اخبار داغ

سرپرست اداره هنر‌های نمایشی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد؛

زمان بازگشایی سالن‌های تئاتر مشهد اعلام شد/ عدم آمادگی زیرساخت‌های اکران مجازی

زمان بازگشایی سالن‌های تئاتر مشهد اعلام شد/ عدم آمادگی زیرساخت‌های اکران مجازی
محمدرضا باباخانی گفت: احتمالا از عید فطر سالن‌های تئاتر مشهد بازگشایی شود، زیرا زیرساخت‌های اکران مجازی در شرایط کرونایی در مشهد آماده نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا باباخانی، سرپرست اداره هنر‌های نمایشی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس، در رابطه با شروع فعالیت تئاتر مشهد اظهار کرد: طی مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اعلام نشده است و احتمالا از عید فطر تئاتر شروع به فعالیت داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در سال گذشته قبل از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شیوع ویروس کرونا، تئاتر از لحاظ تولید، اجرا و تماشاچی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داشت و تعداد تماشاچیان تئاتر استان بیش از 650 هزار نفر بودند، لذا اگر با بیماری کرونا مواجه نمی‌شدیم قطعا شاهد سال خوبی از لحاظ اقتصادی و درآمدزایی تئاتر بودیم.

,

سرپرست اداره هنر‌های نمایشی کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مورد خسارات وارد شده به تئاتر در شرایط کرونایی خاطر نشان کرد: در استان قریب به 30 تئاتر در آستانه اجرا بودند که متضرر شدند، لذا بلا فاصله در ابتدای اسفند ماه آن‌ها را به تهران معرفی کردیم و اطلاعاتشان در سایت بررسی زیان وارد شده به تئاتر قرار گرفت.

,

وی افزود: در حال حاضر تلاش می‌کنیم در مسیر جلب اعتماد مردم نسبت به تئاتر گام برداریم از این رو جهت حمایت‌های مالی لازم برای رشد تولیدات و زیر ساخت‌های تئاتر برای زمان فعالیت در شرایط کرونا جلساتی برگزار کردیم.

,

بابا خانی در مورد محدودیت‌های تئاتر در شروع فعالیتش تصریح کرد: برای شروع فعالیت 3 سالن را پیش بینی کردیم که در آن بتوانیم تمام پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سمت ستاد مقابله با کرونا را انجام دهیم و اعلام کردیم جهت رعایت موازین بهداشتی، تئاترهای با تعداد بازیگر دو الی سه نفر و با مضمون شاد و روحیه بخش برای مردم فعالیت خود را آغاز کنند.

,

سرپرست اداره هنر‌های نمایشی کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان رضوی  در رابطه با اکران تئاتر مجازی در شرایط ویروس کرونا بیان کرد: زیرساخت‌های تئاتر مجازی در مشهد آماده نبود و اصلاً انتظار مواجه شدن با همچنین شرایطی را نداشتیم، از طرفی تمام پویایی و نشاط تئاتر به زنده بودنش است و اگر در قالب ضبط قرار بگیرد از جذابیت بالایش کاسته می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه