اخبار داغ

کامران قدکچیان در گفتگو با دانا؛

نتیجه «نظام‌نامه تهیه کنندگی» پر و بال گرفتن مفت خورانی است که به سینما چنگ انداخته اند

نتیجه «نظام‌نامه تهیه کنندگی» پر و بال گرفتن مفت خورانی است که به سینما چنگ انداخته اند
کارگردان سینما گفت: مدیران سینمایی وزارت ارشاد بدون درنظر گرفتن برنامه ای که تهیه کننده ها در شورای عالی تصمیم گرفته اند، خودشان برای سینما تصمیماتی گرفته اند که به نفع ما نیست.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو روز قبل، ۱۰۰ تهیه کننده و کارگردان سینما به نظام‌نامه تهیه کنندگی فیلم و زمینه سازی سازمان سینمایی برای ایجاد انحصار و رانت اعتراض کردند. ۱۰۰ سینماگر طی نامه ای به رئیس سازمان سینمایی با اعلام اینکه این نظامنامه  حامی سرمایه‌داران رانتی و دولتی و در راستای محدودسازی و دشوار کردن شرایط تولید است، خواستار بازنگری در آن شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

,

,

کامران قدکچیان کارگردان سینما در خصوص مشکلات این نظام‌نامه در گفتگو با دانا گفت: انجمن ها در شورای عالی که متشکل از 4 صنف تهیه کنندگی است می نشینند برایی بخش تهیه کنندگی، اکران و تولید فیلم برنامه ریزی می کنند، بعد آن را به وزارت ارشاد ابلاغ می کنند، وزارت ارشاد با هماهنگی و همراهی با این صنف می توانند آن را قانونی کند، حالا بدون درنظر گرفتن برنامه ای که تهیه کننده ها در شورای عالی تصمیم گرفته اند خود مدیران وزارت ارشاد برای سینما تصمیماتی گرفته اند که به نفع این 4 صنف نیست، باید بروید در نظام‌نامه بخوانید که چه تغییراتی رخ داده است، چه تغییراتی را ما در نظر گرفته ایم که آنها به آن توجه نکرده اند، اختلاف ما با نظام نامه تهیه کنندگی موارد ریزی است که مدیران سینمایی در آن در نظر نگرفته اند.

,

وی اظهار داشت:اگر نظام نامه ای که مد نظر شورای عالی تهیه کنندگان است را با نظام نامه ای که سازمان سینمایی ابلاغ کرده است بخوانید متوجه می شوید که چرا این نظام نامه باعث رانت می شود؛ این نظام نامه باعث می شود دوستانی که به سینما چنگ انداخته اند و با پول های مفت به سمت آن هجوم آورده اند که نمی خواهم بگویم این پول ها را از کجا آورده اند و سیستم سینما را به هم ریخته اند؛ این ها بیشتر پر و بال می گیرند و آدم های مستقل که سینمای مستقل را می گردانند و دلشان برای این سینما می تپد، به نابودی کشیده می شوند. این نامه اعتراض آمیز را مستقیم به خود آقای انتظامی داده ایم تا ببینیم چه می شود.

,

 گفتگو از احسان رستمیان

,  گفتگو از احسان رستمیان,  گفتگو از احسان رستمیان,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه