اخبار داغ

در گفتگوی دانا با طراح گریم سینما مطرح شد؛

خانه سینما و انجمن گریم هیچ قدمی برای ما بر نمی‌دارد/ روابط و حضور در مهمانی ها جای تخصص را گرفته است

خانه سینما و انجمن گریم هیچ قدمی برای ما بر نمی‌دارد/ روابط و حضور در مهمانی ها جای تخصص را گرفته است
حجت اله بابایی طراح گریم و استاد دانشگاه گفت: سینمای ما به سمتی رفته است که اگر در بازی و محافل عده ای از قدرت های سینما حضور داشته باشید، شما هم پا به پای آنان کار می کنید، وگرنه باید به فکر شغل دیگری برای خود باشید، چون در سینما و فیلم ها جایی نخواهید داشت.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی است که در خانه سینما مشکلاتی به وجود آمده است که تقریبا صدای خیلی از اعضای آن را در آورده است، هر کدام از اعضای خانه سینما به نوعی و به دلایلی از آن گلایه دارند و در نهایت حرف همه این است که خانه سینما و صنف های آن هیچ کاری برای اعضایشان نمی کنند و بود و نبود آن هیچ تاثیری به حال اعضای خانه سینما ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به عنوان مثال مهدی سجاده چی رئیس انجمن صنفی فیلمنامه نویسان چند روز پیش از این سمت در خانه سینما استعفا کرد و گفت که دیگر هیچوقت به آن بر نمی گردد،در صنف تهیه کنندگان هم محمدحسین فرح بخش با همایون اسعدیان به مشکل برخورد و همه این ها باعث ناآرامی در فضا و جو خانه سینما شده است، حال به بهانه این ناآرامی ها که دو مورد از آن را مثال زدیم به سراغ یک گریمور سینما رفتیم که به تازگی هم موفق به دریافت یک جایزه بین المللی گریم شده است.

,

حجت اله بابایی طراح گریم و استاد دانشگاه در خصوص وضعیت گریم در سینما ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: سینمای ما به سمتی رفته است که اگر در بازی و محافل عده ای از قدرت های سینما حضور داشته باشید و شرکت کنید شما هم پا به پای آنان کار می کنید، دیده می شوید و پیشرفت می کنید، اما اگر در این محافل حضور پیدا نکنید باید به فکر شغل دیگری برای خود باشید، چون در سینما و فیلم ها جایی نخواهید داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: همین چند روز قبل من برای دومین بار یک جایزه بین المللی برای گریم بردم که هیچ حمایت خبری از آن نشد، یعنی انجمن گریم خانه سینما هم که باید از من و جایزه ام حمایت می کردند، ترجیح دادند سکوت کنند و هیچ حمایت و تقدیری از آن ها ندیدم، چرا؟ چون که در محافلشان قرار نمی گیرم و اهل مهمانی های این چنینی نیستم، من یادم نمی آید گریموری در ایران تا به حال جایزه بین المللی گرفته باشد اما با این که من 2 بار جایزه بین المللی گرفتم هیچ صدایی از انجمن گریم سینمای ایران در نیامد، 2 سال قبل که در جشنواره بین المللی فیلم اربیل جایزه گرفتم و امسال هم که همین چند روز پیش از جشنواره فیلم آنلاین سلیمانیه موفق به دریافت جایزه گریم شدم.

,

 

,

, ,


این طراح گریم سینمای کشورمان اظهار داشت: متاسفانه روابط و مهمانی های خاص در سینما جای شایستگی و تخصص را گرفته است، اگر می خواهید کار کنید و فعال باشید باید با این افراد دمخور شوید، وگرنه کسی برای شما تره هم خرد نخواهد کرد. در خانه سینما هم که هیچ اتفاق مثبتی برای ما نمی افتد، یعنی اصلا معلوم نیست چرا عضو خانه سینما شده ایم و وقتی که به هیچ کارمان نمی آید، وقتی که از حق و حقوق ما دفاع نمی شود و هیچ حمایتی نمی بینیم انجمن گریم چه معنایی پیدا می کند؟

,
,

حجت اله بابایی در پایان گفت: کسانی را می بینیم در جشنواره ها جایزه می گیرند و چند فیلم همزمان دارند که شاید یک سوم من هم سابقه کار ندارند، اما چون دوست فلان کس در سینما هستند در هر کاری از آن ها دعوت می شود و تخصص و تجربه کاملا نادیده گرفته می شود. امیدوارم این روند خاتمه پیدا کند و گریمورهای ما بتوانند به گونه ای کار کنند که در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند چون گریم ایران پتانسیل این را دارد که در جهان بدرخشد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه