعید، اطراف زندان مرکزی حلب، شرق حریتان، عندان، کفر حمرة، بزرگراه کاستلو، تل مصیبین، میدان الجندول، الشیخ لطفی، اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات، کروم عزیزة، الراموسة و العامریة را هدف قرار دهند و به همراه چندین دستگاه خودرو وابسته به این گروه‌ها منهدم کنند.

,

 

,

,

, ,

,

, ,

تصویر اول موقعیت شهر حلب به مناطق و شهرهای پیرامون آن؛ تصویر دوم کوی‌های شهر حلب؛ مناطق قرمز در تصرف گروه‌های مسلح و مناطق خاکی در کنترل ارتش سوریه

,

 

,

در همین راستا نیروی‌های ارتش سوریه موفق شدند، اطراف زندان مرکزی حلب ضمن دفع حمله گروه‌های مسلح تروریستی به این زندان، در مناطق اطراف آن پیشروی کرده و بر روستاها و شهرک‌های اطراف آن سیطره شبه کاملی را محقق کنند، در حالی که پیشتر این نیروها موفق شده بودند، بر منطقه «المسلمیه» و تپه استراتژیک «الجبیله» و کارخانه‌های شیشه سازی و تولید سیمان و تپه «المضافه» نیز تسلط پیدا کنند.

,

همچنین یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، بخش‌هایی از مناطق اطراف اردوگاه «حندرات» را از عناصر مسلح پاکسازی کرده و بر تپه «حندرات» سیطره یابند که مشرف به بزرگراه «کاستلو» است که گروه‌های مسلح تروریستی از آن به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین راه امداد و کمک رسانی خود استفاده می‌کنند.

,

 

,

,

, ,

نقشه تقریبی نشان دهنده تاکتیک ارتش سوریه در محاصره مناطق شرقی شهر حلب

,

 

,

اما بدون تردید مهمترین و بزرگ‌ترین موفقیت ارتش سوریه در عملیات‌های روز گذشته در حلب و ریف آن تکمیل محاصره شهر حلب به طور کامل است. البته آنچه در این محاصره مورد نظر است، بخش‌های شرقی این شهر است که در تصرف گروه‌های تروریستی مسلح است.

,

یک منبع میدانی سوری در این ارتباط توضیح داد که هدف عملیات‌های نظامی ارتش سوریه در روز گذشته جدا سازی ریف حلب از شهر حلب و قطع راه‌های اصلی ارتباطی و امداد و کمک‌رسانی گروه‌های مسلح تروریستی مستقر داخل شهر با گروه‌های مسلح مستقر در ریف حلب بود که به طور کامل محقق گردید.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه