اخبار داغ

در میزگرد «امام خمینی(ره) از دیدگاه نسل پنجم انقلاب» مطرح شد؛

رسانه ها در زمینه معرفی شخصیت امام(ره) به نسل جدید کم کاری کردند/ حاج قاسم نماد بارز اعتماد امام به جوانان بود

رسانه ها در زمینه معرفی شخصیت امام(ره) به نسل جدید کم کاری کردند/ حاج قاسم نماد بارز اعتماد امام به جوانان بود
دانش آموزان دهه هشتاد به مناسبت 14 خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور در میزگردی با عنوان «امام خمینی(ره) از دیدگاه نسل پنجم انقلاب» به بیان نظرات خود و شناخت خود از شخصیت بنیانگذار انقلاب پرداختند.رسانه ها در زمینه معرفی شخصیت امام(ره) به نسل جدید کم‌کاری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، به مناسبت 14 خرداد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)؛ میزگردی تحت عنوان «امام خمینی(ره) از دیدگاه نسل پنجم انقلاب» با حضور دانش آموزان در دفتر پایگاه خبری راه آرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در ابتدا دانش آموزان نظر خود را در رابطه با شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بیان کردند.

,

زهرا زمانی دانش آموز پایه دوازدهم در این رابطه گفت: هر حکومت اسلامی از ابتدا  شکل گیری دارای آزمون هایی بوده است از جمله حکمیت، اقتصاد و جهاد که همه این آزمون ها در زمان پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و امام حسن (ع) نیز بود اما در زمان امام حسن (ع) فقط آزمون حکمیت انجام شد و به اقتصاد و جهاد پرداخته نشد و بعد از آن هیچ حکومت اسلامی تشکیل نشد تا زمان بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه که هر سه آزمون انجام شد.

,

, ,

انقلاب حضرت امام (ره) پیش زمینه ای برای ظهور بود

, انقلاب حضرت امام (ره) پیش زمینه ای برای ظهور بود, انقلاب حضرت امام (ره) پیش زمینه ای برای ظهور بود,

وی ادامه داد: به نظر من انقلاب حضرت امام (ره) پیش زمینه ای برای ظهور بود و من ایشان را شخصی نجات دهنده و منجی می دانم که راه ظهور را برای ما هموار کردند.

,

رقیه پشته شیرانی دانش آموز پایه یازدهم نیز به تاثیر رسانه ها  در این رابطه اشاره و  اذعان کرد: متاسفانه رسانه ها در شناساندن انقلاب و حضرت امام به نسل چهارم و پنجم خوب عمل نکرد.

,

خودم به دنبال شخصیت حضرت امام (ره) رفتم/رسانه ها در زمینه معرفی شخصیت امام(ره) به نسل جدید کم کاری کردند

, خودم به دنبال شخصیت حضرت امام (ره) رفتم/رسانه ها در زمینه معرفی شخصیت امام(ره) به نسل جدید کم کاری کردند, خودم به دنبال شخصیت حضرت امام (ره) رفتم/رسانه ها در زمینه معرفی شخصیت امام(ره) به نسل جدید کم کاری کردند,

وی بیان کرد: شناخت من نسبت به حضرت امام (ره) از دوران نوجوانی شروع شد و خودم به دنبال شخصیت شناسی حضرت رفتم و یکسری از  سخنرانی های ایشان را گوش کردم و به نظر من رسانه ملی در این زمینه کم کاری کرده، فعالیت های رسانه ای محدود به برنامه هایی است که در دهه فجر از صدا و سیما پخش می شود و اکثرا خیلی کوتاه و به صورت نماهنگ هستند.

,

 

,

, ,

حضرت امام (ره) تنها شخصیتی در جهان بود که توانست جلوی ابرقدرتی چون آمریکا بایستد

, حضرت امام (ره) تنها شخصیتی در جهان بود که توانست جلوی ابرقدرتی چون آمریکا بایستد, حضرت امام (ره) تنها شخصیتی در جهان بود که توانست جلوی ابرقدرتی چون آمریکا بایستد,

پشته شیرانی در ادامه عنوان کرد: امام از دیدگاه من دارای دو بعد است یکی اینکه انسانی آزاده است و تنها شخصیتی است که توانست جلوی آمریکا و رژیم طاغوت بایستد و این بسیار برای من اهمیت داشت که شخصی بتواند در مقابل ابرقدرتها بایستد.

,

این دانش آموز دهه هشتادی تصریح کرد: در کنار این استواری و اقتدار حضرت امام (ره) رفتارهایی پر از محبت با اطرافیان علی الخصوص با نوجوانان و جوانان داشتند که این برای من بسیار جذاب و جالب بود.

,

تحولات قرن بیستم و یکم تحت تاثیر گفتمان استکبارستیزی امام (ره) است

, تحولات قرن بیستم و یکم تحت تاثیر گفتمان استکبارستیزی امام (ره) است, تحولات قرن بیستم و یکم تحت تاثیر گفتمان استکبارستیزی امام (ره) است,

زهرا زمانی در رابطه با بعد سیاسی و شخصیتی حضرت امام (ره) بیان کرد: اینکه امام (ره) به جوانان اعتماد داشتند برای من بسیار جذاب بود زیرا برخی از دولت ها هستند که اصلا به جوانان اهمیت نمی دهند که هیچ حتی به آنان اعتماد هم ندارند، اما ایشان از همان ابتدا بسیاری از کارهای انقلاب را به دست جوانان سپردند.

,

پشته شیرانی در رابطه با اینکه حضرت امام به عنوان پدیده قرن مطرح هستند و  نقش اساسی در تحولات قرن بیستم داشتند و هنوز هم در قرن بیست و یکم دنیا تحت تاثیر همان گفتمان استکبارستیزی و عدالتخواهی قرار دارد و اینکه  شکل گیری گروه های مقاومت  نیز ریشه در این تفکر دارد، اذعان کرد: یکی از کارهای مهمی که امام (ره) انجام داد احیاء دین بود و برای ایشان سیاست هم مهم بود زیرا بسیاری از آیات قرآن هم سیاسی است و تنها دین ما است که به سیاست پرداخته است و این دین روزآمد و پویا است و همراه با نیازهایی که بوجود می آید قابل انعطاف است.

,

تفکری که حضرت امام (ره) در ایران بوجود آورد دنیا را متحول ساخت

, تفکری که حضرت امام (ره) در ایران بوجود آورد دنیا را متحول ساخت, تفکری که حضرت امام (ره) در ایران بوجود آورد دنیا را متحول ساخت,

زهرا زمانی بیان کرد: تفکری که امام (ره) در بین مردم ایران شکل داد و گفتمان جدید امام(ره) دنیا را متحول ساخت و باعث شد که همه بفهمند قرار نیست که هر چه سلطه گران می گویند قابل پذیرش باشد؛ بلکه باید خود در این رابطه تحقیق، مطالعه و بررسی کنند و اگر دیدند که این حکومت برخلاف انسانیت عمل می کند باید با قدرت جلوی آن ایستاد و به طور کل طاغوت پذیر نباشند.

,

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) به مردم آزادی بیان داد و نه تنها به مردم ایران بلکه به مردم جهان این را گوشزد کرد که اگر دیدید حکومتی که بر شما حاکم است بر خلاف میل شما عمل می کند و به شما ظلم می کند از او اطاعت نکنید و جلویش بایستید و این مسئله هم اکنون در جهان در حال رخ دادن است.

,

, ,

 

,

هدف امام خمینی(ره) زنده کردن فطرت انسان ها بود

, هدف امام خمینی(ره) زنده کردن فطرت انسان ها بود, هدف امام خمینی(ره) زنده کردن فطرت انسان ها بود,

رقیه پشته شیرانی هم در این رابطه گفت: راهی که امام (ره) در پیش گرفتند براساس فطرت انسان ها بود و اینکه هیچ کس ذلت را دوست ندارند و همگی به دنبال عزت و سربلندی هستند، در آن زمان کسی جرأت چنین کاری را نداشت اما سیلی که امام به استکبار زد بسیار محکم بود.

,

وی بیان کرد: اینکه در ابتدای انقلاب مردم ایران با فرمان حضرت امام (ره) توانستند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند کار بسیار بزرگی است و  یا اینکه هم اکنون پیروزی های پی در پی رزمندگان در مرزها و برون مرزها را شاهد هستیم همه اینها برگرفته از اندیشه و تفکر بنیانگذار انقلاب است.

,

تفکر انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نشد/ حاج قاسم نماد بارز اعتماد امام به جوانان بود

, تفکر انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نشد/ حاج قاسم نماد بارز اعتماد امام به جوانان بود, تفکر انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نشد/ حاج قاسم نماد بارز اعتماد امام به جوانان بود,

این دانش آموز دوره متوسطه عنوان کرد: این انقلاب یک گیاه بود که گلدان آن را جمهوری اسلامی تشکیل می داد و هر چه اینکه انقلاب بزرگتر و باشکوهتر می شود به همان نسبت نیز ریشه آن بزرگتر می شود و این نمادی است که انقلاب ما در دیگر کشورهای اسلامی نیز ریشه دوانده است از جمله می توان به کشور یمن، سوریه، عراق و لبنان اشاره کرد.

,

رقیه پشته شیرانی در رابطه با بیان اینکه یکی از ابعاد حضرت امام (ره) اعتماد به جوانان بود و در دهه چهل که هنوز مبارزه شکل نگرفته بود و تنها تحرکات آن شروع شده بود و اینجا بود که امام (ره) فرمودند سربازان من در گهواره هستند و اینکه نسل آینده باید انقلاب را ادامه دهند و نمود آن را در انقلاب دیدیم  شخصیتی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده جوان دوران دفاع مقدس می شود و با اعتماد به او شخصیتی برای جهان اسلامی می شود و در انتها هم سیدالشهدای مقاومت می شود، اذعان کرد: اصل یک جامعه را جوانان تشکیل می دهند و قرار است این جوانان جامعه را بسازند و در این جامعه فعالیت کنند و فرهنگ را حفظ کنند .

,

, ,

آرمان خواهی و مبارزه برای عدالت یکی از ویژگی های بارز یک جوان است/ مکتب حاج قاسم ادامه دهنده مکتب امام است

, آرمان خواهی و مبارزه برای عدالت یکی از ویژگی های بارز یک جوان است/ مکتب حاج قاسم ادامه دهنده مکتب امام است, آرمان خواهی و مبارزه برای عدالت یکی از ویژگی های بارز یک جوان است/ مکتب حاج قاسم ادامه دهنده مکتب امام است,

پشته شیرانی عنوان کرد: به نظر من تنها سن نمی تواند گویای جوانی باشد حتی یک شخص پنجاه ساله هم با یکسری ویژگی های منحصر به فرد می تواند جوان باشد، یک جوان هیچگاه از ایده ها و عقاید خود دست بر نمی دارد، آرمان خواهی و مبارزه برای عدالت یکی از ویژگی های بارز نسل جوان است و اینکه حاج قاسم شخصیتی انقلابی است که حضرت آقا در رابطه ایشان می فرمایند حاج قاسم را تنها شخص ندانیم بلکه مکتب انسان ساز بدانیم، باید گفت مکتب حاج قاسم دنباله مکتب امام (ره) بود که هم اکنون از آن به عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی نام برده می شود.

,

زهرا زمانی نیز در این رابطه اذعان کرد: اینکه حضرت امام (ره) در اداره امور انقلاب از نسل جوان استفاده می کردند کار بسیار شایسته ای بود زیرا نسل جوان نیرو و انرژی زیادی دارد و نسبت به سایر نسل ها فعال تر است واینکه ذهنش خیلی سریع تر تغییر می یابد نسبت به نسلی که دوره میانسالی و سالخوردگی را می گذراند کسی که جوان است دارای ایده و تفکر نو است.

,

ما افتخارات زیادی در 40 سال انقلاب کسب کردیم

, ما افتخارات زیادی در 40 سال انقلاب کسب کردیم, ما افتخارات زیادی در 40 سال انقلاب کسب کردیم,

زمانی در رابطه بااینکه در ادامه تفکر حضرت امام (ره) رهبری مقام معظم رهبری را داشتیم واینکه ایشان نیز به جوانان اعتماد دارند گفت: از جمله اعتقاد و اعتماد رهبر انقلاب به جوانان را می توان در صدور گام دوم انقلاب دید که جوانان مخاطب مستقیم این بیانیه رهبری هستند.

,

این دانش آموز پایه دوازدهم افزود: در چهل سال اول انقلاب که گذشت جوانان ما کارهای بسیار بزرگی را انجام دادند که حتی ممکن است تصورش برای برخی سخت باشد زیرا ما افتخارات زیادی در این 40 کسب کردیم.

,

وی ادامه داد: وقتی حضرت آقا می گوید چهل سالگی گام اول انقلاب بود که پشت سر گذاشتیم و حال وارد گام دوم می شویم ایشان نمی خواهند بگویند ما به انتها رسیده ایم بلکه می خواهند به برخی که باورهای غلط دارند بفهمانند در گام اول کارهایی انجام شد که تصورش برای دیگران غیرقابل هضم بود اما انجام شد آن هم با سرافرازی و سربلندی و تنها نظام و انقلابی است که توانسته به چهل سالگی خود برسد.

,

زمانی خاطرنشان کرد: در گام دوم نیز حضرت آقا به جوانان اعتماد کردند و اعتقادشان بر این است که جوانان باید روی پای خود بایستند و به هر یاوه گویی گوش ندهند و برای اینکه انقلاب را بهتر بشناسند باید خودشان به دنبال تحقیق و بررسی بروند.

,

این دانش آموز دهه هشتادی تصریح کرد: بیانات حضرت آقا هم زمینه ای است برای ظهور و می خواهند که حواس ما جوانان به این امر بیشتر سوق داده شود .

,

 

,

, ,

 

,

مردم ایران در چله دوم انقلاب بسیار آبدیده تر شده اند/برای انتخابات در هر حوزه ای جوانان نباید حواسشان را تنها معطوف به شعار کنند

, مردم ایران در چله دوم انقلاب بسیار آبدیده تر شده اند/برای انتخابات در هر حوزه ای جوانان نباید حواسشان را تنها معطوف به شعار کنند, مردم ایران در چله دوم انقلاب بسیار آبدیده تر شده اند/برای انتخابات در هر حوزه ای جوانان نباید حواسشان را تنها معطوف به شعار کنند,

و اما رقیه پشته شیرانی نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: این چهل سالگی برای ما یک تجربه بود و ملت ایران یک ملت آبدیده ای شده است.

,

وی ادامه داد: در این چهل سال هم تجربه های موفقی داشتیم و هم تجربه های تلخی از جمله فتنه سال های 78، 88 و 98 نیز داشتیم که برخی می خواستند با بوجود آمدن تحریم هایی از طرف دشمن در اقتصاد کشور اختلال ایجاد کنند و عامل اصلی آن را وجود ولایت فقیه و انقلاب ابراز کنند که به لطف پروردگار و وحدت مردم و پشتیبانی ولایت فقیه تمامی این فتنه ها به شکست انجامید.

,

پشته شیرانی به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت چند سال امروز بینش جوانان نیز تغییر کرده است و سعی می کند برای انتخابات بعدی تنها فریب شعارها و حرف های اشخاص را نخورند بلکه ابتدا به تحقیق و مطالعه در رابطه با شخصیت افراد بپردازد و بعد شخص اصلح را که شایسته انقلاب است و هم درد جامعه است را انتخاب کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه