اخبار داغ

تعیین تکلیف حج تمتع ۹۹ در جلسه شورایعالی حج

تعیین تکلیف حج تمتع ۹۹ در جلسه شورایعالی حج
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه به برگزاری حج آینده باقیمانده اما همچنان موضع عربستان رسما اعلام نشده است، گفت: برای بررسی وضعیت حج پیش رو درخواست شده است که جلسه شورای عالی حج تشکیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رشیدیان در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، اظهار کرد: در جلسه شورای عالی حج، احتمالات و سناریوهای مختلف درباره حج آینده مطرح خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اشاره به اینکه امور اجرایی حج از جمله ثبت‌نام  و معاینات زائران و سازماندهی کاروانها طبق روال گذشته پیگیری شده است، گفت: عربستان حتی اگر ظرف روزهای آینده اعلام کند برای پذیرش زائران مشکلی ندارد آمادگی برای اعزام حجاج به سرزمین وحی در داخل کشور وجود دارد.
,
 
,
در این جلسه، آقایان اکبر رضایی؛ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت و دکتر سید علی مرعشی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت از روند اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های اجرایی و پزشکی حج گزارش دادند.
,
 
,
سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: با استفاده از کارشناسان خبره وزارت بهداشت  دستورالعمل های بهداشتی  برای بخش های مختلف تهیه شده است.
,
 
,
در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه به همت گروه فقه پژوهشکده حج و زیارت، در حضور اعضای استفتائات دفاتر مراجع عظام تقلید مسائل نو پدیده در حج با شرایط خاص در قالب 14 سوال استفتاء شده است ، گفت: این سوالات برای دفتر مقام معظم رهبری هم ارسال شده است تا زائران بتوانند از فتوا و نظرمرجع تقلید خود مطلع شوند.
,
 
,
وی تاکید کرد: در صورت اعلام رسمی موضع عربستان، مجموعه حج و زیارت با ستاد ملی مبارزه با کرونا، در موضوع حج آینده اقدام خواهد کرد.
,
 
,
در پایان این جلسه، محمد آزاد؛ سرپرست معاونت امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت شیوع کرونا در شهرهای زیارتی عراق و سوریه و  پیگیریهای صورت گرفته برای تهیه پروتکلهای بهداشتی در حوزه اعزام زائران کشورمان و پذیرش زائران خارجی گزارش داد.
,
 
,
وی گفت: این پروتکل‌ها از طریق وزارت امور خارجه کشورمان در اختیارطرف های عراقی و سوری قرارخواهد گرفت تا در شرایط فروکش کردن کرونا با موافقت طرفهای مقابل اعزام زائران مجددا از سرگرفته شود.
,
 
,
بر پایه این گزارش، درآغاز این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به دلاورمردی‌ها و خدمات حضرت حمزه در کنار پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و سالگرد وفات حضرت عبدالعظم حسنی (ع) را تسلیت گفت؛ حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان داستان دو غزوه احد و حمراء الاسد تصریح کرد:  جنگ احد به مسلمانان آموخت که نتیجه اطاعت از رهبری موفقیت و پیروزی و سرپیچی از او شکست است.
,
 
,
وی تاکید کرد: در سالهای پس از پیروزی انقلاب بارها شاهد بودیم در حالیکه دشمن توهم حمله را تشدید می کرد یاران امام امت و مقام معظم رهبری  یکپارچه به صحنه آمدند و با تاسی از یاران پیامبر در غزوه حمره الاسد، در مقابل فشارها می‌ایستادند و دشمن را از تصمیم توطئه علیه ایران اسلامی پشیمان می‌کردند.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه