اخبار داغ

مدیر سینما بهمن بیرجند مطرح کرد؛

خسارت بیش از 3 میلیارد ریالی سینما "بهمن" بر اثر کرونا/ دولت برای بازگشایی سینماها چاره‌اندیشی کند

خسارت بیش از 3 میلیارد ریالی سینما "بهمن" بر اثر کرونا/ دولت برای بازگشایی سینماها چاره‌اندیشی کند
واحدی گفت: سینما بهمن به دلیل تعطیلی براثر شیوع کرونا حدودا سه میلیارد و 200 میلیون ریال متضرر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین واحدی مدیر سینما بهمن بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی و شهر بیرجند به منظور جلوگیری از شیوع کرونا سینماها نیز مانند سایر مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی استان تعطیل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
وی با بیان این‌که تا کنون سینماها بازگشایی نشده، افزود: سینماها یکی از اولین مکان‌هایی بود که به منظور کاهش بیماری و مقابله با کرونا تعطیل شد و علی‌رغم این‌که سالن‌های ورزشی و سایر مشاغل، آغاز بکار کردند و فعال است اما سینماها همچنان تعطیل است.
,
 
,
مدیر سینما بهمن بیرجند بیان کرد: قبل از بحث کرونا نیز ظرفیت سالن سینماها در شهر بیرجند همیشه تکمیل نبوده مگر این‌که فیلم خاصی اکران شود.
,
 
,
واحدی عنوان کرد: از اواسط اسفند سال گذشته که سینما بهمن بیرجند تعطیل شده تاکنون هیچ گونه تسهیلات و کمکی به سینما و نیروهایی که در اینجا فعال بودند، نشده است.
,
 
,
وی از ثبت‌نام در سامانه کارا و دریافت تسهیلات برای نیروهای فعال در سینما خبر داد و گفت: تاکنون خبری از پرداخت تسهیلات برای سینما و نیروها نشده است.
,
 
,
مدیر سینما بهمن بیرجند در مورد بیمه بیکاری، بیان کرد: چون سینما بهمن جزو سینماهای حوزه هنری است تصمیم بر این شد که نیرویی تعدیل نشود.
,
 
,
واحدی ادامه داد: و چون قرار بود سینماها پایان فروردین ماه بازگشایی شود لذا در ستاد تصمیم گرفته شد نه نیروی تعدیل و نه بیمه بیکاری لحاظ شود. 
,
 
,
وی عنوان کرد: برای فروردین ماه ستاد مبلغی را قرض گرفت و حقوق پرسنل را پرداخت کرد اما در حال حاضر برای پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه هستند.
,
 
,
مدیر سینما بهمن بیرجند افزود: سینما بهمن بیرجند سه نفر نیروی کار دائم دارد که در حال حاضر نیز هر سه نفر بیکار هستند.
,
 
,
واحدی به فعالیت بسیاری از مشاغل و تعطیلی ادامه‌دار سینماها اشاره کرد و گفت: دولت باید به سینمادارها کمک و در این خصوص چاره‌اندیشی کند.
,
 
,
وی بیان کرد: به جز موسسه بهمن سبز هیچ نهاد وسازمان دیگری از سینمادارها حمایت نکرده است.
,
 
,
مدیر سینما بهمن بیرجند بیان کرد: با توجه به شرایطی که به وجود آمده سینماها بسیار مظلوم واقع شدند و جزو اولین مکان‌هایی بودند که به منظور حفظ سلامتی مردم تعطیل شد و هنوز آغاز بکار نکرده اند.
,
 
,
واحدی تصریح کرد: تعطیلی سینماها مشکلات زیادی برای سینمادارها و پرسنل به وجود آورده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: هر چه تعطیلی سینماها بیشتر ادامه داشته باشد باعث اُفت مخاطب بیشتری خواهد شد.
,
 
,
مدیر سینما بهمن بیرجند گفت: در حال حاضر خانواده‌ها نیاز به نشاط اجتماعی دارند و سینما به عنوان یک مکان فرهنگی می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشاط فرهنگی را فراهم کند.
,
 
,
واحدی عنوان کرد: مباحثی در خصوص آغاز بکار سینماها از ابتدای تیر مطرح شده اما تاکنون نامه‌ای در این خصوص به دست ما نرسیده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: صنعت سینما به خودی خود و در شرایط عادی دچار بحران مالی است و فیلم سازان با چالش‌های فراوانی برای تولید فیلم مواجه هستند.
,
 
,
مدیر سینما بهمن بیرجند گفت: سینما بهمن به دلیل تعطیلی براثر شیوع کرونا  حدودا سه میلیارد و 200 میلیون ریال متضرر شده است.
,
 
,
واحدی بیان کرد: ان‌شاء‌الله دولت نگاه ویژه به سینماها، هزینه‌های نگهداری ،تجهیز سالن‌های سینما، اماکن خدماتی و فرهنگی برای استفاده شهروندان داشته باشد و کمک کند تا صنعت سینما مجدد رونق بگیرد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: باید برای شهرهایی که از داشتن سینما محرومند نیز سینما راه اندازی و برای برخورداری مردم از این امکان تلاش شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه