اخبار داغ

دفاع ابتکار از مواضع بنزینی خود

دفاع ابتکار از مواضع بنزینی خود
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هوای تهران نسبت به مدت مشابه در سال قبل از شرایط بسیار بهتری برخوردار است، گفت: اقدامات خوب و گام های مثبت دولت در توزیع سوخت استاندارد در کشور غیرقابل انکار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت هوای تهران در زمستان سال جاری، گفت: هوای تهران نسبت به مدت مشابه در سال قبل از شرایط بسیار بهتری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی ادامه داد: برنامه جامع کاهش آلودگی هوا که اردیبهشت ماه سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید، از محورهای متعددی تشکیل شده است که سوخت یکی از آن هاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اقدامات خوب و گام های مثبت دولت در توزیع سوخت استاندارد در کشور غیرقابل انکار است اما به منظور رفع کامل آلودگی هوا باید کلیه محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا از جمله خروج خودروهای فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی، مشارکت مردم برای استفاده کم تر از خودروهای شخصی و تک سرنشین، حذف تدریجی مازوت از چرخه سوخت نیروگاه ها، ارتقاء و کنترل سیستم های گرمایشی منازل و موتورخانه ها به اجرا برسد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه همکاری و همراهی بسیار خوبی در سطح دولت برای اجرای این برنامه وجود دارد وگام های بسیار موثری در این زمینه برداشته شده و البته برنامه به منظور اجرای کامل همچنان با جدیت دنبال می شود.

یک توصیه محیط زیستی به مردم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مردم توصیه کرد با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش آلودگی هوا به دلیل پدیده وارونگی، با کنترل سیستم گرمایشی منازل علاوه بر تلاش برای مصرف بهینه انرژی، گامی موثر در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا بردارند.

ابتکار با ذکر نمونه هایی از رفتارهای مردمی در کشورهای موفق و پیشرفته دنیا، گفت: تفکر واپس گرایانه این است که با توجه به وفور منابع نفت، گاز و به طور کلی انرژی در کشور، به مصرف بی رویه این منابع ادامه دهیم ولی تفکر صحیح این است که با استفاده از پوشش مناسب تر و نگاه داشتن دمای منازل در حدود 18 تا 19 درجه سانتی گراد علاوه بر مدیریت صحیح مصرف انرژی در کشور به کاهش آلودگی هوا نیز کمک کنیم.

تمام نقاط آلوده و منابع آلاینده رود کارون شناسایی شده اند

بنابراین گزارش، ابتکار در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی محیط زیست برای مقابله و کنترل آلودگی های رود کارون، گفت: کارگروه حفاظت از کارون ذیل استانداری به ریاست استاندار و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست به طور منظم در حال پیگیری، برنامه ریزی و اقدام در این خصوص، تشکیل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر شناسایی تمام نقاط آلوده رودخانه، همچنین شناسایی منابع آلاینده رود کارون، اظهار داشت: سیاست هگذاری های لازم در خصوص تعبیه سیستم تصفیه و پسماند آلودگی های کارون انجام شده و در برخی نقاط این سیاست ها در حال اجرا است.

معاون رئیس جمهور با یادآوری روال برخورد با آلاینده های زیست محیطی، افزود: براین اساس به نفت و صنعت اعلام شده است که برنامه خود برای حل معضلات و رعایت استانداردها را ارئه نمایند تا بر اساس برنامه ارائه شده، مهلت زمانی مشخصی برای رفع کامل آلایندگی تعیین شود.

با آلاینده های زیست محیطی با قاطعیت برخورد می کنیم

وی با بیان اینکه تذکرات لازم به واحدهای مسئول به صورت کتبی و شفاهی داده شده است، گفت: بسیاری از این واحدها مجهز به سیستم پایش آنلاین هستند و اطلاعات خروجی از آلاینده های آن ها به طور همزمان توسط کارشناسان استانی سازمان حفاظت محیط زیست رصد می شود، همچنین پیگیری های دیگری از طریق برنامه خوداظهاری واحدها، همچنین نظارت و بازرسی مداوم مسئولان محیط زیست استان در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به تکنولوژی ها و فناوری های نوین کاهنده آلایندگی ها، لزوم بهره گیری از این ظرفیت ها برای حفظ محیط زیست ضروری است.

ابتکار ضمن تاکید بر این موضوع که بر اساس قانون، ایجاد هر نوع آلودگی در محیط زیست، آب و رودخانه ها تخلف است، تصریح کرد: چنین تخلفاتی قابل اغماض نیست و سازمان حفاظت محیط زیست با قاطعیت پیگیر وظایف قانونی خود است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه