اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

مردم مزمن بودن ویروس کرونا را فراموش کرده‌اند/ تشدید وضعیت بیماری در جنوب کرمان با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مردم مزمن بودن ویروس کرونا را فراموش کرده‌اند/ تشدید وضعیت بیماری در جنوب کرمان با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی
ابوسعیدی، بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم فاصله گذاری اجتماعی و فراموش کردن اینکه ویروس کرونا مزمن است و ممکن است تا یکی دو سال آینده با آن درگیر باشیم را از عوامل موثر افزایش بیماری کرونا در منطقه جنوب استان کرمان برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید ابوسعیدی متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان، با اشاره به این سوال که چرا آمار مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه جنوب استان کرمان افزایش یافته است، اظهار کرد: بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و فراموش کردن این مسئله که ویروس کرونا مزمن است و تا یکی دو سال دیگر با این بیماری درگیر خواهیم بود از عوامل موثر افزایش این بیماری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی در رابطه با استفاده از ماسک عنوان کرد: اگر فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم نیازی به استفاده از ماسک نیست.

,

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ما اعتقاد داریم اشخاصی که دچار بیماری شده و سرفه و عطسه می زنند و تنگی نفس دارند باید از ماسک استفاده کنند تا بیماری به دیگران منتقل نشود اما در کل اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود قطعا بیماری توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

,

ابوسعیدی  افزود: باید کلیه صنوف یک پروتکل  تحت نظارت دانشگاه علوم  پزشکی برای خود در نظر بگیرند که در هنگام مراجعه، مشتریان را راهنمایی کنند که چگونه با فروشنده در ارتباط باشند، که به نظر می رسد چنین پروتکلی در کشور وجود ندارد که اگر می بود شاهد این بار مثبت در جنوب استان و سایر نقاط کشور نبودیم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: درست است که این بیماری در اشخاص جوان ممکن است با علائم خفیف تری روبرو باشند و یا شاهد مرگ و میر پایین در سن و سال 25 الی 30 باشیم این نوع بیماران می تواند به راحتی افراد مسن و بالای 60 سال و یا افرادی که بیماری زمینه ای دارند را درگیر  کند که اگر آنان دچار شوند به احتمال زیاد کارشان به بیمارستان و ICU خواهد کشید.

,

ابوسعیدی با تاکید براینکه این بیماری نباید برای ما عادی شود، اذعان کرد: باید صبر کنیم و تمامی پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست ها با آب و صابون و یا آغشته کردن آنان به محول ضد عفونی  را  رعایت کنیم و گاهی اوقات سعی کنیم در اجتماعات از ماسک استفاده کنیم که این امر باعث می شود میزان درگیر شدن کاهش یابد.

,

وی با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که همه ما باید به این بیماری مبتلا شویم  تصریح کرد: از طرفی به محقیقن فرصت می دهیم تا به دارو و یا واکسن دسترسی پیدا کنند و اینکه در حال حاضر روی واکسن کار بسیار شده و به نتایج خوبی هم  رسیده ایم و امید که تا پایان  امسال و یا سال آینده به واکسن دسترسی پیدا کنیم.

,

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: تا می توانیم باید از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کنیم  و این تنها از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی میسر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه