اخبار داغ

مسئول بسیج هنرمندان نظرآباد مطرح کرد؛

نظرآباد میزبان نخستین سوگواره مونولوگ مجازی علوی می‌شود/ خانه‌نشینی کرونایی هنرمندان البرز با تعزیه مجازی

نظرآباد میزبان نخستین سوگواره مونولوگ مجازی علوی می‌شود/ خانه‌نشینی کرونایی هنرمندان البرز با تعزیه مجازی
مهدی فتحی گفت: سوگواره مونولوگ علوی فرصتی برای گذران مفیدتر روزهای خانه نشینی و آشنایی با اخلاق و اخلاص امیرالمومنین علی (ع) است.:
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول بسیج هنرمندان شهرستان نظرآباد در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: سوگواره مونولوگ علوی فرصتی برای گذران مفیدتر روزهای خانه نشینی و آشنایی با اخلاق و اخلاص امیرالمومنین علی علیه السلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

مهدی فتحی ادامه داد:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد در راستای ایجاد بستری مناسب برای فعالیت هر چه بهتر و مفیدتر هنرمندان تئاتر و تعزیه و علاقه مندان به هنرهای اجرایی در این روزهایی  که به دلیل شرایط فاصله گذاری اجتماعی سالن های نمایشی و تعزیه تعطیل بوده و امکان فعالیت به صورت معمول وجود ندارد و همچنین در راستای نشر مصادیق و مفاهیم عالیه دینی و مذهبی، و گرامیداشت ایام شهادت مولای متقیان، با  اشتراک مساعی و همراهی هنرمندان تئاتر و تعزیه و با هدف حمایت از شعار #در_خانه_می_مانیم نخستین سوگواره مجازی مونولوگ علوی را برگزار می کند.

, .,

وی با بیان اینکه علاقه‌ مندان می‌توانند در محورها و اولویت‌های زیر آثار نمایشی خود را به صورت ویدیویی ارسال کنند، افزود: محورهای نمایش شامل مونولوگ های نمایش های ایرانی منتشر شده با مفاهیم دینی و سیره ائمه و معصومین، مونولوگ های برگرفته از خطبه  فدک حضرت فاطمه علیها السلام ، اشعار مذهبی در رثای حضرت علی (ع)، تعزیه علوی تک خوانی؛ مقتل خوانی مونولوگ های متون نمایشی ایرانی است.

,

این مسئول تاکید کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را براساس نمایشنامه های مکتوب (با ذکر منبع) حداکثر در ۷ دقیقه تولید و ارسال کنند و مونولوگ ها برگرفته از خطبه حضرت فاطمه معروف به خطبه فدک ویژه خواهران است.

,

فتحی به بخش شعر مذهبی فراخوان اشاره کرد و گفت: در این بخش شرکت کنندگان می‌توانند اشعاری درمورد شهادت حضرت علی (ع) را به صورت نمایشی اجرا نمایند.(با الزام ذکر منبع و درج نام شاعر, حداکثر زمان 5 دقیقه)

,
, ,

وی به ویژگی های بخش تعزیه اشاره کرد و افزود: : در این بخش شرکت کنندگان می توانند بخش هایی از مقتل خوانی و اجرای تعزیه تک نفره، بخشی از یک بحر طویل و یا هر قسمت از نسخه متناسب با شهادت امام را حداکثر تا مدت 7 دقیقه اجرا نمایند .

, .,

این مسئول تصریح کرد: در تصویربرداری مونولوگ ها  حضور در خانه و شرکت افراد خانواده به عنوان تماشاگر حائز امتیاز است و در هر بخش ۳ تا ۵ اثر جهت داوری نهایی انتخاب می شوند که به آنها کمک هزینه‌ای تعلق خواهد گرفت.

, .,

فتحی ادامه داد: آثار راه یافته به مرحله داوری نهایی تمامی بخش ها در گروه ها و صفحات مجازی پیام رسان ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در معرض دید عموم قرار می گیرد.

,

وی تاکید کرد:-تمامی آثار بایستی توسط دوربین تلفن همراه به صورت افقی و بدون کات تدوین و اصلاح رنگ و فیلتر گذاری و صداگذاری ضبط و ارسال شود و توجه به سقف مدت زمان اثر در تمامی بخش ها مورد تاکید است.

, -,

این مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان بایستی ویدئوهای خود را تا 25 اردیبهشت ماه از طریق پیام رسان سروش و واتساپ به شماره ۰۹۳۵۳۸۲۴۱۸۹ارسال نمایند و آثار برگزیده پایان اردیبهشت ماه اعلام می شوند و در اختتامیه که به صورت مجازی برگزار می شود به 3 اثر جوایز نفیسی اهدا می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه