اخبار داغ

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

امروز فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی به حیات خلوت آمریکا رسیده است/ تحریف کنندگان امام (ره) دچار استحاله شده اند

امروز فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی به حیات خلوت آمریکا رسیده است/ تحریف کنندگان امام (ره) دچار استحاله شده اند
سید محمد حسینی گفت: فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی در منطقه در کشورهایی چون لبنان، سوریه، عراق، یمن، آمریکای لاتین ایجاد شد و امروز فرهنگ مقاومت به حیات خلوت آمریکا رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد حسینی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سالروز ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی تحقق پیدا کرد که اندیشمندان و صاحب نظران چنین امری را باور نمی کردند و این مهم  موجب شگفتی آنان شده بود؛ چرا که در آن دوره همواره دو ابر قدرت غرب و شرق آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی، کشورهای مختلف دنیا را تحت سطله خود داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه خارج از چهارچوب یاد شده قیام، کودتا و پیروزی وجود نداشت و هر اقدامی که صورت می گرفت با حمایت دو قدرت غرب و شرق بود، عنوان کرد: در چنین شرایطی انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل توانست بدون اتکار به دو قدرت غرب و شرق و در مقابل آنها پیروز شود و الگوی جدیدی را ارائه داد که با اتکا به حرکت گسترده مردمی نه یک حرکت مسلحانه توانست تغییراتی را ایجاد کند.

,

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای سایر کشورها شد تا آنها نیز مقابل سلاطین، پادشاهن و حاکمان ظالم خود بیاستند و تحولاتی را ایجاد کنند؛ بنابراین شاهد هستیم که انقلاب اسلامی ایران چه آثاری در سطح منطقه و جهان داشت و امروز نیز این تحولات کاملا مشخص است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: دلیل مخالفت با انقلاب اسلامی ایران این بود که اگر این الگو به جهان ارائه می شد بر سایر ملت ها و جهان تأثیر گذار بود و در برخی نقاط شاهد بودیم که به منظور سرکوب کردن مردم به خشونت متوسل شدند، مانند کاری که صدام در عراق نسبت به شهید محمد باقر صدر انجام داد و یا در کشورهای دیگر که نگذاشتند حرکت انقلاب اسلامی در سال های اول ظهور داشته باشد.

,

حسینی افزود: در سال های بعد شاهد بودیم که به تدریج فرهنگ مقاومت در منطقه در کشورهایی چون لبنان، سوریه، عراق، یمن، آمریکای لاتین ایجاد شد و امروز فرهنگ مقاومت به حیات خلوت آمریکا رسیده است.

,

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: زمانی که اتحادیه جماهیر شوروی به افغانستان حمله کرد، مردم افغانستان مقاومت و ایستادگی کردند و در نهایت اتحادیه جماهیر شوروی مجبور به عقب نشینی شد و بسیاری دیگر از اتفاقاتی که در دنیا رخ داده است ناشی از انقلاب اسلامی، اندیشه و افکار امام راحل بوده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: امام بر این باور بودند که ما باید فرهنگ انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم و این فرهنگ حمایت از مظلوم و ظلم ستیزی می تواند بسیار موثر باشد.

,

وی با اشاره به اینکه برخی پس از ارتحال امام خمینی(ره) سخنان و مواضع ایشان را تحریف می کنند، عنوان کرد: این افراد دچار استحاله شدند، تغییر رویه داده اند و چه بسا از ابتدا نیز باور و اعتقادی نداشتند؛ اما خود را در شمار یاران و دوستداران امام راحل جلوه می دادند.

,

حسینی ادامه داد: تحریف کنندگان سخنان و مواضع امام وقتی می خواهند برخی کارها را در حوزه های مختلف سیاست داخلی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی انجام دهند و می بینند که افکار و اندیشه امام(ره) مانع آنان است به گونه ای که نمی توانند به اهداف خود برسند؛ بنابراین به تحریف اندیشه های امام راحل متوسل می شوند و اندیشه های امام را به گونه ای بیان می کنند که مطابق با گرایش آنان باشد.

,

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: وظیفه همه دلسوزان است که در این زمینه بلافاصله وارد شوند و مواضع و سخنان امام خمینی(ره) را برای مردم تبیین کنند و امام راحل نیز نگران این مسئله بوند و فرمودند که کسانی که نسبت هایی به من می دهند، قابل قبول نیست مگر آنکه به صورت مکتوب و سند باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: پس از ارتحال امام خمینی(ره) هر از چند گاهی شاهد هستیم که سخنان و مواضع ایشان توسط برخی شخصیت های معروف تحریف می شود و این مسئله کاملا با اندیشه های امام(ره) مغایر بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه در همین راستا مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد سال گذشته خود به مسئله تحریف سخنان امام راحل اشاره فرمودند و هشدار دادند که مردم مراقبت کنند، خاطر نشان کرد: رسانه ها و تمام افرادی که تریبون دارند باید موارد را رصد کنند و نگذارند برخی سو استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه